پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مقاصد جذاب و معروف برای کمپ زدن در طبیعت

مقاصد جذاب و معروف برای کمپ زدن در طبیعت





مقاصد جذاب و معروف برای کمپ زدن در طبیعت

۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۱۹

مقاصد جذاب و معروف برای کمپ زدن در طبیعت

برای سفر همیشه قرار نیست راهی جاهای گران و شیک شویم، گاهی لازم است برای رسیدن به آرامش روان طبیعت را برای سفر انتخاب کنیم. برای این سفر پیشنهاد می‌شود حتماً در دل طبیعت کمپ بزنید و خودتان و روحتان را به آرامش برسانید. مطمئن باشید بیدار شدن در این منظره یا پیاده‌روی و کوهنوردی برایتان تجربه‌ای خاص و منحصربه‌فرد خواهد شد. با سفر به طبیعت نفس تازه به ریه‌هایتان هدیه دهید و برای چند روزی هم که شده از استرس و خستگی‌های کاری و روزمره دور شوید. یکی از بهترین فصل‌ها برای استفاده از طبیعت و کمپ زدن بهار است، زیرا به‌قدری همه‌جا زیبا و سرسبز می‌شود که لحظه‌ای خسته نخواهید شد. در ادامه می‌خواهیم چند مورد از مناطق جذاب و مشهور را برای کمپینگ معرفی کنیم تا با خیال راحت مقصد موردنظرتان را انتخاب کنید و چند روزی از همه چیز دور شوید.

لذت کمپینگ در میان زیبایی‌های ایران

در ابتدا باید در نظر داشته باشید که کمپینگ حرفه‌ای در کشور ما تعداد انگشت‌شماری وجود دارد، بنابراین برای گشت‌وگذار و بهره‌مندی از زیبایی طبیعت در هر نقطه‌ای از این کشور زیبا می‌توانید سفر کنید. در نظر داشته باشید که در هنگام کمپ زدن به دلیل اینکه امکانات بهداشتی و رفاهی خوبی وجود ندارد یا اینکه به دلیل ناآشنایی با منطقه ممکن است با خطر حضور حیوانات وحشی مواجه شوید، بنابراین بهتر است قبل از اقدام به سفر حتماً از مکان موردنظرتان آگاهی لازم را کسب کنید. سه استان در مورد کمپینگ در کشورمان مشهور هستند و این مناطق مورد استقبال گردشگران زیادی قرار می‌گیرد، این استان‌ها عبارت‌اند از مازندران، کردستان و لرستان.

جنگل دالخانی

استان‌های شمالی به دلیل نزدیکی به جنگل و دریا موردتوجه گردشگران است و سفرهای چندروزه به این استان‌ها زیاد انجام می‌گیرد. در استان‌های شمال کشور بهشت را با چشمان خود خواهید دید. یکی از مناطق بسیار زیبا در استان مازندران جنگل دالخانی است که مکانی بسیار دنج و آرام بوده و بهترین مکان برای کمپ زدن در فصل بهار به شمار می‌رود. با خرید بلیط چارتر راهی استان مازندران شوید، سپس از رامسر به سمت تنکابن حرکت کنید، بعد از طی کردن ۷ کیلومتر در سمت راست جاده به جنگل خواهید رسید. این جنگل بکر با طبیعت و هوای پاکیزه خود دارای کلبه‌های چوبی زیبایی بوده و لحظات خوشی در انتظار مسافران خواهد بود. علاوه بر این‌ها، بوی بهارنارنج و خنکی هوا برایتان بسیار لذت‌بخش خواهد بود. اگر قصد کمپ زدن دارید، بهتر است با تجهیزات کامل راهی این منطقه شوید و نهایت لذت را ببرید.

جنگل اسالم

اسالم جزو شهرستان تالش بوده و در استان گیلان قرار دارد. این شهر برای شروع سفری به‌یادماندنی گزینه مناسبی است. در این منطقه کمپ‌های زیادی دیده می‌شود و مسیر اسالم به خلخال یکی از شگفت‌انگیزترین مسیرهای ایران به شمار می‌رود. با تماشای مناظر این منطقه هوش از سرتان خواهد رفت. در تابستان سرمای بی‌نظیری را تجربه خواهید کرد، بنابراین در صورت سفر به اسالم حتماً لباس گرم به همراه داشته باشید. همچنین به دلیل بارش در این منطقه بهتر است مجهز سفر کنید. برای ناهار و شام نیز می‌توانید به غذاخوری‌های موجود در مسیر بروید و غذاهای محلی خوشمزه را میل کنید. در جنگل اسالم مناطقی بکر وجود دارند که با قدم گذاشتن در این قسمت‌ها به معنای واقعی عظمت خدا را مقابل چشمانتان تماشا خواهید کرد.

دریاچه گهر

بعد از گشت‌وگذار در مناطق شمالی کشور این بار نوبت به سمت غرب می‌رسد. دریاچه گهر یکی دیگر از مکان‌های مناسب برای کمپ زدن در استان لرستان است. این دریاچه از ارتفاعات اشترانکوه سرچشمه می‌گیرد و با ماهی‌های قزل‌آلا، لاک‌پشت و مارماهی زیبایی خاصی دارد. همچنین در اطراف این دریاچه گونه‌های جانوری، درختان و گیاهان متنوعی وجود دارند که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند. برای دسترسی به این دریاچه باید خودروی خود را در شهر دو رود پارک کنید و بقیه مسیر را با پای پیاده طی کنید. این مسیر حدوداً ۴۰ دقیقه طول می‌کشد. فقط به یاد داشته باشید که امکانات رفاهی در اطراف دریاچه وجود ندارد، بنابراین بهتر است به طور کاملاً مجهز به این منطقه سفر کنید.

 

دماوند

رفتن به قله دماوند مخصوص کوهنوردان حرفه‌ای است، اما دشت‌های اطراف این قله برای مردم عادی گزینه بسیار عالی و مناسبی است. مخصوصاً برای کسانی که دوست دارند برای چند روز تعطیلات آخر هفته با خرید بلیط هواپیما ارزان به تهران سفر کرده و با تورهای کمپینگ در کنار قله دماوند کمپ کنند. این منطقه با جذابیت‌های خود بهترین مقصد برای کمپ زدن به شمار می‌رود. اطراف دماوند دشت و سرسبزی زیبایی دارد، همچنین در منطقه دماوند برای دو نوع سلیقه امکان کمپینگ وجود دارد: کسانی که به سبزی دشت علاقه داشته باشند باید به سمت غرب کوه دماوند بروند و در پارک ملی لار کمپ بزنند. اما اگر به آبشار و غار علاقه‌مند باشند، باید به سمت آبشار جنگلک و غار رود افشان رفته و لحظات خوشی را تجربه کنند.

رود سیروان

در منطقه اورامان کردستان رودی طولانی به نام رود سیروان جاری است که تا مرز عراق ادامه دارد. این رود با تنوع گیاهی و جانوری زیاد مکانی دنج و زیبا به شمار می‌رود. بهتر است در فصل بهار برنامه سفری‌تان را طوری تنظیم کنید که به این خطه از کشور بروید و در کنار این رود زیبا کمپ بزنید.  با انتخاب رود سیروان برای کمپ می‌توانید از مکان‌های دیدنی نزدیک به رودخانه نیز بازدید کنید، برخی از این مکان‌ها عبارت‌اند از زیارتگاه سلطان اسحاق، منطقه باستانی اورامان و روستای پالنگان. دقت داشته باشید که شنا کردن در این رودخانه به دلیل امواج پر خروش و نقاط عمیق خطرناک است ولی برای افراد حرفه‌ای امکان قایق‌رانی و مسابقات مربوط به آن انجام می‌گیرد. البته لازم به ذکر است که برای افراد غیرحرفه‌ای نیز بخش‌هایی ایمن برای قایق‌رانی مشخص‌شده است. بهترین زمان برای سفر به این خطه فصل‌های بهار و تابستان است، زیرا به دلیل کوهستانی بودن آب‌وهوای سردی در این منطقه حاکم است.

سخن آخر

برای طبیعت‌گردی در کشورمان همواره گزینه‌های متفاوتی وجود دارد. در میان جاذبه‌های دیدنی و تماشایی برخی از گردشگران دوست دارند سفرشان را به‌دوراز هرگونه زندگی شهری و با هوای خوب و تمیز تجربه کنند. در این حال چه چیزی بهتر از اینکه در دل طبیعت کمپ بزنید و برای چند روزی هم که شده از همه چیز به دور باشید. در این متن نیز چند مورد از مناطق مناسب کمپینگ و ایمن از لحاظ گوناگون را برایتان معرفی کردیم تا خودتان با خیال راحت مقصد موردنظرتان را انتخاب کنید. مطمئن باشید با رفتن به دل طبیعت سلامت روان و کاهش افکار منفی و افسردگی را تجربه خواهید کرد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *