پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پرسش و پاسخ پزشکی

پرسش و پاسخ پزشکی





۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۹:۳۴

در این ستون قصد داریم پاسخ سوالات پزشکی خوانندگان مان را در زمینه های مختلف پزشکی بدیم.همچنین توصیه های مهم سلامتی را از زبان خود پزشکان داشته باشیم.
خوانندگان محترم لطفا سوالات خود را در رابطه با تمام رشته های تخصصی پزشکی را به شماره 10009353412500 پیامک کنید تا از طریق دکتر صفا با پزشکان متخصص حاذق شهرمان در میان گذاشته و پاسخ را در این ستون چاپ کنیم.
شماره تلفن مطب دکتر صفا: 32478203
www.drsafa.org

5413…0935
سلام؛ من سال90 و91 برای درمان آکنه تحت نظر پزشک بودم حالا که جای جوش های من کاملا باقی مونده میخوام لیزر کنم ولی به تازگی دوباره جوش درمیارم؛ آیا دوباره باید تحت درمان قراربگیرم؟؟؟ پوست صورتم خیلی شله.آیا میتونم لیزر کنم؟ باتشکر
پاسخ: ابتدا جوش ها رو درمان کنید بعد از بهبود جوش ها می توانید برای اسکار جوش ها اقدام کنید .شلی پوست مانعی برای لیزر نیست.
4973…0914
سلام. صاف بودن پشت (ستون فقرات ) و بیماری اسکولیوز خفیف باعث کاهش حجم ریه و مشکل تنفسی میشه؟
پاسخ : اسکولیوز خفیف تاثیری در کیفیت تنفس و ظرفیت ریه ندارد . در کل مشکلی برای تنفس ایجاد نمی کند .
5947…0913
با سلام و خسته نباشید و تشکر. من مدت 3 سالی است که شانه ام درد می کنه اوایل درد خفیف بود و اذیت نمی کرد اما حدود یک و نیم سال پیش دردها زیاد شده به طوری که وقتی کار میکنم (شغلم خیاطی هست) خیلی درد می کنه همچنین نمیتونم دستمو بالای سرم ببرم تو عکس رادیو گرافی چیزی مشخص نبود. ام ار ای هم دادم (2 سال پیش) گفتن احتمالا بروسیتوجود دارد. حدود 40 جلسه فیزیوتراپی کردم ولی فایده ای نداشت الان حدود 10 روزه که درد خیلی شدید شده طوری که اصلا به پهلو نمیتونم بخوابم.ایا احتمال داره که مشکل من گیر تاندون باشه و در اینصورت راه درمان چیه؟
پاسخ : با سلام. احتمال آسیب تاندونی و یا شانه منجمد وجود دارد,،،بهتر است توسط ارتوپد تحت معاینه قرار بگیرید.
1362…0933
به تعداد دفعات فک پایین (استخوان جلوی گوش) از جای خود خارج میشود و بعد از چند دقیقه با درد فراوان به جای خود باز می گردد. اما این بار از صبح روز جمعه این اتفاق مجدد تکرار شده و تا کنون به حالت اصلی خود باز نگشته است. باتوجه به جابجایی فک، امکان جوییدن غذا وجود ندارد چون دندان ها روی هم قرار نمی گیرند . لطفا راهنمایی فرمایید.
پاسخ : با سلام شما مبتلا به در رفتگی مفصل همراه با بازگشت بوده اید که با بدتر شدن شرایط به در رفتگی بدون بازگشت تبدیل شده است. حتما دراسرع وقت به جراح فک و صورت مراجعه نمایید.
8213…0937
در گلو نقطه سفید رنگ که حدود دو ماه شروع شده دیده می شود و بدون درد است دکتر عمومی گفت ممکن است قارچ باشد . برای از بین بردن چکار باید کرد.
پاسخ : اگر لوزه های شما کریپتیک باشد معمولأ تجمع غذا در آنها این حالت را ایجاد می کند. بعد از هر وعده غذایی آب نمک غرغره کنید. اگر هم قارچ باشد می توانید محلول(ویوله دوژانسیون) را به آرامی با گوش پاک کن روی آنها بزنید.( مراقب باشید دندانهای تان رنگی نشود).

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *