پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اقدامات لازم برای اسباب کشی و جابجایی منزل

اقدامات لازم برای اسباب کشی و جابجایی منزل





اقدامات لازم برای اسباب کشی و جابجایی منزل

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۴۵

گاهی بنا به دلایل مختلف لازم است که به اصطلاح خانه کشی کرد و اسباب و اثاثیه منزل را جمع کرد و به منزل جدید برد و در آنجا مستقر شد . یکی از این دلایل که هر ساله برای خیلی از افراد رخ می دهد ، مستاجری است . عقد قرارداد اجاره منزل عموماً به صورت یکساله است و در موعد مقرر مستاجر موظف است یا قرارداد را با صاحب خانه فعلی تمدید کرده و در همان منزل فعلی یکسال دیگر سکونت کند و یا منزل جدید دیگری را انتخاب کرده و به آنجا اسباب کشی کند . یکی از دلایل دیگر این است که فرد منزل جدید را خریداری کرده و قصد سکونت در آن را دارد . و یا ممکن است فرد بخواهد شهر محل سکونت خود را تغییر داده و به شهر دیگری منتقل کند .

در همه موارد گفته شده در پاراگراف اول ، لازم است اقداماتی را قبل و بعد از خانه کشی انجام داد . اول اینکه بعد از تحویل گرفتن کلید منزل جدید ، چه منزل نوساز باشد و یا نه لازم است به طور کامل آن را نظافت کرد و همه قسمت های مختلف را با دقت تمیز کرد . شستشوی سرویس های بهداشتی ، شستشوی حمام ، آشپزخانه ، جارو و طی کشیدن کف اتاق ها و سالن ، تمیز کردن در و پنجره ها ، نظافت راه پله و …. از جمله این کارهاست

بهتر است نظافت منزل با دقت و وسواس انجام شود . چرا که هیچ وسیله ای در منزل نیست  و به اصطلاح منزل تخلیه است و به راحتی می توان با دسترسی به قسمت های مختلف منزل کار نظافت را انجام داد . می توان حتی از یک شرکت خدماتی و نظافتی درخواست نیروی نظافتچی کرد .

از طرفی برخی از شرکت های خدماتی و نظافتی ، کار اسباب کشی را نیز انجام می دهند ، در نتیجه می توان کار نظافت منزل جدید و همچنین بسته بندی وسایل منزل و جابجایی را به این شرکت ها سپرد .

در گام دوم ،  بسته بندی  و جمع و جور کردن وسایل در منزل قبلی باید با دقت و حوصله انجام شود . عجله ممکن است باعث شود که برخی وسایل آسیب ببینند . قرار دادن وسایل شکستنی در کارتن ها و جعبه هایی با پوشش و محافظ های مناسب و همچنین نوشتن عبارت ” شکستنی ”  روی این جعبه ها لازم است . چرا که در حین جابجایی با دیدن این عبارت ، افراد در انتقال این جعبه ها دقت بیشتری را داشته و آن را با احتیاط جابجا می کنند .

می توان از شرکت های خدماتی برای اسباب کشی کمک گرفت . این شرکت ها با داشتن کامیون های مخصوص و همچنین نیرو های مجرب می توانند ما را در امر اسباب کشی یاری کنند . جابجایی و حمل وسایل با تعداد نیروی بیشتر باعث سادگی و سرعت عمل خواهد شد .

در گام سوم لازم است بعد از تخلیه منزل قبلی ، داخل آن را تمیز و نظافت کرد . همانند نظافت منزل جدید ، در منزل قدیمی نیز شستشوی سرویس ها و حمام ، جارو و طی کشیدن کف اتاق ها لازم است . کمک گرفتن از نظافتچی های مجرب می تواند بسیار موثر واقع شود .

در گام چهارم ، بهتر است فرش ها ، رو تختی ها ، ملافحه ها ، پرده ها را قبل از انتقال به منزل جدید شست . برای شستشوی فرش ها نیز می توان از شرکت های خدماتی و نظافتی و همچنین قالیشویی ها می توان کمک گرفت . حتی می توان آدرس محل جدید را برای تحویل گرفتن فرش ها به قالیشویی داد تا بعد از شستشو ، قالیشویی فرش ها را لول شده در منزل جدید تحویل دهد .

در گام  پنجم لازم است وسایل در منزل جدید از بسته بندی باز شده و در قسمت های مختلف در منزل جدید چیده شود . یکی از قسمت هایی که وسایل ریز و درشت و شکستنی در آن قرار می گیرد ، آشپزخانه است . در هنگام چیدمان وسایل باید بسیار دقت کرد . چرا که بی دقتی و عجله می تواند باعث شکستگی وسایل گردد .  خوش سلیقگی نیز می تواند به زیباتر جلوه دادن منزل جدید کمک کند .

در گام ششم باید قسمت های مختلف منزل بررسی و کم بود های احتمالی در منزل را برطرف کرد . به عنوان مثال ممکن است در منزل جدید به داشتن تعداد اتاق بیشتر و یا متراژ بزرگتر لازم باشد که فرش یا فرش های جدید خریداری گردد و یا ممکن است نیاز به خرید مبل و صندلی ، پادری ، چوب لباسی ، کمد و … پیدا کنید

به طور کلی اسباب کشی و رفتن به خانه جدید می تواند حسی تازه را در انسان ایجاد کرده و باعث نوعی تنوع در زندگی گردد . هر چند مستاجران ممکن است به دلیل جابجایی ها مداوم هر ساله ، احساس خوبی نداشته باشند . امید است که همه مستاجران بتوانند در آینده ای نه چندان دور صاجب منزل شده و مالک منزل خود شوند .

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *