پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | با طراحی سایت مشتریان رقیب خود را بدزدید!

با طراحی سایت مشتریان رقیب خود را بدزدید!





با طراحی سایت مشتریان رقیب خود را بدزدید!

۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۴

بهتر است از خود بپرسید: «سایت من چگونه می‌تواند از رقبا جلو بزند؟» راه‌های مختلفی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا خود را از رقبا متمایز کنید. درست است که محتوای جذاب اهمیت زیادی دارد یا کیفیت محصولاتی که در سایت می‌فروشیم، اما همه آنها به یک طراحی سایت خوب وابسته هستند. اگر طراحی وبسایت به صورت حرفه‌ای انجام نشود، هر چند اگر محتوای جذاب و کالاهای درجه یک بفروشید، باز هم از رقبا عقب هستید. شرکت «ایزی‌وب» با سال‌ها سابقه در طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی به خوبی می‌داند که چگونه باید به شما در جذب مشتریان زیاد کمک کند. بیایید در ادامه ببینیم ایزی‌وب این کار را به چه صورت انجام می‌دهد.

توجه به اولین برداشت قوی

انسان‌ها موجودات بصری هستند، زیرا تمایل دارند چیزهای را بر اساس ظاهرشان مورد قضاوت قرار دهند. تحقیقات می‌گویند که انسان‌ها هفت ثانیه بعد از دیدن یک وبسایت نسبت به آن قضاوت می‌کنند. پس می‌توان به راحتی گفت که طراحی سایت تأثیر می‌گذارد و باید تا حد امکان به برداشت اولیه مثبت ختم شود. در طراحی وبسایت حرفه‌ای به عواملی مانند نمایش نام برند، چیدمان اصولی عناصر صفحه، تصاویر جذاب، طرح رنگی و تایپوگرافی مناسب، فضای سفید و سایر عناصر توجه می‌شود. همچنین شناخت اهداف برند و پرسونای مخاطب نیز در ارائه اولین برداشت قوی اهمیت دارند. به طور کلی، هدف ایزی‌وب این است که کاربران تنها با دیدن یک صفحه از سایت، آنقدر مجذوب آن شوند که به سراغ سایت دیگری نروند.

جذابیت بصری و برندسازی

جذابیت بصری به ایجاد اولین برداشت مثبت و تقویت هویت برند کمک می‌کند. علاوه بر این، اگر از این جذابیت‌های بصری به صورت اصولی استفاده شود، ارزش برند افزایش می‌یابد و کسب و کار می‌تواند مشتریان زیادی به دست آورد. جذابیت بصری نیز در شکل دادن به احساسات مصرف کنندگان نقش دارد. طراحی خوب وبسایت می‌تواند وابستگی عاطفی در مصرف کنندگان ایجاد کند و باعث شود آنها مدام وارد سایت شوند از پیمایش در آن لذت ببرند؛ بنابراین متمایز بودن عامل مهمی است که در نظر گرفته می‌شود. کاربران یک وبسایت با طراحی منحصر فرد را بیشتر در ذهن خود نگه می‌دارند تا یک سایت با طراحی قدیمی و کپی از سایت‌های دیگر!

نحوه ارائه و نمایش محتوا

نحوه ارائه محتوا در وبسایت نیز بر جذابیت آن تأثیر می‌گذارد. ارائه محتوا به معنای نمایش اطلاعات به شیوه‌ای تمیز، منظم و از نظر بصری جذاب است. به این ترتیب، کاربران علاقه بیشتری به جستجوی اطلاعات خواهند داشت. ایزی‌وب برای طراحی سایت شما از عناصر زیر در ارائه محتوا به شکلی اصولی و جذاب بهره می‌برد:

  • ساختار طرح‌بندی: طرح‌بندی وبسایت شامل سربرگ، منوی ناوبری، قسمت محتوای اصلی، نوارهای کناری و پاورقی هستند.
  • چیدمان تعاملی: این موضوع به نحوه نمایش تصاویر ثابت و متحرک، متون، فراخوان‌ها برای اقدام و غیره مربوط می‌شود.
  • تایپوگرافی (فونت): شامل مواردی مانند انتخاب فونت، اندازه فونت، فاصله نوشته‌ها و محل نوشته‌ها است.
  • فضای خالی: به فضای خالی بین عناصر اشاره دارد تا باعث شود اطلاعات به راحتی و بدون شلوغی دیده شوند.

قابلیت استفاده و ناوبری

پس از اطمینان از اینکه طراحان ایزی‌وب مطمئن شدند که طراحی سایت اولین برداشت مثبت را ارائه دهد، اکنون زمان این است که سایت به صورت ریسپانسیو (واکنش‌گرا) طراحی شود. امروزه بیش از 70 درصد از کاربران از گوشی همراه وارد سایت می‌شوند. پس مهم است که سایت برای مخاطبان هدف که ساعاتی زیادی در گوشی همراه خود سپری می‌کنند، طراحی شود. اگر سایت واکنش‌گرا نباشد، همه چیز بهم ریخته یا به صورت بسیار ریز و کوچک نمایش داده می‌شوند. یک وبسایت با ناوبری نامناسب بر تجربه آنلاین بازدیدکنندگان تأثیر منفی می‌گذارد. اگر کاربران با مشکل مواجه شوند، تمایلی به ادامه فعالیت‌های خود ندارند؛ بنابراین طراحی برای موبایل در جذب و ماندگاری مشتری نقش زیادی ایفا می‌کند.

سرعت بارگذاری صفحات

سرعت بالا آمدن یک وبسایت می‌تواند هم بر کاربر و هم بر نتایج سئو تاثیر بگذارد. سایت‌هایی که به آهستگی لود می‌شوند، بازدیدکنندگان را بی‌تاب می‌کنند. همین امر باعث می‌شود تا کاربران از سایت بیرون بیایند و وارد سایت رقیب شوند. سرعت لود پایین تاثیر منفی بر سئو دارد. این موضوع باعث افزایش نرخ پرش یا یا بانس ریت (Bounce Rate) می‌شود. نرخ پرش به بیرون آمدن کاربر بدون آنکه صفحه به طور کامل لود شود اشاره دارد. این یک سیگنال منفی برای سئو است، زیرا سایت شما از نظر خزنده‌های گوگل کاربرپسند نیست. اگر هاست مناسبی تهیه کرده باشید، اما اگر طراحی سایت به صورت بهینه شده انجام نشود، باز هم مشتریان خود را از دست می‌دهید.

حرفه‌ای نشان دادن کسب و کار

ایجاد اعتبار و اعتماد در وبسایت برای جلب مخاطبان جدید اهمیت زیادی دارد. یک سایت خوب طراحی شده می‌تواند راه را برای یک ارتباط قابل اعتماد و پایدار با مشتریان بالقوه هموار کند. کسب و کار شما برای اینکه خود را حرفه‌ای نشان دهد، باید یک طراحی ویژه داشته باشید. ساخت سایت به شکلی اصولی و مطابق با اهداف برند می‌تواند اعتماد به محصولات یا خدمات را القا کند. بازدیدکنندگان به سایت‌هایی که به صورت حرفه‌ای طراحی شده باشند، اعتماد بیشتری دارند تا سایتی که قدیمی و از مد افتاده باشد. درحقیقت، اعتماد سازی رمز موفقیت جذب مشتریان بیشتر است، زیرا مخاطبان امروزی به جزئیات اهمیت زیادی می‌دهند. ظاهر جذاب و قابلیت استفاده بالا در این موضوع نقش مهمی دارند.

تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان

تبدیل کاربران عادی وبسایت به مشتریان وفادار، هدف نهایی هر کسب و کار آنلاین است. تکنیک‌های بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) می‌توانند موفقیت شما را در این تلاش به میزان قابل توجهی افزایش دهد. دکمه‌ها و پیام‌های مربوط به کال تو اکشن سلاح مخفی سایت برای تبدیل بازدیدکنندگان به سرنخ یا مشتری بالقوه هستند. طراحی سایت حرفه‌ای می‌تواند کال تو اکشن‌ها در زمان چیدمان عناصر به شکل اصولی در محل مورد نظر جانمایی کند تا در دسترس و دید کاربران باشند. اگر کاربری به سختی بتواند دکمه خرید، شماره تماس، حساب کاربری و غیره پیدا کند، از سایت بیرون می‌آید. این موضوع باعث کاهش میزان فروش و جذب مشتریان جدید می‌شود.

همگام بودن با تغییرات بازار

توانایی وبسایت برای تطبیق با روندها و تغییرات صنعت برای موفقیت مداوم آن ضروری است. این موضوع بدین معناست که فناوری در حال توسعه است و از سوی دیگر نیز نیازهای کاربران مدام تغییر می‌کنند، پس طراحی خوب نه برای امروز بلکه باید برای آینده انجام شود. به این ترتیب، وبسایت شما می‌تواند چند گام از رقبا جلوتر باشد و مشتریان آینده را جذب خود کند. همچنین یک طراحی سایت شرکتی یا فروشگاهی خوب باید مقیاس پذیر باشد. طراحی مقیاس پذیر به شما امکان می‌دهد تا ویژگی‌ها، محصولات یا خدمات جدیدی را بدون نیاز به تغییرات عمده به سایت اضافه کرد. انجام تغییرات عمده به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارند.

طراحی سایت خود را به ایزی‌وب بسپارید

طراحی و ساخت سایت به صورت حرفه‌ای مستقیماً بر نحوه درک و تعامل مشتریان با برند شما تأثیر می‌گذارد. درحقیقت، سایت شما ویترین محصولات و خدمات شما هستند. پس چیدمان جالب ویترین برای جلب توجه مخاطبان می‌تواند به فروش بیشتر منجر شود. متخصصان ما در ایزی‌وب می‌توانند نیازهای بازار و مخاطبان شما را در وهله اول بررسی کنند و سپس یک برنامه مدون را ارائه دهند. هدف ما این است که بتوانید در یک رقابت سالم و حرفه‌ای از رقبای خود جلو بزنید و مشتریان بیشتر را جذب کسب و کارتان کنید.

 

 

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر