پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | چطور زودتر از همه از پیش فروش قطارها مطلع شویم؟

چطور زودتر از همه از پیش فروش قطارها مطلع شویم؟





چطور زودتر از همه از پیش فروش قطارها مطلع شویم؟

۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۳

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های برنامه‌ریزی برای سفر، انتخاب نحوه رسیدن به مقصد است. شاید با سفر به وسیله هواپیما راحتی بیش‌تری داشته باشید، ولی هزینه بلیط آن خیلی ارزان نیست. قطار بهترین جایگزین برای هواپیما به حساب می‌آید؛ زیرا شما می‌توانید با رزرو یک کوپه، سفری راحت و با قیمت مناسب را تجربه کنید. همین موضوع باعث شده تا مسافران زیادی سفر با قطار را انتخاب کنند. در نتیجه در روزهای شلوغ سال خبری از ظرفیت خالی در قطارها نیست. شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مختلف با هدف رفاه حال مسافران، بلیط‌های ایام شلوغ سال را از چندین روز قبل پیش فروش می‌کنند. با خرید بلیط‌های پیش فروش شده به صورت اینترنتی می‌توانید از برنامه سفر خود مطمئن باشید و آن را به روزهای دیگر موکول نکنید. در این مطلب همراه باشید تا بگوییم چطور زودتر از همه مسافران از پیش فروش قطارها مطلع شوید.

منظور از پیش فروش بلیط قطار چیست؟

با شروع ایام خاصی از سال مانند نوروز، اربعین و… جمعیت گردشگران بیش از پیش می‌شود. از آنجایی که سفر با قطار نسبت به اتوبوس راحت‌تر و نسبت به هواپیما ارزان‌تر است، مسافران زیادی سفر با قطار را برای رسیدن به مقصد انتخاب می‌کنند. شاید قیمت بلیط هواپیما در ساعات نزدیک به پرواز ارزان شود، ولی باز هم قیمت بلیط قطار ارزان‌تر است.

به دلیل تقاضای زیاد خریداران بلیط قطار، شرکت راه آهن به پیش فروش بلیط‌های خود می‌پردازد تا مسافران قبل از فرا رسیدن این ایام شلوغ و پر گردشگر، نسبت به خرید بلیط قطار اقدام کنند. در این صورت همه مسافران می‌توانند برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند و هیچ مسافری از ظرفیت‌های خالی قطارها جا نمی‌ماند.

خرید بلیط قطار در پیش فروش؛ آری یا خیر؟

وقتی درباره خرید بلیط قطارهای پیش فروش صحبت می‌کنیم، اولین سوالی که پیش می‌آید این است که چرا بلیط قطار را در این زمان بخریم؟ اگر قصد دارید سفری ارزان و مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنید، نیازی نیست بلیط پیش فروش شده قطار را بخرید. اما می‌توانید با رزرو هتل ارزان و انتخاب قطارهایی با قیمت کم‌تر، هزینه‌های سفر خود را تا حد زیادی کاهش دهید. در واقع این بلیط‌ها از نظر قیمت هیچ فرقی با بلیط‌های معمولی ندارند. شاید بلیط‌های معمولی و پیش فروش قطار، فرق زیادی نداشته باشند، ولی خرید بلیط‌های قطار در زمان پیش فروش آن‌ها، مزیت‌هایی هم به همراه دارد.

استرداد بلیط با کم‌ترین درصد جریمه

با خرید بلیط قطار از میان بلیط‌های پیش فروش شده، زمان بیش‌تری برای استرداد آن دارید. قوانین کنسلی بلیط‌های قطار در سایت‌های مختلف فرق دارد. اما اگر برنامه‌ریزی سفرتان تغییر کرد، زمان زیادی برای استرداد بلیط باقی‌مانده است. با استرداد بلیط‌های پیش فروش 10 درصد مبلغ به عنوان جریمه کسر و 90 درصد آن به مسافر بازگردانده می‌شود.

خرید بلیط قطار با ویژگی‌های دلخواهتان

وقتی زمان کمی تا تاریخ سفر باقی مانده و قصد خرید بلیط قطار را دارید، بلیط‌های زیادی را برای انتخاب پیدا نمی‌کنید. بنابراین تنوع بلیط‌ها تا حد زیادی کم است و انتخاب برای شما سخت‌تر می‌شود. اما در صورت انتخاب بلیط قطار از بلیط‌های پیش فروش شده آن، گزینه‌های زیادی برای خرید دارید. در نتیجه می‌توانید بلیط قطاری با ویژگی‌های دلخواهتان را انجام دهید.

چطور زودتر از همه از پیش فروش بلیط قطارها مطلع شویم؟

از آنجایی که در برخی ایام خاص و به ویژه آخر هفته‌ها جمعیت زیادی از گردشگران به سفر می‌روند، پیش فروش بلیط‌های قطار بیش‌تر برای این ایام انجام می‌شود. شما می‌توانید با خرید اینترنتی بلیط قطار از بلیط‌های پیش فروش شده، با اطمینان خاطر برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید. برای اطلاع از پیش فروش بلیط قطار، یکی از راه‌های زیر را انتخاب کنید:

درج اطلاعات تماس در سایت‌های فروش بلیط

مِستربلیط یکی از سایت‌های معتبر و فعال گردشگری است که خدمات متنوعی از جمله فروش بلیط قطار، هواپیما، تاکسی‌های بین شهری، اتوبوس، رزرو هتل و بسته‌های سفر را ارائه می‌دهد. پیش فروش بلیط‌های قطار هم یکی دیگر از خدمات این سایت است. شما می‌توانید با ثبت اطلاعات تماس خود در این سایت از پیش فروش بلیط‌های قطار خیلی زود مطلع شوید. البته رزرو خودکار، موجود شد خبرم کن و ارزان شد خبرم کن از دیگر قابلیت‌های این سایت برای فروش بلیط‌ها هستند.

بررسی سایت‌های حمل‌ونقل ریلی

این روزها بیش‌تر شرکت‌های حمل‌ونقلی ایران، اخبار پیش فروش بلیط‌ها را در سایت خود منتشر می‌کنند. شما می‌توانید در این سایت‌ها با چک کردن اخبار پیش فروش بلیط‌ها از زمان آن مطلع شوید. سپس برای خرید به سایت‌هایی مانند مِستربلیط مراجعه کنید؛ زیرا خیلی از این شرکت‌ها بلیط‌ها را به‌صورت گروهی به این سایت‌های معتبر به فروش می‌رسانند. پس حواستان باشد که از اخبار پیش فروش بلیط‌های قطار جا نمانید!

عضویت در خبرنامه سایت‌های گردشگری

سایت‌های مختلف مانند مِستربلیط با راه‌اندازی خبرنامه سایت خود به اطلاع رسانی اخبار متنوعی مانند پیش فروش بلیط‌های قطار می‌پردازند. برخی از این خبرنامه‌ها به‌صورت ایمیلی بوده و برخی از سایت‌ها مانند مِستربلیط با راه‌اندازی اپلیکیشن و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، این کار را انجام می‌دهند. البته با فعال سازی اطلاع از پیش فروش بلیط قطارها در سایت مِستربلیط می‌توانید از پیش فروش بلیط‌ها در هر مسیری مطلع شوید.

بهترین بلیط را در زمان پیش فروش بخرید!

اصلی‌ترین تفاوت بلیط‌های معمولی و پیش فروش مربوط به سرعت فروش آن‌ها است. بلیط‌های پیش فروش خیلی سریع‌تر از زمان‌های دیگر به فروش می‌رسند. اگر می‌خواهید از خرید بلیط جا نمانید، باید سریعا برای این کار اقدام کنید. مهم‌ترین نکاتی که باید برای خرید بلیط‌های قطار در زمان پیش فروش آن‌ها در نظر بگیرید، عبارتند از:

  • تعیین تاریخ دقیق رفت و برگشت: برای سفر در ایام خاصی مانند نوروز، تعطیلات زیادی در پیش رو دارید. پس بازه زمانی مناسبی را برای سفرتان در نظر بگیرید. برای این کار باید تاریخ دقیقی را برای رفت و برگشت انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است به جای سفر رفت، بلیط را از نوع رفت و برگشتی بخرید! در این صورت با اطمینان از داشتن بلیط قطار برای برگشت به سفر می‌روید.
  • تعیین تعداد مسافران: یادتان باشد که برای درج اطلاعاتی مانند تعداد مسافران، دقت کافی داشته باشید. پیش فروش بلیط‌های قطار، فرصتی تکرار نشدنی برای خرید بلیط‌ها است که نباید آن را از دست داد. پس تعداد مسافران را با دقت وارد کنید؛ زیرا ممکن است دیگر ظرفیت خالی پیدا نکنید.
  • آماده‌سازی اطلاعات مسافران: برای نهایی کردن خرید خود باید اطلاعات هر مسافر را بنویسید. پس تمام اطلاعات لازم را از قبل جمع‌آوری کنید.
  • رزرو محلی برای اقامت: همانطور که بلیط قطار در این ایام خیلی سخت پیدا می‌شود، پیدا کردن اتاق خالی در اقامتگاه‌ها هم کار آسانی نیست. پس بر اساس تاریخ رفت و برگشت قطارتان، محلی را برای اقامت رزرو کنید.

از پیش فروش بلیط‌های قطار در مِستربلیط جا نمانید!

در این مطلب توضیح دادیم که منظور از پیش فروش بلیط قطار چیست و چگونه می‌توان زودتر از بقیه از پیش فروش این بلیط‌ها مطلع شد. مِستربلیط یکی از سایت‌های فعال و باسابقه در حوزه گردشگری است که خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد. پیش فروش بلیط‌های قطار هم یکی از این خدمات است. شما می‌توانید بعد از اطلاع از زمان پیش فروش بلیط‌های قطار نسبت به خرید این بلیط‌ها اقدام کنید. با فعال‌سازی پیش فروش بلیط‌های قطار مسیر مورد نظرتان در مِستربلیط از زمان فروش این بلیط‌ها مطلع شوید. سپس با فیلتر مواردی مانند نوع کوپه، قیمت، زمان و شرکت‌های مسافربری به خرید اینترنتی بلیط قطار مورد نظرتان بپردازید.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

واکاوی مسئلهٔ اقدام به خودکشی درمانگران

در نشست علمی «خودکشی درمانگران: نگاهی بین‌رشته‌ای» صورت گرفت

واکاوی مسئلهٔ اقدام به خودکشی درمانگران

معمای آتشفشان «تفتان»

کارشناسان و مسئولان در مورد احتمال همیشگی فوران تفتان اتفاق‌نظر دارند

معمای آتشفشان «تفتان»

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر