پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | محیط‌‌بان‌ها با رد زنی چرخ‌های موتورسیکلت به شکارچیان رسیدند

محیط‌‌بان‌ها با رد زنی چرخ‌های موتورسیکلت به شکارچیان رسیدند





محیط‌‌بان‌ها با رد زنی چرخ‌های موتورسیکلت به شکارچیان رسیدند

۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۱

به گفته مدیرکل حفاظت از محیط‌ زیست استان سمنان، رد زنی موتورسیکلت در ذخیرگاه زیست‌کره توران که مهمترین زیستگاه دو گونه در خطر انقراض یوزپلنگ آسیایی و گورخر ایرانی‌ است، محیط‌بانان را به شکارچی غیرمجاز حیات‌وحش رساند.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا بهرامعلی ظاهری از بازداشت دو شکارچی غیرمجاز در زیستگاه‌های این استان در روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: این دو تیم شکارچی در زیستگاه‌های دو شهرستان شاهرود و دامغان دستگیر و تجهیزات شکار از آنها کشف شد.

او از کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیرمجاز در شهرستان دامغان خبر داد و گفت: مأموران اجرایی محیط زیست شهرستان دامغان با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت این شهرستان، در بازرسی از یک خودروی مشکوک در منطقه کلاریز دامغان موفق به کشف و ضبط یک قبضه سلاح غیرمجاز pcp و یک دستگاه دوربین چشمی شدند.

مدیرکل حفاظت از محیط‌ زیست استان سمنان از تشکیل پروندای در این ارتباط خبر داد و بیان کرد: متهم به مراجع قضایی شهرستان معرفی شد.

او  با اشاره به کشف و ضبط یک قبضه اسلحه قاچاق در ذخیره‌گاه زیست کره توران شاهرود، اظهار کرد: ماموران اداره پارک ملی توران صبح روز گذشته (هفتم آذر ماه) به رد موتورسیکلتی برخوردند و ضمن رد زنی، به محل پنهان کردن موتورسیکلت رسیدند و در همان محل کمین کردند. محیط‌ بانان و ماموران پارک ملی توران در ادامه موفق شدند، نزدیک غروب یک نفر متخلف را با یک قبضه سلاح ساچمه‌زنی قاچاق همراه یک دستگاه دوربین شکاری و چند فشنگ شناسایی کنند.

مدیرکل حفاظت از محیط‌ زیست استان سمنان افزود: در این پرونده نیز متهم با هماهنگی با قاضی کشیک با ضمانت آزاد و پرونده به دادگاه فرستاده شد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

احمد بوستانی

محیط بانا اگه خیلی دلسوزن چندتا درخت بکارن .حرص کنن. آب بدن.گرفتن تفنگ بادی ودوربین که تومغازه ها میفروشن افتخار نیست. متاسفانه تواکثر شهرها محیط بان ها فقط بلدن توبیابون بگردن که توشهرما همین کاروبلدنیستن تو کوه ودشت که میری حالت بدمیشه درختایی رومیبینی که باحرص و کمی نگهداری خیلی خوب رشدمیکنن که به حال خودشون رهاشدن

بهنام طایفی

باسلام در متن خبر نوشته اید یک قبضه pcp کشف شده . تا جایی که من اطلاع دارم پی سی پی. یک تفنگ سرد بادی میباشد با قدرت و برد کم. و اصلحه شکاری مجوز دار حساب نمیشه .

Get

مگه حیوونی مونه تو این میراث کده

,امید جلالی

عجب من هم ساچمه زنی دولول دارم هم دوربین مسافرت میرم معمولا تفنگم همراهمه که یه وقت خونه نیستم دزد نزنه بدبخت شم ولی الان فهمیدم دزد بزنه بهتره شرش کمتره فوقش میری شکایت میکنی شاکی هستی ولی گیر عزیزان محیطبان بیفتی دیگه به چشم شکارچی میبیننت .با اینکه توعمرم یه گنجشک دلم نیامده بزنم فوق فوقش میرم باشگاه تیراندازی بشقاب میزنم که اونم سه ساله نرفتم یه تیرهم ننداختم حتی سهمیه تیر دوساله نگرفتم گران شده سهمیه قبلی هم دارم استفاده نکردم.ولی دیگه همراهم نمیبرم جهنم دزد بزنه بهتره تا الکی گیربیفتم.حالا بیا ثابت کن .توشمال روز وشب صدای تیر میاد پرنده ردشه از بالا خونه ها میزنن.هیچطور هم شناسایی نمیشن حتی میترسم یه وقت درنای امید رو نزنن خداروشکر اهل جنگل رفتن نیستم والا اسیر میشدم.

آرش رفیعی

بجاش نیروگاه بیستون کرمانشاه داره باقدرت میسوزونه نگران نباشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *