پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | راه‌اندازی تکنولوژی نانوازون در اصفهان

راه‌اندازی تکنولوژی نانوازون در اصفهان





راه‌اندازی تکنولوژی نانوازون در اصفهان

۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۰

شهردار اصفهان از نصب و راه‌اندازی سامانه «نانوازون» در تصفیه‌خانه‌ای در این شهر خبر داد و بر اهمیت استفاده از پساب تصفیه‌شده برای آبیاری قسمتی از فضای سبز این شهر تأکید کرد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، «علی قاسم‌زاده» با بیان اینکه راه‌اندازی این تصفیه‌خانه مجهز به فناوری نانوازون نقطه عطفی در بخش تصفیه‌خانه‌ها است، گفت: این تصفیه‌خانه‌ در حال حاضر با نرخ ۵۰ لیتر بر ثانیه فعالیت دارد و تا پایان سال آینده به ۲۰۰ لیتر بر ثانیه خواهد رسید.

او با بیان اینکه تاکنون ۵۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده‌است، ادامه داد: در اصفهان ۶ هزار هکتار فضای سبز وجود دارد که شهرداری اصفهان به دنبال حفظ این فضای سبز بوده. از آنجایی که این کار نیازمند آب است، قرار است این تصفیه‌خانه بخشی از آب مورد نیاز را تأمین کند. 

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه شهرداری مسئولیت حفظ ۵ هزار هکتار از این فضای سبز را به عهده دارد، یادآور شد: با توجه به خشک بودن رودخانه و پایین رفتن سطح آب چاه‌ها، نیاز به منابع جدید برای تامین آب است. با توجه به فرونشست زمین باید از دست‌اندازی به سفره‌های آب زیرزمینی پرهیز کرده و در این شرایط استفاده از پساب بهترین راهکار است.

«داوود سعیدی»، مدیرعامل یکی از شرکت‌های فناور، در این باره گفت: با استفاده از نانوازون، پساب به گونه‌ای تصفیه می‌شود که می‌توان از آن برای فضای سبز شهری استفاده کرد.

به نقل از ستاد «نانو»، این تصفیه‌خانه به گونه‌ای طراحی شده که پساب را به صورت ورودی دریافت کرده و در نهایت آب با استانداردهای بالا برای استفاده در فضای سبز عمومی را ارائه می‌دهد.

این شرکت فناور در حوزه طراحی و ساخت پمپ‌های ورتکس دوفازی، سیستم‌های نانوازون و طراحی و اجرای سیستم‌های تصفیه تکمیلی پساب فعالیت دارد. تجهیزات این شرکت در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع غذایی، کاغذسازی، گلخانه‌های هیدروپونیک و شیلات کاربرد دارد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر