پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | 10 ایده شغل دوم با سرمایه اولیه کم برای کارمندان

10 ایده شغل دوم با سرمایه اولیه کم برای کارمندان





10 ایده شغل دوم با سرمایه اولیه کم برای کارمندان

۲۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۲۱

یکی از مشکلاتی که کارمندان در طول زندگی خود با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، یکنواخت بودن زندگی و درآمد است. با این حال داشتن یک شغل دوم مناسب نیز می‌تواند این شرایط را به کلی تغییر دهد.

امروزه به دلیل شرایط سخت اقتصادی، بسیاری از کارمندان به فکر پیدا کردن یک شغل دوم پردرآمد افتاده‌اند. با این حال به لطف اینترنت و موقعیت‌های زیادی که در آن وجود دارد، ایده‌هایی بسیار کارآمد وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان درآمدهای جانبی خوبی را تجربه کرد.

۱- تولید محتوا

اولین شغل دومی که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم، تولید محتوا است. همین متنی که شما در حال خواندن آن هستید، یک نوع تولید محتوا است. تولید محتوا انواع مختلفی مانند تولید محتوای تصویری، ویدیویی، صوتی و متنی را دارد؛ اما زمانی که کلمه «تولید محتوا» به تنهایی به کار می‌رود، منظور تولید محتوای متنی است. اگر به نوشتن و نویسندگی علاقه دارید و فکر می‌کنید در این کار استعداد دارید، می‌توانید کمی با اصول سئو نیز آشنا شوید و تولید محتوا را از همین امروز شروع کنید. این شغل از آن دست مهارت‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن درآمدزایی خود را شروع کنید.

۲- راه اندازی فروشگاه اینترنتی

اگر به فروشندگی علاقه دارید یا محصولی برای فروش دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که راه اندازی فروشگاه اینترنتی را نیز در نظر بگیرید. راه اندازی فروشگاه اینترنتی به شما کمک خواهد کرد که بدون نیاز به داشتن یک مغازه فیزیکی، محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانید. حتی اگر محصولی برای فروش نداشته باشید نیز می‌توانید با استفاده از راه‌هایی مثل دراپ شیپینگ و همکاری در فروش، یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید و محصولاتی را در آن بفروشید.

۳- آموزش آنلاین

اکثر افراد علاوه بر شغل ثابتی که دارند، مهارت‌های دیگری را نیز بلد هستند. با خودتان فکر کنید و ببینید که چه مهارت دیگری دارید. لازم نیست حتما مهارت شما مهارت پیچیده‌ای نیز باشد. آشپزی، نویسندگی، خیاطی، کارهای کامپیوتری، برنامه‌نویسی و حتی کارهای فنی مثل جوشکاری، همگی مهارت‌هایی هستند که می‌توانید با آموزش آنلاین آن‌ها کسب درآمد کنید. شما با استفاده از راه‌اندازی سایت، ایجاد پیج در شبکه‌های اجتماعی و همکاری با آموزشگاه‌ها می‌توانید شغل دومی را از راه آموزش مهارت‌های خود داشته باشید.

۴- بلاگری

بلاگری نیز از آن دست شغل‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانید درآمدزایی کنید. در بلاگری شما از سبک زندگی و مهارتی که دارید تولید محتوای جذاب می‌کنید و افراد را با خود همراه می‌کنید. نکته مثبت درباره بلاگری این است که اگر مشکلی نداشته باشید، می‌توانید از زندگی کارمندی خود به صورت هم‌زمان تولید محتوا کنید و با قرار دادن آن محتوا در صفحه‌های شبکه اجتماعی خود، مخاطب جذب کنید. بدین ترتیب می‌توانید از بلاگری کسب درآمد کنید.

۵- ادیت ویدیو

یکی دیگر از راه‌های درآمدزایی به عنوان شغل دوم برای کارمندان، ادیت ویدیو است. همان‌طور که می‌دانید بازار تولید محتوای اینترنتی رونق بسیار بالایی گرفته است و بسیاری از افراد به دنبال یافتن شخصی برای ویرایش ویدیوهای خود هستند. برای ادیت ویدیو نیازی نیست حتما یک کامپیوتر قدرتمند داشته باشید؛ چرا که بسیاری از ویدیوها را می‌توان با گوشی موبایل نیز ادیت کرد. با این حال در صورت داشتن کامپیوتر می‌توانید ادیت‌های قوی‌تر و حرفه‌ای‌تر را نیز یاد بگیرید تا درآمد بیشتری را در این حوزه کسب کنید. ادیت ویدیو نیز از آن دست مهارت‌هایی است به کسب درآمد در خانه نیز کمک می‌کند و آن را می‌توانید در خانه خود نیز انجام دهید.

۶- عکاسی

همان‌طور که به ادیت ویدیو اشاره کردیم، عکاسی نیز یکی از راه‌های پول‌ساز تولید محتوا است که می‌تواند درآمد دوم خوبی را برای شما به همراه داشته باشد. برای این کار تنها کافی است یک دوربین عکاسی داشته باشید و با یادگیری علم و مهارت‌های عکاسی، در بخش‌های مختلف مربوط به این حوزه فعالیت داشته باشید. از جمله پول‌سازترین کارهایی که می‌توانید در عکاسی آن‌ها را انجام دهید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عکاسی تبلیغاتی
  • عکاسی محصول
  • عکاسی مد و فشن از افراد
  • عکاسی خبری یا ورزشی
  • عکاسی برای سایت‌های خارجی
  • و…

۷- آشپزی

منظور ما از آشپزی در این بخش، تنها تهیه و پخت غذا نیست، بلکه آشپزی شامل پخت کیک، شیرینی، مربا، ترشی، لواشک و… نیز می‌شود. اگر به آشپزی علاقه‌مند هستید و در آن مهارت دارید، می‌توانید خیلی راحت از این ایده خود به عنوان شغل دوم استفاده کنید. برای مثال اگر کارتان در پخت کیک خوب است، می‌توانید یک پیج اینستاگرام یا کانال یوتیوب راه‌اندازی کنید و از دست‌پخت خود در آن تولید محتوا کنید. در این صورت سفارش نیز می‌گیرید و می‌توانید با ارسال سفارش‌های خود، درآمدزایی کنید. از طرفی می‌توانید خوراکی‌های جذابی درست کنید و با صحبت با یک کافه یا رستوران، محصولات خود را در آن‌ها به فروش برسانید.

۸- نقاشی و گرافیک

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد به عنوان شغل دوم، ایجاد طرح‌های گرافیکی و نقاشی است. اگر به این زمینه علاقه دارید یا فک می‌کنید می‌توانید آثار هنری خلق کنید، می‌توانید به طراحی گرافیک رو بیاورید. این مهارت از آن‌ دست مهارت‌هایی است که خواهان زیادی دارد و در کارهای زیادی مثل طراحی لوگو، UI/UX، ساخت شخصیت، برندینگ و… از این مهارت استفاده می‌شود. از طرفی اگر با کارهای کامپیوتری راحت نیستید نیز می‌توانید نقاشی انجام دهید و آن‌ها را به فروش برسانید.

۹- ساخت پیج اینستاگرام

با افزایش استفاده مردم از گوشی‌های هوشمند، فرصت‌های خوبی در شبکه‌های اجتماعی برای کسب درآمد ایجاد شد که بسیاری از افراد از آن‌ها استفاده کردند. اینستاگرام نیز علاوه بر اینکه یک ابزار سرگرمی است، اما محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای کاربران ایرانی است که موقعیت خوبی برای ایجاد آنلاین شاپ در آن وجود دارد. دو راه کلی برای کسب درآمد در اینستاگرام وجود دارد:

  • راه اول این است که یک آنلاین شاپ راه‌اندازی کنید و محصولات خود را در آن به فروش برسانید
  • راه دوم نیز این است که با تولید محتوای جذاب، یک پیج پرمخاطب ایجاد کنید و از طریق تبلیغات و اسپانسری درآمد داشته باشید.

۱۰- فعالیت در بازارهای مالی

آخرین راهی که برای درآمدزایی به عنوان شغل دوم به شما معرفی می‌کنیم، فعالیت در بازارهای مالی مختلف مثل بازار بورس و فارکس است. این کار می‌تواند درآمد بسیار زیادی برای شما به همراه داشته باشد و زندگی شما را از این رو به آن رو کند، در همین حال می‌تواند باعث از دست رفتن سرمایه شما و ضرر سنگین نیز شود. پس بدانید که فعالیت در چنین بازاری دانش بالایی می‌خواهد و باید به طمع ذاتی خود در آن غلبه کنید. اگر به دنبال ریسک بالا هستید، می‌توانید درباره بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری در آن‌ها اطلاعات کسب کنید.

سخن آخر؛ ایده‌های کارآمد برای شغل دوم با سرمایه اولیه کم

با توجه به مشکلاتی که کارمندان با آنها روبرو می‌شوند، ایده‌های شغل دوم با سرمایه اولیه کم می‌توانند راهکارهای مناسبی برای ایجاد افزایش درآمد ارائه دهند. از جمله این ایده‌ها می‌توان به تولید محتوا، راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، آموزش آنلاین، بلاگری، ادیت ویدیو، عکاسی، آشپزی، طراحی گرافیک و نقاشی، ساخت پیج اینستاگرام و فعالیت در بازارهای مالی اشاره کرد. لازم به ذکر است که هر یک از این ایده‌ها نیازمند بررسی دقیق و برنامه‌ریزی مناسب است تا به بهترین شکل ممکن به اجرا درآید و موفقیت مورد انتظار را به همراه داشته باشد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *