پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۹ دی ۱۳۹۵، ۰:۴۷

چاه شماره 12 بم وارد مدار بهره برداری شد
چاه شماره 12 بم با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال وارد مدار بهره برداری شد. احمد بیانی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بم گفت: به منظور کمک به منابع تامین آب و کاهش بحران کم آبی در شهر بم، چاه شماره 12 این شهر با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال با اجرای 450 متر خط انتقال برق به بهره برداری رسید. وی افزود: عمق این چاه 250 متر با دبی 33 لیتر بر ثانیه می باشد.

عملیات آبرسانی به
70 واحد مسکن مهر جیرفت به پایان رسید
با توسعه شبکه آبرسانی،عملیات آبرسانی به 60 واحد مسکن مهر جیرفت به پایان رسید. اکبر مشایخی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان جیرفت گفت: در دی ماه با توسعه شبکه آبرسانی به 70 واحد مسکن مهر از مسکن های مهر بیمارستان امام، شهرداری، جوکار و کمیته امداد انشعاب آب واگذار شد و ساکنین آنها از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند. وی افزود: طی این مدت همچنین 40 فقره انشعاب آب درشهرک امام حسین (ع) که فاقد انشعاب آب بودند واگذار شد.

خرید 30هزار تن ذرت دانه ای از کشاورزان جنوب کرمان
از اوایل آذر ماه تا کنون بالغ بر 30 هزار تن محصول ذرت دانه ای از کشاورزان جنوب کرمان خریداری و از این میزان؛ 23 هزار تن در سامانه بورس کالای ایران برای فروش ارائه شده است. مهندس شهریاری مدیر شرکت پشتیبانی امور دام جنوب کرمان اظهار داشت منطقه جنوب استان کرمان با سطح زیر کشت 13 هزار 500 هکتار ذرت یکی از قطب های تولید ذرت دانه ای در کشورمی باشد که سالانه حدود 95 هزار تن ذرت دانه ای برداشت و به استان های مصرف کننده حمل و به فروش می رسد .
وی افزود با توجه به افت قیمت در سال جاری و لزوم خرید تضمینی ؛ این شرکت مبادرت به انعقاد قرارداد با چهارده واحد کارخانه ذرت خشک کنی در سطح هفت شهرستان جنوبی کرمان شامل؛ جیرفت؛ عنبراباد ؛ کهنوج؛ فاریاب؛ رودبار جنوب منوجان و قلعه گنج برای تحویل و خشک کردن جمعا 45 هزار تن نموده است . مهندس شهریاری خاطر نشان ساخت: برداشت و تحویل محصول از اوایل آذر ماه اغاز و تا کنون بالغ بر 30 هزار تن محصول از کشاورزان تحویل و از این مقدار؛ 23 هزار تن خشک کرده و به روش عرضه فیزیکی در سامانه بورس کالای ایران برای فروش ارائه شده است . وی گفت تا این لحظه 17 هزارو 300 تن از ذرت عرضه شده این منطقه به فروش رفته و به استان های مقصد حمل و تحویل گردیده است .وی بیان داشت: ذرت این منطقه ؛ از نظر کیفیت ؛ کم نظیر است و با ذرت های وارداتی به کشور برابری می کند. مدیر شرکت پشتیبانی امور دام جنوب کرمان با اشاره به میانگین هکتولیتر ذرت تر که به مقدار 72 می باشد افزود رکورد هکتولیتر آن در سال جاری به 78 هم رسیده است .وی گفت یکی از مشکلات خرید و ذخیره ذرت در جنوب کرمان ؛ عدم وجود انبار استاندارد و مورد تایید شرکت بورس کالای ایران می باشد که امیدواریم با همت کارخانه داران و همیاری مسئولین ؛ این مشکل مرتفع گردد و در سنوات آینده ؛ محصول این منطقه با برند جنوب کرمان در بازار شناخته و به فروش برسد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *