پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | علاقه‌ام تولید فیلمی برای جلوگیری از انقراض یوزپلنگ ایرانی بود

کارگردان مستند «تکثیر در اسارت» بهترین مستند بلند جشنواره حقیقت:

علاقه‌ام تولید فیلمی برای جلوگیری از انقراض یوزپلنگ ایرانی بود





علاقه‌ام تولید فیلمی برای جلوگیری از انقراض  یوزپلنگ ایرانی بود

۴ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸

کارگردان مستند «تکثیر در اسارت» گفت: اولین حسرت زندگی من این بود که شیر و ببر در حیات‌وحش ایران به راحتی منقرض شده و حالا وقتی برای اولین بار می‌توانستم فیلمی بسازم دوست داشتم کاری کنم که سومین گربه‌سان با ارزش ما از دست نرود.

به گزارش پیام ما به نقل از ایرنا کارگردان مستند «تکثیر در اسارت» گفت: اولین حسرت زندگی من این بود که شیر و ببر در حیات‌وحش ایران به راحتی منقرض شده و حالا وقتی برای اولین بار می‌توانستم فیلمی بسازم دوست داشتم کاری کنم که سومین گربه‌سان با ارزش ما از دست نرود.

مهدی ایمانی شهمیری که اثرش جایزه بهترین مستند جشنواره سینماحقیقت را دریافت کرد گفت: مساله محیط زیست مساله‌ای حیاتی است که به حاشیه رانده شده و بیشتر خودش را در فضای مجازی و چالش‌های بین گروه‌ها نشان می‌دهد.

وی افزود: بعد از اکران مستند تکثیر در اسارت در جشنواره حقیقت بازخوردی از سوی مسئولین ندیدم. تصمیم‌گیرندگان این مساله در شکل کلان، مدیران محیط زیستی و مجلس هستند. ما نیز موانع و چالش‌هایی داریم که فقط آنها می‌توانند مرتغع کنند.

شهمیری درباره دغدغه‌مندی خود در این‌باره گفت: علاقه من به یوزپلنگ‌ها به خیلی قبل تر برمی‌گردد. گربه‌سانان برای من نوستالژی کودکی هستند و بسیار به حیات‌وحش علاقه دارم.

کارگردان مستند تکثیر در اسارت تاکید کرد: اولین حسرت زندگی من این بود که شیر و ببر در حیات‌وحش ایران به راحتی منقرض شده و حالا وقتی برای اولین بار می‌توانستم فیلمی بسازم دوست داشتم کاری کنم که سومین گربه‌سان با ارزش ما از دست نرود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

رشید

ادبدندپربنذ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *