پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۰۲

به پیام ما بپیوندید
دوستان و همشهریان عزیز، سرویس اجتماعی پیام ما در نظر دارد پرونده‌هایی با موضوعات زیر را در ماه جاری بررسی کند، اما رسانه‌ای مردمی است که خود مردم هم بتوانند در مدیریت محتوای آن رسانه نقش داشته باشند از همشهریان عزیزی که موضوعاتی لایق بررسی در ذهن دارند و یا تجربیاتی در ارتباط با موضوعات پیش‌رو را دارند خواهشمندیم از طریق ایمیل : erfan@payamema.ir با زارعی دبیر سرویس جامعه‌ی پیام ما تماس بگیرید و یا از طریق تماس با دفتر تحریریه، سرویس جامعه را یاری نمایید تا هرچه بیشتر به هدفش که همانا سخنگوی مستقیم مردم کرمان بودن است برسد . باشد که نشریات همانگونه که امید می‌رود حنجره‌ی گویای مردم و سخنگوی ایشان باشند نه بولتن ادارات.
به پرسش‌های ما پاسخ بدهید و یا دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید، موضوعات این ماه عبارتند از:
نقش اخلاق در حرفه‌ی پزشکی معاصر(هر خاطره‌ای حتی از مطب پزشکی و یا برخورد پزشکان مختلف برای ما ارزشمند است )
خرید و فروش پایان‌نامه(حتی لازم‌نیست نام خود را بازگو کنید صرفا کلام شما برای ما کافی است)
پیوند اعضای بدن(به روایت ایسنا کرمان قطب پیوند عضو کشور است و از آن مهمتر پیوند عضو به شهروندان کشورهای دیگر ممنوع است و پیگرد قانونی دارد)
مهاجران در کرمان(حقوق و اختیارات ایشان از دیدگاه شما چیست؟ فکر می‌کنید باید بروند و یا یمانند؟)
حیوانات خانگی (اگر صاحب حیوان هستید و یا دوستان و همسایگان شما حیوان خانگی دارند و این موضوع زندگی شما را تحت‌الشعاع قرار داده با ما هم صحبت بشوید)
مدرک گرایی (چه کارهایی بجای دانشگاه رفتن می‌شود انجام داد؟ فکر می‌کنید چقدر تولید علم در این سطح به کشور ما خدمت کرده؟آیا اشتغال به تحصیل را یک شغل می‌دانید؟)
البته که خوشبختانه یا متاسفانه پرونده‌های زیادی روی دست نشریات کرمان و ایران هست و پیام‌ما پذیرای پیشنهادات شما برای سوژه‌های پیگیری هست و بازهم تاکید می‌کنم که پیام ما در واقع پیام‌شماست و ما منتظر نامه‌های الکترونیک شما هستیم.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مد‌یریت بحران کشور: تنها ۲۰‌د‌رصد‌ خانه‌های کشور بیمه هستند‌
ایسنا- د‌رحالی‌که زلزله یکی از مهم‌ترین و پرتکرار‌ترین حواد‌ث غیرمترقبه د‌ر ایران است اما تنها ۲۰‌د‌رصد‌ خانه‌های کشور د‌ر برابر این حاد‌ثه و حواد‌ث د‌یگر بیمه هستند‌.
محمد‌ فرید‌ لطیفی، معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مد‌یریت بحران کشور از برنامه‌ریزی برای قرارگرفتن ۵۰‌د‌رصد‌ از اماکن شهری و روستایی تحت پوشش بیمه تا ‌سال آیند‌ه خبر د‌اد‌ و گفت: یکی از مهم‌ترین تاثیرات بیمه‌ها این است که شهروند‌ان باید‌ یکسری حد‌اقل‌های استاند‌ارد‌ ایمنی را د‌ر ساختمان‌های خود‌ رعایت کنند‌ تا بتوانند‌ تحت پوشش بیمه قرار گیرند‌ و از سویی د‌یگر نحوه پرد‌اخت خسارات نیز تغییر کرد‌ه و بیمه‌ها خسارات را به آنان پرد‌اخت می‌کنند‌. او اد‌امه د‌اد‌: ۲۰‌میلیون واحد‌ مسکونی د‌ر کشور وجود‌ د‌ارد‌ که تنها ۲۰‌د‌رصد‌ آن تحت پوشش بیمه قرار د‌ارد‌. تا ‌سال گذشته کمتر از ۱۰‌د‌رصد‌ از این اماکن تحت پوشش بیمه قرار د‌اشتند‌؛ پس از آن با اقد‌امات سازمان مد‌یریت بحران و حواد‌ث پیش آمد‌ه، تمایل به بیمه کرد‌ن واحد‌های مسکونی د‌ر برابر حواد‌ث افزایش یافت و د‌ر حال حاضر این عد‌د‌ به ۲۰‌د‌رصد‌ از کل واحد‌های مسکونی سراسر کشور افزایش یافته است؛ اما برنامه‌ریزی‌های سازمان مد‌یریت بحران به‌گونه‌ای است که حد‌اقل تا پایان‌ سال آیند‌ه باید‌ نیمی از واحد‌های مسکونی کشور یعنی ۵۰‌د‌رصد‌ عد‌د‌ فعلی تحت پوشش بیمه حواد‌ث قرار بگیرند‌.

سالگرد خودکشی جمعی ۹۱۴ نفر به دستور جونز
امروز سالگرد خودکشی 914 آمریکایی در جونزتاون واقع در کشور گویان سابق انگلستان واقع جنوب کارائیب و شمال آمزیکای جنوبی (گایانا) به اشاره جیم جونز رئیس فرقه مربوط است که در این روز در سال 1978 محلول سیانور و شربت انگور را سر کشیده بودند. جونز که در همانجا با گلوله خودکشی کرد اعضای فرقه اش را از ایالات متحده آمریکا به کشور گویان برده بود تا در آنجا در یک منطقه جنگلی یک «مدینه فاضله» بسازند و به دور از گناه و آلودگی زندگانی کنند. 276 تن از این قربانیان، کودک بودند. جیم جونز یک کشیش ساکن ایالت ایندیانای آمریکا بود که افکار «سوسیال مسیحی» داشت. وی از تفسیر انجیل و کتب مقدس ادیان دیگر، به نوعی فرضیه عدالت اجتماعی (سوسیالیسم) دست یافته بود و آن را تبلیغ می کرد. چون پیروان او افزایش یافتند، کلیسای خود را به دلیل سیاسی ـ مذهبی بودن، مستقل از فرقه های مسیحی دیگر اعلام داشت. وی برضد هرگونه فساد، تبعیض و مشکل تراشی برای خلق خدا بود و در سخنرانی هایش دردهای مردم و نارسایی های مدیریت جامعه (دولت) را می شکافت و بیان می داشت. شهرت او در این زمینه باعث شد که شهردار سانفرانسیسکو وی را دعوت به فسادزدایی از سازمانهای شهر کند و کمیسیون مسکن شهر را به او بسپارد که جیم با ساختن یک رشته آپارتمان عمومی، به خانه بدوشی در سانفرانسیسکو پایان داد و شهرت اجتماعی کسب کرد. جیم جونز سپس با طرح نظریات خاص خود در زمینه مالیات و بیت المال وارد درگیری با «سازمان مالیات بردرآمد» دولت فدرال آمریکا شد و چون احتمال تشکیل پرونده قضایی برایش می رفت تصمیم گرفت که از آمریکا خارج شود و در سرزمینی دیگر، یک منطقه کشاورزی تعاونی به دور از مفاسد دنیوی به وجود آورد. بیش از نهصد تن از اعضای کلیسایش با نظر او موافقت و به کشور گویان (گایانا) مهاجرت کردند و «جونزتاون» را در آنجا ساختند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *