پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | معمای ریاست محیط زیست در کابینه رئیسی

گزارش «پیام ‌ما» درباره گزینه‌هایی که شانس نشستن بر صندلی ریاست سازمان حفاظت محیط زیست را دارند

معمای ریاست محیط زیست در کابینه رئیسی

در میان گزینه‌های احتمالی نام حمید راشدی و فاطمه واعظ جوادی دیده می‌شود





معمای ریاست محیط زیست در کابینه رئیسی

۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۰۹

ماجرای این روزهای انتخاب رئیس برای سازمان حفاظت محیط زیست کشور با گذشته فرق دارد. حالا محیط زیست با همه توانش مقابل دخالت‌های انسانی ایستاده و خشکسالی و تغییرات اقلیمی هم سبب شده همگان ببینند پیمانه این ظرف گنجایش اشتباه بیشتر را ندارد و هر خطایی در این زمینه تاوانی گزاف خواهد داشت. اما رئیس جدید این سازمان چه کسی خواهد بود و چطور می‌خواهد وضعیت سخت محیط زیست کشور را اداره کند. قرار است ابراهیم رئیسی برای چهار سال آینده سکان هدایت و رسیدگی به اوضاع آب و خاک و زمین را به چه کسی بدهد؟ گزینه‌های احتمالی دولت سیزدهم در چند نام خلاصه شده‌اند و شنیده‌ها می‌گویند رئیس دولت جدید از افرادی چون حمید راشدی، قربان شهریاری، مسعود تجریشی، اصغر محمدی فاضل خواسته تا برنامه‌هایشان را ارائه دهند. در این میان نام سمیه رفیعی و فاطمه واعظ جوادی و چند تن دیگر هم به چشم می‌خورد. اما هر کدام از این افراد چه سابقه‌ای دارند و با چه عقبه‌ای می‌خواهند سکان‌دار سازمان مهمی چون حفاظت از محیط زیست شوند؟

در همین روزها، کم‌کم خبر انتصاب افراد مختلف به سمت‌های گوناگون در دولت سیزدهم هم می‌رسد. دیروز خبر آمد غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور شده و محمد مخبر هم سمت معاون اولی رئیس‌جمهور را از آنِ خود کرده است. اما در حالی که فهرست‌های مختلفی در محافل محیط زیستی و سیاسی رد و بدل می‌شود، رئیس سازمان محیط زیست چه کسی خواهد بود؟
در میان نام‌هایی که از دور و نزدیک زمزمه‌های رسیدنشان به پست ریاست سازمان شنیده می‌شود، افرادی هم هستند که کمتر شناخته شده‌اند. نمونه‌اش حمید راشدی است. فردی که مهندسی شیمی‌اش را از دانشگاه علم و صنعت گرفته. کارشناسی ارشدش مهندس شیمی-بیوتکنولوژی است و دکترای همین گرایش را هم در دانشگاه امیرکبیر خوانده. مدتی در معاونت آموزش سازمان محیط زیست مشغول و علاوه بر آن در موسسه علمی کاربردی جهاد کشاورزی عضو هیئت علمی بوده است. نام او در همکاری کوتاه مدت با پژوهشکده محیط زیست هم آمده و به غیر از این دیگر خبری از حضور و فعالیت در این عرصه از او موجود نیست. شنیده‌های «پیام‌ما» حاکی از آن است که بررسی برنامه راشدی از سوی رئیس‌جمهور برای ریاست سازمان محیط زیست به مرحله دوم رفته است.
جست‌وجو درباره نام و سِمت‌های گذشته او اما اطلاعاتی فراتر از این را نشان نمی‌دهد. هرچند در سایت مجمع تشخیص مصلحت نظام هم می‌توان نام او را دید که با عنوان رئیس کمیته تخصصی انرژی که از زیرشاخه‌های کمیته‌ تخصصی کمیسیون زیربنایی و تولیدی این مجمع است، مشغول به کار بوده. با این حال خبری از فعالیت‌های دقیق و عمیق در حوزه محیط زیست از او نیست.
اصغر محمدی فاضل
نام دیگری که در گمانه‌زنی‌ها مطرح می‌شود و شاید برای فعالان این عرصه آشناتر از سایرین باشد، اصغر محمدی فاضل است. آنطور که در رزومه فاضل آمده، پیش از این در دولت‌های خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی معاون سازمان بوده و تحصیلاتش را از کاردانی تا دکتری در دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه تهران، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه RMIT استرالیا گذرانده.
علاوه بر این‌ها می‌توان در رزومه‌اش ریاست دانشکده محیط‌زیست، عضو هیات رئیسه IPBES در بن آلمان، عضو شورای راهبردی کالج AIC اتریش، مشاور ارشد مرکز جهانی پایش در کمبریج انگلستان، ریاست انستیتو علوم و فناوری کشورهای عضو اکو (ECO-IEST) و نیز تدریس دوره‌های توانمندسازی برای موسسات بین‌المللی را در پنج قاره جهان را دید. او به عنوان یکی از چهره‌های بین‌المللی در حوزه محیط‌ زیست، در گردهمایی‌های بین‌المللی فراوانی شرکت کرده و عملکردش مورد توجه بسیاری از فعالان و دولت‌های گذشته قرار داشته است و در این لیست شاید جزو شناخته‌شده‌ترین افراد باشد.
مسعود تجریشی
نام مسعود تجریشی مدت‌هاست با پروژه احیای دریاچه ارومیه گره خورده و مدتی است به در صحبت‌ها درباره رئیس احتمالی بعدی سازمان نام او شنیده می‌شود. تجریشی که دکترای مهندسی محیط زیست از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس را در سال 73 گرفت و بعد از برگشت به ایران به عنوان مدرس در دانشگاه صنعتی شریف با رتبه استادیار مشغول به کار شد، در سال 96 و با آمدن عیسی کلانتری به سازمان حفاظت محیط زیست، معاون محیط‌ زیست انسانی منصوب شد.
انتقادها به عملکرد تجریشی و تیم او در زمینه احیای دریاچه ارومیه کم نبوده و در عین حال فعالیت‌های بسیاری هم برای احیای این دریاچه انجام گرفت. از دریافت کمک‌های بین‌المللی تا اجرای طرح‌هایی برای کشاورزی پایدار و البته راه‌اندازی تونل انتقال آب؛ تونلی که منتقدان بسیاری داشت و در ماه گذشته مراسم رونمایی و نشان دادن پیشرفت کار در این تونل باعث از دست رفتن جان دو خبرنگار شد. در این برنامه خبری که ستاد احیای دریاچه ارومیه مسئولش بود، 21 خبرنگار به دیدن دریاچه رفتند که به دلیل اهمال در تهیه وسیله نقلیه ایمن، اتوبوس حامل آنها ترمز برید و مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی، خبرنگاران ایسنا و ایرنا جان خود را از دست دادند. این اتفاق حفره بزرگی را درباره این ستاد و مدیریتش باز کرد و البته بار دیگر انتقادات نسبت به عملکرد این ستاد و سازمان و چرایی واکنش نداشتن آنها بالا گرفت.
تجریشی اما پیش از آنکه در سال 92 مسئول ستاد احیای دریاچه ارومیه و در سال 96 معاون محیط زیست انسانی شود، در رزومه‌اش ریاست کمیته تخصصی تغییر اقلیم، کمیته ملی سدهای بزرگ ایران و مسئول دفتر مطالعات آب و محیط زیست دانشگاه صنعتی شریف را هم داشته است.
قربان شهریاری
نام قربان شهریاری هم در فهرست‌های احتمالی است که این روزها میان محیط زیستی‌ها رد و بدل می‌شود. او در گذشته مدیرکلی حفاظت محیط زیست استان گلستان را برعهده داشته و حالا عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در کمیسیون محیط زیست، زیر بنایی و کشاورزی است.
تحصیلاتی که در در رزومه شهریاری آمده، دکتری تخصصی در رشته منابع طبیعی و محیط زیست از دانشگاه تهران است و در سوابق اجرایی‌اش هم ریاست کارگروه تخصصی آلودگی هوا در سازمان حفاظت محیط زیست کشور و مشاور ارشد معاونت طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور دیده می‌شود. اما آنچه بیش از پیش نام او را در این مدت بر سر زبان‌ها انداخته، حضور او به عنوان مشاور ارشد ستاد مرکزی ابراهیم رئیسی در انتخابات است.
احتمال انتخاب نشدن زنان
در حالی نام سمیه رفیعی و فاطمه واعظ‌جوادی هم به عنوان شنیده‌ها به عنوان ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست شنیده می‌شود که پیش از این نقل‌ها از رئیسی در محافل سیاسی نشان از آن داشت که رئیس دولت جدید بنا ندارد ریاست این سازمان را به زنان بدهد. واعظ‌جوادی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد بود و زمان زیادی هم در این سمت باقی نماند و رفیعی هم حالا رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی است و تلاش‌های او و طرفدارانش برای رسیدن او به این پست کم نبوده است. چنانچه عصر ایران می‌نویسد: «رفیعی به واسطه پیگیری قانون توقف صید ترال، معضل آلودگی هوای کلان‌شهرها، طرح ادغام سازمان امور اراضی و منابع طبیعی با محیط زیست و حضور در نشست‌ها و فعالیت‌های محیط‌زیستی کوشید فقدان سابقه اجرایی خود در این سازمان را پوشش داد. همچنین گفته می‌شود او که متولد 1361 است رابطه نزدیکی با ستاد پیرامونی رئیس‌جمهور دارد و این رابطه می‌تواند به سود سازمان محیط زیست و پرسنل آن باشد.» او کارشناسی ارشد مدیریت و برنامه‌ریزی محیط زیست است و باید دید با وجود شنیده‌ها درباره قرار نگرفتن زنان در این پست، شانس رفیعی چقدر است.
نام‌ها و فهرست‌های دیگر
اما علاوه بر آنها که در بالا نامشان آمد، افراد دیگری هم هستند که به عنوان گزینه‌های مطرح برای این پست از آنها یاد می‌شود. از جمله این افراد می‌توان به احمدعلی کیخا اشاره کرد که معاون اسبق محیط طبیعی سازمان محیط زیست بود و با تحصیل در رشته اقتصاد آب از استرالیا، مدتی هم به عنوان نماینده مجلس، ناظر مجلس در شورای عالی آب بود. یا می‌توان به نام صدرالدین علیپور هم اشاره کرد که برخی محافل می‌گویند او هم ممکن است گزینه احتمالی ریاست این سازمان باشد.
او مدیر عامل فعلی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران است و دکتری مدیریت و برنامه‌ریزی محیط زیست دارد. البته به غیر از این افراد گزینه دیگری هم مطرح است؛ سعید محمودی، مدیرکل فعلی محیط‌زیست تهران که کارش را به عنوان محیط‌بان از سفیدکوه در لرستان شروع کرد و آنطور که عصر ایران می‌نویسد پیش از این در استان‌های فارس، مرکزی و سیستان‌و‌بلوچستان سابقه مدیریت دارد و در چند اجلاس بین‌المللی حضور داشته است.
حالا باید منتظر ماند و دید محیط زیست رنجور و زجرکشیده کشور، در زمانه‌ای که اهمیتش بیش از پیش عیان شده به دست چه کسی خواهد افتاد و آیا آن فرد توانایی رد شدن از سختی‌های پیش رو و مدیریت وضعیت بحرانی فعلی را خواهد داشت یا خیر.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

احمد

باز هم دیواری کوتاه تر از ارتش و ارتشی پیدا نکردن

بی نام

اباد کرده ...یا ویران کرده

سلمان

درود.بهترین گزینه ازنظرادب،اصالت،برخوردبازیردست،رزومه قوی ازقبیل معاون محیط زیست.ناظرشورای عالی آب کشور.معاون وزیرجهاد.رییس کمیسیون کشاورزی ومحیط زیست مجلس.دودوره نماینده مجلس.نائب رییس کمیسیون محیط زیست وکشاورزی مجلس وووووووودکتراحمدعلی کیخامیباشد.

سلمان

درود.بهترین گزینه ازنظرادب،اصالت،برخوردبازیردست،رزومه قوی ازقبیل معاون محیط زیست.ناظرشورای عالی آب کشور.معاون وزیرجهاد.رییس کمیسیون کشاورزی ومحیط زیست مجلس.دودوره نماینده مجلس.نائب رییس کمیسیون محیط زیست وکشاورزی مجلس وووووووو

کریم

بهترین گزینه برای سازمان محیط زیست ادغام با منابع طبیعی و تشکیل سازمان منابع طبیعی و محیط زیست است منتها باید بودجه اش از دولت قطع شود و بعنوان ارگان نظارتی تحت نظر قوه قضائیه عمل بکنه اونوقت است که محیط زیست کشور درست میشه.والا بعنوان سازمان دولتی همیشه توسری خور خواهد بود و وضعیت محیط زیست کشور روز به روز بدتر خواهد شد

خادم امام رضا(ع)

سلام احسنت چه زیباست مدیری که هم کوه های زاگرس خدمت کرده هم رود کارون هم به دالاهو خدمت کرده هم به دشت های سیستان هم صیقل هامون داده هم کوه دماوند هم به پابوس حضرت معصومه رفته هم به مرقد مطهر ضامن آهو آری دکتر تورج همتی گنجینه ای از خدمت به ایلام و کرمانشاه در غرب گرفته تا خوزستان عزیز در جنوب به البرز و قم در مرکز گرفته تا به سیستان و بلوچستان در شرق و جنوب شرقی یا در پایتخت گرفته تا در خراسان رضوی مشهد مقدس خدمت امام رضا(ع)بوده وهست انشاالله اینبار با تلفیق علم و تجربه انرژی و تلاشگری جهادی و انقلابی با انتخاب جناب دکتر همتی بتوان زیبایی بخش محیط زیست کشورمان شویم

هوای تازه

سلام ودرود زمان خلق تحول هست زمان تزریق هوای تازه در کالبد بی رمق محیط زست وشور هست زمان دادن خون تازه در رگ های سازمان محیط زیست هست بعداز مشاهده تمام نظرات وتحقیق به راستی با نظر شما موافقم جناب پروفسور تورج همتی همان کسی هست که میتواند هوای تازه به محیط زیست بدهد و خونی تازه در رگهای سازمان به جریان تزریق نمایید انتظار از آیت الله ریسی میره ایشون را انتخاب کند واجماع دلسوزان محیط زیست کشور هم ازایشون حمایت کند

محمد

سمیه رفیعیه تمام

مرتضی احمدی

امیدوارم سعید محمودی رئیس سازمان بشه که بیش ازهرکسی لایق این سمته. هرکجاسابقه مدیریت داشته محیط زیست اونجا رو به بهترین شکل آباد کرده

حامد زنجانی

در بین گزینه های احتمالی برای ریاست آینده سازمان حفاظت محیط زیست صد در صد دکتر قربان شهریاری با اختلاف زیاد بهترین و شایسته ترین گزینه برای ریاست سازمان هستند

فرهاد حاجیان

در تمام زندگیم یکی از پاک ترین و سالم ترین و ولایی ترین مدیری که دیدم همین آقای قربان شهریاری بود ، هر چی از خوبی های ایشون بگم کم گفتم . بنده افتخار همکاری با ایشون رو در چند دستگاه اجرایی که ایشون مسئول اونجا بودند رو داشتم باور کنید مدیر به سلامت و درستی و پاکی دکتر شهریاری کمتر دیدم ، انشالله که خداوند حفظشان بکند

جمشید قائمی

با توجه به اینکه آقای قربان شهریاری مشاور ارشد ستاد مرکزی آیت الله رئیسی بودند و رابطه نزدیک با ایشان دارند انتخاب ایشان به عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خیلی خیلی به نفع سازمان است چراکه آقای شهریاری میتوانند از این رابطه به نفع سازمان استفاده کنند و از ریاست محترم جمهور درخواست کنند که حمایت کنند سازمان محیط زیست رو در مقابل دیگر دستگاه های اجرایی کشور . به نظر بنده اگر این اتفاق بیوفته و آقای قربان شهریاری سکاندار سازمان محیط زیست بشوند از همه لحاظ به نفع سازمان خواهد بود

مجید برزگر خادم مردم

اگر بخواهیم نگاه کارشناسی و تخصصی به گزینه های مطرح داشته باشیم بدون شک آقای قربان شهریاری گزینه برتری است نسبت به بقیه و از سابقه خوبی هم برخوردار است و مورد قبول بدنه سازمان محیط زیست هم هستند آقای شهریاری ، با صحبتی هم که با همکاران و پرسنل سازمان داشتم متوجه شدم که آقای قربان شهریاری محبوبیت ویژه ای در بین کارمندان و محیط بانان دارند و اکثر قریب به اتفاق پرسنل ایشان را دوست دارند و از ایشان به عنوان مدیر انقلابی ، مردمی ، پاک دست ، فسادستیز و کاربلد و متخصص در محیط زیست یاد میکنند . بحرحال آنطور که از شواهد هم پیداست نظر جناب رئیس جمهور هم نسبت به ایشان مساعد است و شانس ایشان نسبت به بقیه گزینه ها بیشتر است برای تصدی ریاست سازمان محیط زیست . ما هم به عنوان سرباز کوچک سازمان و خادم مردم از ایشان حمایت میکنیم و کمک میکنیم تا مشکلات سازمان بزودی به دست توانمند جناب دکتر قربان شهریاری حل بشوند انشالله . در پناه خداوند متعال باشید .

عبدالله ملک زاده فعال محیط زیست

بنده هم با نظر اکثر دوستان موافق هستم جناب شهریاری قطعا انتخاب درستی برای ریاست سازمان حفاظت محیط زیست هستند ، دکتر قربان شهریاری براحتی میتوانند سازمان رو از این بحران نجات بدن با توجه به تخصص و تجربه و سابقه اجرایی که دارند

محیط بان

تنها خواهشی که از جناب رئیس جمهور داریم اینه که این یکبار رو به سازمان محیط زیست رحم بکنند و یک خانم رو نذارند به عنوان رئیس سازمان . بخدا قسم شرایط سازمان محیط زیست اصلا خوب نیست و به هیچ عنوان یک خانم قادر به بیرون رفت از این بحران نیست . باور کنید اگر دوباره یک خانم بشه رئیس سازمان یک فاجعه جبران ناپذیر اتفاق خواهد افتاد

دوستدار محیط زیست

بزرگترین اشتباهی که رؤسای گذشته جمهور انجام دادند و موجب نابودی سازمان محیط زیست شد انتخاب یک خانم برای ریاست سازمان محیط زیست بود ، ما نمیگیم از خانم ها در کابینه استفاده نکنند بلکه موافق حضور خانم ها در کابینه هستیم اما نه در جایگاه محیط زیست که یک ارگان نظامی و حساس است . تجربه نشون داده در سازمان محیط زیست به هیچ عنوان یک خانم نمی تواند مشکلات مربوط به آن را حل کند . وای به حال الان که محیط زیست در بحرانی ترین شرایط ممکن قرار داره . الان فقط یک مرد متخصص ، کارآمد و با تجربه میتونه سازمان رو نجات بده . پرسنل و فعالان محیط زیست خوب میدانند که بنده چرا میگم یک خانم نباید تصدی سازمان محیط زیست رو بدست بیاره ... انتخاب یک خانم دیگر در رأس سازمان محیط زیست یعنی نابودی کامل سازمان و محیط زیست . یا حق

علی فراهانی فعال محیط زیست

از بعضی از نظرات دوستان بنده واقعا تعجب میکنم !!! دیگه رئیس سازمان باید چه ویژگی داشته باشه که آقای قربان شهریاری نداره ... ایشان دکتری تخصصی منابع طبیعی و محیط زیست که داره ، استاد دانشگاه در رشته محیط زیست که هست ، چندین جلد کتاب تخصصی در رشته محیط زیست که نوشتند ، نزدیک ۳۰ سال هم سابقه اجرایی قوی دارند ، از بدنه خود محیط زیست هم که هست اشراف کامل هم به سازمان و مشکلات دارند ، فرد انقلابی ، ولایی ، کارآمد ، نخبه ، مردمی و... هم که هست ... دیگه حتما باید از مریخ یکنفر رو بزارند رئیس سازمان که بعضی از دوستان قبول کنند !!!!! دکتر قربان شهریاری تمام شرایط لازم برای تصدی سازمان محیط زیست رو دارند و قطعا میتونند سازمان محیط زیست رو از این بحران نجات بدن ، با تشکر از همه دوستان ، علی فراهانی فعال محیط زیست

مهندس صالحی

با سلام، با شناختی که اینجانب از جناب دکتر قربان شهریاری دارم و با توجه به سوابق ارزنده ایشان، بی شک بهترین انتخاب برای ریاست سازمان محیط زیست می باشند، چرا که تاکنون هیچ فردی به جز ایشان و آقای مهندس انوشیروان نجفی در سازمان محیط زیست قدرت اجرایی و علمی نداشته اند و مطمئن هستم با انتخاب ایشان تحولی بزرگ در سازمان بوجود خواهد آمد و عرصه های طبیعی کشور احیا خواهد شد چرا که ایشان از متن منابع طبیعی و محیط زیست کشور می باشند و همگی همکاران محیط زیست و منابع طبیعی با ایشان همکاری لازم را خواهند داشت.

سید جواد بنی هاشمی

با اقتدار اعلام میکنم که انتخاب آقای قربان شهریاری به عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یعنی نجات سازمان حفاظت محیط زیست از این بحران ..... مطمئن هستم که استاد شهریاری سازمان رو دگرگون خواهد کرد و محیط زیست را نجات خواهد داد ، درود بر دکتر قربان شهریاری

احمد

عجب سوابق اجرایی دارند جناب شهریاری .... تازه این فقط بخشی از سوابق ایشون هست ؟؟؟!!!! با این سوابقی که بنده از ایشون دارم میبینم واقعا به دکتر شهریاری ایمان آوردم من تا الان فکر میکردم که ایشان سابقه اجرایی ندارند و فقط تئوری تخصص محیط زیست دارند ، الان واقعا میگم که دکتر قربان شهریاری صد در صد بهترین گزینه برای ریاست سازمان محیط زیست هستند

محمد حسینی کارشناس محیط زیست

بطور قطع به یقین در بین گزینه های مطرح برای ریاست سازمان حفاظت محیط زیست آقای دکتر قربان شهریاری از همه لحاظ بهترین و شایسته ترین گزینه بزای ریاست سازمان حفاظت محیط زیست هستند ایشان فوق العاده انسان شریف - سالم - پاک دست - فسادستیز - انقلابی- با تجربه - متخصص- خستگی ناپذیر- کارآمد- ولایی و مردم داری هستند و با سختی و مشقت به این جایگاهی که الان دارند رسیدن و بابت تمام موفقیت هایی که در طول زندگی بدست آوردند واقعا سختی و مشقت کشیدند و ایشان فوق العاده انسان سالم و شریفی هستند و تجربه و تخصص بسیار بالایی هم در کارهای اجرایی دارند انشالله که خداوند توفیق دهد و این مدیر جوان انقلابی هر چه زودتر برای ریاست سازمان انتخاب بشوند تا شاهد یک تحول اساسی در سازمان حفاظت محیط زیست باشیم . خدا قوت مرد خستگی ناپذیر و مدیر جهادی و انقلابی خدا قوت جناب دکتر قربان شهریاری . همه ما نیروهای انقلابی سازمان محیط زیست به شما افتخار میکنیم و بی صبرانه منتظر حضور سبزتان در جایگاه ریاست سازمان حفاظت محیط زیست هستیم .

صنم عباسی

تا چند روز پیش اکثریت کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست اسمی از ایشان نشنیده بودند، چطوری شور و شوق عجیب بینشان ایجاد شده، جو گیر نباشید، واقع بین و صادق باشید

صنم عباسی

حتما که ایشان پاک دست و انقلابی و ولایی و مردمی است، اما سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان تخصصی فارغ از هر جناح و حزب و شریعتی است، استاد دانشگاه و تألیف کتاب هم شد سابقه آشنایی با محیط زیست بحران زده کشور؟؟!!

دکتر یوسف رفیعی

از هر لحاظ که به گزینه های مطرح نگاه میکنم میبینم که دکتر قربان شهریاری چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ سوابق اجرایی واقعا شایسته ترین و درست ترین انتخاب هستش و بنده فقط بخشی از سوابق ایشان را برای شما مینویسم ، ایشان حدود ۳۰ سال است که جزو مدیران ارشد ملی و منطقه ای هستند و در اکثر دستگاه های اجرایی سابقه درخشانی دارند که نشان از همه فن حریف بودن دکتر شهریاری است ، بخشی از سوابق ایشان به شرح زیر میباشد .... رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان گلستان ، رئیس کارگروه تخصصی آلودگی هوا در سازمان حفاظت محیط زیست کشور ، مشاور ارشد معاونت طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ، مشاور کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ، عضو هیات علمی و استاد دانشگاه گروه محیط زیست و منابع طبیعی ، رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان ، مدیر کل فرهنگی ، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در کمیسیون محیط زیست ، کشاورزی و زیر بنایی ، معاون مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، نخبه استانی و اندیشمند دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام ، عضو ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری ، عضو هیات علمی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران - شهریار - شهر قدس ، عضو مجمع نخبگان ، رئیس دبیرخانه زاگرس در سازمان جنگل ها و مراتع کشور ، دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه پیام نور کشور ، مشاور عالی شهرداری تهران ، قائم مقام اداری و مالی شهردار منطقه ۲۲ تهران ، رئیس دانشگاه پیام نور شهریار ، رئیس دانشگاه پیام نور شهر قدس ، رئیس دبیرخانه استان های مرزی دانشگاه پیام نور کشور ، نماینده وزیر جهاد کشاورزی در کمیسیون کاربری اراضی ، مشاور اجرایی بنیاد ملی نخبگان ، عضو گروه نظارت بر دانشگاه های کشور در وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، رئیس شورای پژوهشی دانشگاه پیام نور ، رئیس شورای فرهنگی دانشگاه پیام نور ، رئیس شورای اداری دانشگاه پیام نور ، رئیس شورای آموزشی دانشگاه پیام نور ، جانباز و ایثارگر ۸ سال دفاع مقدس ، و... با این حجم از سوابق اجرایی واقعا دیگه حرفی باقی نمیماند ، الحق و والنصاف که دکتر قربان شهریاری بهترین و شایسته ترین گزینه برای ریاست سازمان حفاظت محیط زیست هستند

اکبر فراهانی

در بین گزینه های مطرح شده فک میکنم بهترین گزینه از لحاظ تخصص ، سابقه اجرایی و سطح علمی آقای قربان شهریاری باشند که دارای دکترای تخصصی در رشته منابع طبیعی و محیط زیست هستند و سابقه اجرایی قوی هم در سازمان محیط زیست دارند

ا۰جان

سلام اتفاقا میشه باانتخاب پروفسور تورج همتی تلفیق تجربه و علم را با انرژی جهادی و انگیزه انقلابی تحولی بی بدیل را به نمایش بذاره زمان عمل و تحول هست دوران تئوریهای غیرکاربردی و محو در کتابها به پایان رسیده

احمد۰۰۰

سلام بنظرم دکتر تورج همتی دکتری محیط زیست مدیرکل ایلام کرمانشاه قم البرز سیستان خراسان رضوی مدیرکل ارزیابی استان با تدوین برنامه جامع و چندمنظوره نیروی جهادی و انقلابی الان دوره تکنو کراتهاست دوره عمل هست نگرش تئوریک رو فقط روی کاغذ میشه به تحریر درآورد اما وقتی کسی از جنوب تا غرب از مرکز تا جنوب شرقی و تا شمال شرقی مدیریت میکند میداند تئوریهای مدیریتی در مخیط زیست را باتوجه به اینکه دکترای محیط زیست را دارا میباشد و بعنوان یک صاحب نظر در عرصه محیط زیست به تحول انقلابی در گام دوم انقلاب میتواند تخول بنیادین را به چهره طبیعت ومحیط زیست ایران هدیه کند دکتر تورج همتی رو میتوان حتی در برنامه هاش بیشتر شناخت

قاسمی سرباز کوچک سازمان محیط زیست

از وقتی که اسم جناب دکتر شهریاری به عنوان رئیس آینده سازمان محیط زیست در بین کارمندان سازمان شنیده شد یک شور و شوق عجیبی در بین نیروهای انقلابی و جهادی سازمان محیط زیست ایجاد شد و همه نیروهای انقلابی ، ولایی و جهادی سازمان بسیار خوشحال هستند ، انشالله که هر چه زودتر ریاست محترم جمهور دکتر شهریاری عزیز رو انتخاب کنند برای ریاست سازمان محیط زیست که ایشان یک جان دوباره به بدنه سازمان محیط زیست ببخشند ، دکتر شهریاری از نیروهای انقلابی ، ولایی ، جهادی و از بدنه خود سازمان محیط زیست است و درست ترین انتخاب برای ریاست سازمان محیط زیست . همه پرسنل سازمان بی صبرانه منتظر حضور ایشان هستند

محیط بان سمنان

خدارو شکر بلاخره یک متخصص محیط زیست قراره بشه رئیس سازمان محیط زیست تا الان که هیچکدوم از رؤسای سابق تخصص محیط زیست نداشتند و محیط زیستی نبودند . خداروشکر قربان شهریاری هم از نظر علمی یک متخصص محیط زیست است و هم از نظر اجرایی سابقه قوی در سازمان محیط زیست داشته و بطور کلی با مشکلات محیط زیست آشنا هستند بنده شک ندارم دکتر شهریاری یک تحول اساسی در سازمان ایجاد میکنه چراکه همه جوره اشراف کامل داره به محیط زیست و کسی که مؤلف کتاب آشنایی با محیط زیست ایران هستش به خوبی میتونه مشکلات زیست محیطی و سازمانی رو رفع و رجوع کنه ، انشالله که دکتر قربان شهریاری بشه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تا دوستداران محیط زیست بتونند یک نفس راحت بکشن بعد از سال ها بی تدبیری و بی تجربگی رؤسای سابق سازمان محیط زیست

دکتر قاسمی کارشناس محیط زیست

دکتر قربان شهریاری بدون شک شایسته ترین گزینه برای ریاست سازمان محیط زیست است ، ایشان دارای دکتری تخصصی رشته منابع طبیعی و محیط زیست است و چندین جلد کتاب تخصصی در رشته محیط زیست نوشته است و حدود ۲۰ سال است که در دانشگاه رشته محیط زیست را تدریس میکند و از سابقه اجرایی بسیار قوی هم بر خوردار است قطعا دکتر قربان شهریاری بهترین گزینه برای ریاست سازمان محیط زیست هستند ،

احمد ۰۰۰

سلام زمان آن رسیده مدیری باتجربه که مدیریت ۷استان و برتامه قوی واسه تمام حوزه های محیط زیست باعلم تخصصی و تعامل مدیریتی سکان ریاست سازمان رو برعهده بگیره دکتر تورج همتی بهترین گزینه هست که همت دولت انقلابی در گام دوم انقلاب با انتخاب ایشان ،انقلابی را در بخش محیط زیست کشور بوجود بیاورد زمان آن رسیده پشت میز نشینی و دخالت افراد مختلف دراین بخش کنار بره

میثم عباسی فعال محیط زیست

دکتر قربان شهریاری قطعا بهترین گزینه برای ریاست سازمان محیط زیست است ، ایشان استاد دانشگاه و مؤلف چندین جلد کتاب تخصصی در رشته محیط زیست میباشد و نویسنده کتاب تحصیلی آشنایی با محیط زیست ایران که در دانشگاه در رشته محیط زیست تدریش میشود هم است ، ایشان فردی با تجربه ، متخصص در حوزه محیط زیست ، پاک دست ، فساد ستیز ، انقلابی ، ولایی و مردمی است و بدون شک بهترین گزینه برای ریاست سازمان محیط زیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *