پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | عمر باتری آیفون 15 پرو مکس در مقابل سامسونگ اس 24 اولترا

عمر باتری آیفون 15 پرو مکس در مقابل سامسونگ اس 24 اولترا





عمر باتری آیفون 15 پرو مکس در مقابل سامسونگ اس 24 اولترا

۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۶

مهم نیست چه تلفنی با خود حمل می کنید، یکی از چیزهایی که اهمیت آن بسیار بالا است عمر باتری است. به همین دلیل است که ما هر گوشی هوشمندی را که از طریق میز بررسی ما ارائه می شود از نظر طول عمر نسبی آن آزمایش می کنیم. اکنون گوشی های آیفون 15 پرومکس و سامسونگ اس 24 اولترا از پرچمداران معروف بازار هستند. اما تاکنون، باتری گوشی‌های هوشمند اندرویدی از باتری ایفون 15 پرو مکس، که قبلاً بهترین باتری گوشی ر در آزمایش های مختلف به دست آورده بود، پیشی گرفته‌اند.

اکنون که سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا و وان پلاس 12 بررسی مرکز باتری را پشت سر گذاشته اند، و مشخص شده که عملکرد عالی دارند. این یک خبر عالی برای کاربران اندرویدی است که ممکن است در سال های اخیر به دلیل عملکرد نه چندان درخشان احساس ناامیدی کرده باشند. پس اندروید به خوبی با ios مبارزه کرده است.

اندروید تا الان خوب عمل کرده است

بررسی‌ها عموماً ذهنی هستند، زیرا مکانیسم تست مربوطه هر رسانه متفاوت است. در تست ها، معیار کاهش باتری ما شامل تنظیم صفحه روی حدود 200 نیت در روشنایی سنج، به اضافه یا منهای چند نقطه، سپس پخش دائمی YouTube 24 ساعته تا زمانی که تلفن خاموش شود، است. ما در حال بررسی تنظیمات هستیم زیرا نمایشگرها روشن تر می شوند و سازندگان تلفن در اجرای ترفندهای نرم افزاری صرفه جویی در انرژی تهاجمی تر هستند. اما در حال حاضر، این معیار ما است.
بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی در دو سال گذشته به سختی در تست‌های باتری ما به 18 ساعت رسیدند. اگر می‌خواهید عمر باتری کافی داشته باشید، باید برای گوشی‌های سری A سامسونگ یا پیکسل A هزینه کنید تا سخت‌افزار زیادی در زیر صفحه گوشی وجود نداشته باشد که تمام انرژی موجود را جذب کند.
وان پلاس در دو نسل گذشته سابقه ثابتی در ارائه بهترین عمر باتری در قلمرو اندروید داشته است. OnePlus 10T، نسخه تابستانی با تغییرات جزئی مشخصات، با 17 ساعت و 39 دقیقه به بالاترین سطح خود رسید، در حالی که OnePlus 11 با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، تا 20 ساعت و 43 دقیقه پخش ویدئو را ارائه داد. OnePlus 12 امسال با باتری 5400 میلی آمپر ساعتی خود خیلی چشمگیرتر است: عمر باتری 25 ساعته آیفون 15 پرو مکس را با 27 ساعت و 43 دقیقه دوام آورد.

دستگاه‌های سامسونگ با هر بار تکرار به تدریج بهتر شده‌اند. گلکسی اس 23 اولترا سال گذشته با باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی خود، 18 ساعت و 33 دقیقه در مقایسه با گلکسی اس 24 اولترا امسال با بسته باتری هم‌اندازه دوام آورد که با 23 ساعت و 22 باتری به بالاترین سطح رسید.

زیر قاب گوشی ها چه خبر است؟

جدیدترین دستگاه‌های اندرویدی اکنون با باتری‌های خود عملکرد بهتری دارند، زیرا اندروید 14 مدیریت کش بهتری نسبت به نسخه‌های قبلی ارائه می‌دهد. دیو برک، معاون مهندسی اندروید، در پادکست داخلی گوگل به نام “نمایش اندروید” درباره این تغییرات بیشتر توضیح داد.

او گفت: «ما کارهای زیادی برای کاهش فعالیت CPU برنامه‌های پس‌زمینه انجام داده‌ایم و نتیجه این است که اکنون در اندروید 14، شروع به کار سرد 30 درصد کمتر شده است.»

شروع سرد به فرآیند اولیه خواندن و نوشتن برای سرعت بخشیدن به اجرای برنامه‌ها متکی است. این بهبود در مدیریت کش به این معناست که برنامه‌ها سریع‌تر و با استفاده کمتر از منابع سیستم راه‌اندازی می‌شوند. گوگل اعلام کرده است که کاربران این کاهش 30 درصدی را به وضوح احساس خواهند کرد و برخی از انجمن‌های اندروید قبلاً از افزایش طول عمر باتری گوشی ناشی از به‌روزرسانی نرم‌افزار اندروید 14 تمجید کرده‌اند.

یکی از نکات کلیدی در بهبود عمر باتری، کاهش مصرف انرژی در برنامه‌های پس‌زمینه است. اندروید 14 با مدیریت بهتر برنامه‌های پس‌زمینه و کاهش فعالیت‌های غیرضروری CPU، مصرف انرژی را به حداقل می‌رساند. این به‌روزرسانی‌ها به این معناست که دستگاه‌های اندرویدی جدید می‌توانند با یک بار شارژ، مدت زمان بیشتری را بدون نیاز به شارژ مجدد سپری کنند. این امر به ویژه برای کاربران پرمصرفی که از برنامه‌های متعددی به طور همزمان استفاده می‌کنند، بسیار مفید است.

OnePlus 12 و Galaxy S24 Ultra هر دو نسخه مخصوص به خود از اندروید 14 را اجرا می‌کنند (سامسونگ با OneUI و OnePlus با OxygenOS)، اما هر دو دستگاه بر اساس کد منبع اندروید 14 ساخته شده‌اند، به‌علاوه هر گونه تغییرات اضافی که هر سازنده به صورت خاص اعمال کرده است. با توجه به تنظیمات سخت‌افزاری، می‌توان تصور کرد که برخی از بهبودهای عملکرد باتری به دلیل تغییراتی است که در زیر کاپوت و درون نرم‌افزار رخ داده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته اندروید 14، بهبود مدیریت حرارت دستگاه است. زمانی که دستگاه‌های اندرویدی تحت بار کاری سنگین قرار می‌گیرند، گرمای زیادی تولید می‌شود که می‌تواند بر عملکرد باتری تاثیر منفی بگذارد. اندروید 14 با بهینه‌سازی‌های جدید، تولید گرما را کاهش می‌دهد و در نتیجه عمر باتری را افزایش می‌دهد.

ما هنوز چند تست باتری اضافی داریم که باید با مجموعه پرچمداران اندرویدی خود انجام دهیم تا ببینیم آخرین تلفن‌ها در مقابل سایر رقبا چگونه عمل می‌کنند. امیدواریم که یکپارچگی در سراسر پلتفرم را شاهد باشیم، اما همچنین کنجکاو هستیم که ببینیم دستگاه‌های مقرون به صرفه‌تر اندروید مانند OnePlus 12R، Pixel 8 و Galaxy S24 کوچکتر در مقایسه با iPhone 15 اپل چگونه عملکرد دارند. در این مقایسه بررسی باتری سامسونگ اس 24 برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

اینکه اندروید 14 توانسته است تا حد قابل توجهی مصرف باتری را بهینه کند، یک خبر خوب برای کاربران است. این بهینه‌سازی‌ها به کاربران اجازه می‌دهد تا بهره‌وری بیشتری از دستگاه‌های خود داشته باشند و در استفاده روزانه خود با مشکلات کمتری در زمینه شارژ و مصرف انرژی مواجه شوند. از این رو، اندروید 14 یک گام بزرگ به سمت بهبود تجربه کاربری و افزایش کارایی دستگاه‌های اندرویدی برداشته است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر