پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اختلاف نظر بر سر میزان آلایندگی اتوبوس‌ها

اختلاف نظر بر سر میزان آلایندگی اتوبوس‌ها





اختلاف نظر بر سر میزان آلایندگی اتوبوس‌ها

۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۰:۰۰

پیام ما- درحالی‌که دیروز یکی از مسئولان سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرده بیش از ۶۰ درصد از آلودگی هوای تهران مربوط به اتوبوس‌هاست، محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی می‌گوید تنها حدود ۲ درصد از آلودگی هوای تهران به اتوبوس‌ها ارتباط دارد.
زهره عبادتی، معاون اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان تهران به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آلودگی هوای تهران قابل حل است و بزرگترین مانع آن هم مشکلات اعتباری است.
او افزود: آلودگی هوای تهران به ۲ بخش تقسیم می شود که ۴۰ درصد آن منابع ساکن و ۶۰ درصد آن منابع متحرک هستند، در این بین منابع متحرک حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس‌ها و کامیون‌ها بالاترین سهم را دارد، یعنی اتوبوس شهری و کامیون‌ها به دلیل فرسودگی و نداشتن فیلتر جاذب دوده بالاترین سهم انتشار آلاینده‌ها در شهر تهران را دارند، که در شرایط اضطرار با توجه به آلودگی هوای تهران، شب‌ها تردد کامیون‌ها ممنوع است. ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اما با استناد به گزارش سیاهه انتشار آلاینده‌های پایتخت، سهم اتوبوس‌ها را دو درصد می‌داند. او در گفت‌وگویی که روابط‌عمومی شهرداری آن را منتشر کرده است، اعلام کرد: براساس گزارش سیاهه انتشار که از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران منتشر شده است، کل سهم ناوگان اتوبوسرانی تهران از انتشار آلاینده‌های پایتخت ۲ درصد است که این میزان با توجه به اینکه در حال حاضر نیمی از ناوگان گازسوز شده، به مراتب کمتر از ۲ درصد است. ترفع همچنین درباره کمبود اتوبوس‌ در خیابان‌های پایتخت نیز گفته است: تا سال ۸۹، دولت از طریق وزارت کشور، نسبت به تحویل اتوبوس به تهران و سایر شهرها و کلان‌شهرهای کشور بر اساس سهم تعیین شده، اقدام می‌کرد اما از سال ۸۹ تا امروز، دولت سهمیه‌ای به تهران تحویل نداده است. او با اشاره به اینکه شهرداری ۱۰ سال از حمایت دولت برای تامین ناوگان مورد نیاز تهران محروم بوده‌ است، اظهار کرد: البته اخیراً و برای اولین بار، توانستیم از ظرفیت‌های محدودی که برای تأمین ناوگان در بودجه دولت در قالب اوراق مشارکت پیش‌بینی شده بود، استفاده کنیم که البته رقم آن با توجه به میزان بالای کمبود اتوبوس، بسیار ناچیز است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

سودای مسکن‌سازی در تالاب «خانمیرزا»

«پیام ما» از مقاومت ادارۀ کل محیط‌زیست استان چهارمحال‌وبختیاری در مقابل سایر نهادهای استانی برای تصاحب اراضی تالابی گزارش می‌دهد

سودای مسکن‌سازی در تالاب «خانمیرزا»

تداوم توفان غبار در سیستان

گردوغبار بیش از ۶۰۰ نفر را روانهٔ بیمارستان کرد

تداوم توفان غبار در سیستان

گشاده‌دستی از جیب «آب» کشور

«پیام ما» وعده‌های «سعید جلیلی» در حوزۀ آب و کشاورزی را بررسی کرد

گشاده‌دستی از جیب «آب» کشور

هفت متهم سیل ویرانگر

چرا در «سوادکوه» سیلاب آمد و برای جلوگیری از تکرار آن چه باید کرد؟

هفت متهم سیل ویرانگر

چراغ سبز به تولید بنزین بی‌کیفیت؟

هیئت وزیران برای افزایش میزان تولید بنزین، «تولید بنزین با کیفیت معمولی» را تصویب کرد

چراغ سبز به تولید بنزین بی‌کیفیت؟

آیا خشکسالی دو سال دیگر تمام می‌شود؟

آیا خشکسالی دو سال دیگر تمام می‌شود؟

در جست‌وجوی نسخه شفابخش آلودگی هوا

نگاهی به یک مقاله علمی دربارهٔ آلودگی هوای کلانشهر تهران

در جست‌وجوی نسخه شفابخش آلودگی هوا

تخریب گَهَر، ویرانی اشترانکوه

فعالان محیط‌زیست لرستان از بی‌جواب‌ماندن نامه‌شان دربارۀ توقف جاده‌کشی در اشترانکوه از سوی سازمان محیط‌زیست گلایه‌ دارند

تخریب گَهَر، ویرانی اشترانکوه

صدای اکثریت چراغ راهنمای اصلاح

صدای اکثریت چراغ راهنمای اصلاح

مرگ خاموش دریاچۀ گهر و اشترانکوه

مرگ خاموش دریاچۀ گهر و اشترانکوه

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر