«درخت بیسایه»؛ روایتی از فرزندان مهاجران افغانستانی
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۴۷
«درخت بیسایه» مستندی است که به فرزندان متولدشده مهاجران افغانستانی در ایران میپردازد.
به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، «درخت بیسایه» نام یک فیلم مستند به کارگردانی هادی آزاد است.
فیلمبرداری این فیلم در ایران و افغانستان در طول سه سال انجام شده است و برای حضور در جشنوارهها آماده شده است.
«درخت بیسایه» با تدوین احمد آزاد، صداگذاری بهروز معاونیان، فیلمبرداری نیما اشتری و آهنگسازی مجید خضری ساخته شده و تهیهکنندگی فیلم را هم راحیل ایلکا و هادی آزاد برعهده داشتهاند.
این مستند زندگی سه دختر نوجوانی افغانستانی است که در سردرگمی هویتی با عدم مدارک شناسایی در ایران و افغانستان تصمیم میگیرند سفر و مهاجرت اجباری و دوبارهای را برای بدست آوردن زندگی برای خود آغاز کنند.
نظر کاربران
ناشناس
ما مردم ایران خواستار بیرون کردن هرچی زودتر افغانها از تمامیه شهرهای ایران هستیم چه مجاز چه غیر مجاز..
کاظم
خدا شر مهاجمان افغانی را به خودشون برگردانه که دارن ایران رو فتح می کنن
ایرانی ام عاشق وطنم
۳ میلیون دانش آموز ایرانی ترک تحصیل کردند به جاش افغانی ثبت نام کردید
آنوقت شما پوفیوزا به فکر توله سگ های افغانی هستید تف به شرف نداشتتون سگ پدرها
بهمن
لعنت بر پدر اون کارگردان ایرانی،مساعل افغانی به ما چه مربوط چهل ساله بهشون همه جوره رسیدگی کردین آخرش آب رو میندازن تو بیابون به ایران ندادن،،پدر اقتصاد مارو درآوردن،همه کارا رو دست گرفتن خانواده های کارگرای ایرانی متلاشی شدن،گرانی مواد غذایی گوشت ،لبنیات حبوبات با افزایش بیست میلیون مهاجم افغانی صدبرابر گرون شد،چهل نفر تو یه خونه شصت متری زندگی میکنند کرایه خونه ها هزاربرابرشده،توروخدا اگه مسعول ایرانی وجود داره این افغانی ها رو بندازین بیرون ،نود درصد مشکلات اقتصادی خودبه خود حل میشه،پاکستان که هم مذهب وهم زبونشونه فهمید شما که هزار درجه بت اینا فرق دارین چرت نمی فهمین
کریم اصفهان
ایران باید بستر لازم را فراهم کند تا ایران و افغانستان وارد اتحاد و نهایت یکی شدن شوند . مردم افغانستان که شهروندان ایران تاریخی هستند نباید تاوان ضعف حکومت قاجار را پرداخت کنند
سینا
حکومت افغانی پرور همینه دگه افاغنه شدن نور چشمی
وطن پرست
ما مردم ایران خواهان اخراج همه اتباع افغانی هستیم ، این مهاجمان را سریعا و بی قید و شرط اخراج کنید
لرستانم
خب برگردن کشور خودشون، تا کی مردم ایران باید جور افغانی هارو بکشه؟
آقا بفکر مردم خودمون باشید
جمع کنید این بساط مطلوم نمایی افغانی هارو.
از جرم و جنایت افغانی ها چرا نمیگید؟
کارگر
برو سر میدون ساعت ۶ صبح. چرا دنبال بهانه ای اخه. تو اینترنت سرچ کنی پر کاره. الکی ب زنو بگت نگو کار نیست برو سر کار
اسکندر برزو
این مردم بی دفاع به خاطر دخالت خارجیها کشور در دست تروریستها افتاده و چاره ایی بجز مهاجرت ندارند و خداوند روزی هر انسانی را محفوظ میدارند عده ایی فکر میکنند که نانشان آجر شده در حالیکه هر انسانی روزی خود را از پروردگار خیش میگیرد و انسان دیگر بر دیگری هیچ برتری ندارد مگر در اعمال نیک که در روز موعود آشکار خواهد شد و هیچ انسانی با خود مال دنیا نبرده انسانهای آزاده همواره به کمک دیگران هستند و در این جهان همه انسانها آزموده خواهیم شد
.
لعنت بر کسانی که افغانها رو به ایران راه دادند و اخراج نمی کنند و حق ملت ایران ضایع شده چه از لحاظ اقتصادی وبیکاری و کم آبی و مسکن و موادغذایی و تحصیل و بهداشت و آسایش و رفاه و درمان و...
مهاجر
افغانها نزد ایرانیان محترم هستند اما دیر یا زود باید به افغانستان بازگردند هیچ کجا وطن نمیشود ماندهام چطور عدهای هموطن دربارهی افغانستان بدگویی میکنن اگر ناامن است چرا به راحتی میرویم و برمیگردیم، دروغگویی تاوان دارد بچههای خود را درست تربیت کنیم.
محمد
واقعا این تعداد مهاجر افغانی در ایران یک خطر است.. 12 میلیون مهاجر یعنی یک بمب ساعتی... ایرانی ها زاد و ولد تک فرزندی افغانها هر خانواده حداقل 5 تا.. باور کنید ده سال بعد تعداد ایرانی و افغانی برابر میشه.و اینها به ایرانی ها حمله ور میشن.. ... کشورشون که امن است چرا این ها برنمی گردند کشورشون... خیلی از کشورها مشکلشون بیشتر از افغانستان است اما مردمشون از کشورشون فرار نمی کنند
محمد
قبلا کارگر بنا بودند چاه کن بودند الان عمده فروشی لباس دارند..بازیافت ضایعات مملکت کلا دست اینهاست.. . رستوران دارند مدیر رستوران شدند پرستار بیمارستان شدند... اگه اینها نباشند شغل برای ایرانی ها بیشتر میشه... اینها بلای جان مملکت شدند... یه عده از این در به درها هم که به ایرانی ها داخل کامنت ها توهین می کنند
جلال
آری بخدا ازدست این افغانی هاخسته شدیم
بجایی افغانی هابرادران عراقی بیاد بهتره
یجورفامیل هم هستیم
محمد
موضوع فیلم نداشتن شناسنامه افانها در کشوره!!! کسی که شناسنامه نداره بره کشور خودش روهویتش شناسنامه بگیره مگه ایران خاک همگانی و مادرخرج منطقست؟؟؟ نه به افغانیزه کردن ایران، نه به دو جمعیتی کرن ایران، نه به فلسطینی سازی ایران، نه به حضور میلیونها نفره و نفوذ افغانها،نه به تغییر بافت جمعیتی، حاکمیت دست ازش حمایت همه جانبه از افغانها دست برداره، وظیفه شما حمایت از ایران و ایرانیه با مردم کشور لجبازی نکنید
رضا
افغان پرستی رو تموم کنید قبل از اینکه بفرستنتون افغانستان، نیم قرن میزبانی کافیه ایران خاک ماست جانشین نمیخایم
زرتشت
لعنت به اون کارگردان بی هویت برای افغانیها فیلم می سازه افغانیهای لعنتی از ایران گمشید
Masuma akbari
افغانستان جای است که واقعا زندگی در اانجا سخت است از وقتی یادم است همیشه انتحار انفجار خبر های بد یک روز یک خبر و یک روزی بعد دیگه خبر واقعا ترسناک است شاید شما ها درک نکیند چون همیشه در آسایش بودن و هستین. من میخاههم در آرامش باشم اما اصلا شرایط خوب نیست. اما کوشش میکنم خودمو جمع جور کنم با شرایط بسازم و بسوزم واقعا برای مردم ایران همچین حرف های بدی در مورد آفغانی های زشت است انسانیت داشته باشید همه ما را خداوند آفریده
حالا که افغان هابه ایران آمدن برای فتح نیامدن برای اینکه خانواداشان یک لغمه نان به دست بیارن
درک کنید و ازتون خاهش دارم در باره افغانی ها چیز های بدی ننیویسین.
ناشناس
ازیاد خداغافل شدین وهمه چیروکامپیتوری محاسبه میکنیدخداوند کارش درسته شمااعتقاداتون ضعیف شده حسودنیاسودکاری که خداکندمیرزاخرکیه حکایت نژادپرستان وحسودان
دیدگاهتان را بنویسید
مطالب مرتبط
به بهانه انتشار ویدیوی تولد ۹۰ سالگی «یوجینیو باربا»
گروه تئاتر «اودین»، نهادسازی و اکوسیستم فرهنگی
پوستاندازی مد پایدار زیر فشار
گزارش «پیام ما» از نمایشگاه گروهی عکس «اتاقهای روشن»
روشنایی، آنسوی ویرانی
گزارشی از سوزندوزی زنان سیستانوبلوچستان، هنری که هنوز سهم عادلانهاش را از بازار نگرفته
زنی که با سوزن، اقتصاد خانه را میدوزد
نگاهی بر کتاب «ردِّ پای دستها»
روایتی از زیستیک نهاد فرهنگی در دل محله
انتشار نسخهی انگلیسی کتاب «وقتی گنجشکها مضطرب میشوند»
پیوند هنر و گردشگری؛
ظرفیت مشترک صنایع دستی و میراث تاریخی برای رونق توریسم فارس
اجرای «در جستوجوی حقیقت در خاک جنوب» در موزه هنرهای معاصر تهران
در سایه جنگ و تنگنای اقتصادی، دو کتابفروشی مستقل بندرعباس تعطیل شدند
شهر نفتی ایــــــران در سوگ کتابفروشیها
نگاهی به جریان هنر نمایش در سوریه پس از جنگ
وب گردی
- بهترین پنل پیامکی ایران [4 تا از بهترین سامانه پیامکی ایران]
- آشنایی با خدمات متنوع اسنپفود در رشت
- بهترین مدل شومیز برای افراد چاق؛ 10 مدل ترند 1405
- جنس سیم چه تأثیری در کیفیت برق رسانی دارد؟
- مسابقه ملی ایدهپردازی «ایدانو» به آنتن شبکه دو رسید
- «سهم ما از قدردانی»؛ حمایت ویژه هتلهای دُنسه از قهرمانان امداد
- درخواست ایجاد مسیر دوچرخهسواری ۱۰۰ کیلومتری در قم
- چند روز بعد از سمپاشی ساس از بین میرود؟ (راهنمای کامل سمپاشی ساس + قوی ترین سم ساس)
- باغ پرندگان تهران کجاست؟ معرفی، ساعت کاری و آدرس
- مقایسه قیمت ورق شیروانی، سیاه، استیل و گالوانیزه در یک نگاه بیشتر
بیشترین نظر کاربران
شاهنامه در میان نتها و ماشینها |پیام ما
پربازدیدها
1
رقص سوگوارانه؛ کنشی مقاومتی
2
رقص عزا
3
مبارزه با جستوجوی گنج
4
هوای آلوده با موتورهای منسوخشده و آلاینده خودروهای داخلی
5
گنجِ گمشده زیر چرخ لودرها




کارگر
خدا فقط تو میدونی ما کارگران ایرانی از دست این افغانیها چه سختیها رو داریم در زندگی تحمل میکنیم به داد ما کارگران برسین نزارید اینها کار مارو اشغال کنند همشونو از کشورمان بیرون کنید تا بتوانیم لغمه نانی برای زن و بچهامون ببریم