پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حضور تلگرامی مدیران رزم حسینی

نگاهی به گروه تلگرامی استاندار کرمان

حضور تلگرامی مدیران رزم حسینی





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۰:۵۹

نگاهی به گروه تلگرامی استاندار کرمان
حضور تلگرامی مدیران رزم حسینی
تلگرام همچنان بعنوان پر بیننده ترین و پرکاربردترین نرم‌افزار پیام رسان میان ایرانی‌ها شناخته می شود.کرمانی ها هم از این قاعده مستثنا نیستند.این روزها صفحه تلگرام هر کاربری را که باز کنید،لیستی از کانال ها و گروههایی را می بینید که تعداد پیام های نخوانده‌اشان از سر و کول هم بالا می رود. با موضوع های مختلف. از شعر و قصه و جک! گرفته تا اخبار سیاسی و حوادثی و فوری.
تلگرام حالا محبوب بازار مجازی در کشور ما شده که در کرسی‌های دانشگاهی هم به آن می پردازند و از تاثیرش بر دمکراسی، انتخابات، اخلاق و فرهنگ شهروندان می گویند. رسانه های جمعی مانند رادیو و تلویزیون را رسانه‌ بنگاهها‌ی قدرت و صاحبان ثروت می‌دانند.شهروندان جامعه هیچگاه تصور مالکیت این رسانه ها را در خواب و رویا هم نمی‌دیدند.این رویا همچنان ادامه دارد.با ظهور اینترنت داستان شکلی تازه‌ای به خود گرفت.حالا رسانه‌هایی متولد شده‌اند که نه تنها مانند تلویزیون یکسویه نیستند بلکه ارزان و در دسترس همگان قرار دارند و رویه ‌ای دوسویه دارند. رسانه‌هایی که در سالهای اخیر پنجه بر صورت رسانه‌های جریان اصلی کشیده و به عنوان رقیب برای آنها محسوب می شوند. همه جا در دسترس بوده و در ماشین و اتوبوس تا مهمانی و محل کار افراد را به خود مشغول کرده‌اند.
در کنار استاندار از کجا آمد
این پاراگراف‌های ابتدایی بهانه ای‌ست برای بررسی استفاده استاندار کرمان از فضای تلگرم.او که از تاثیر تلگرام در انتخابات سال گذشته آگاه شده بود در نوروز به واسطه مشاورین خود آستین بالا زد و گروهی به نام «در کنار استاندار » را در تلگرام راه اندازی کرد. این گروه حالا هزار عضو دارد با چندین ادمین که در آن به بررسی مشکلات و معضلات کرمان می‌پردازند.استاندار هم به اتفاق معاونین و تعدادی از مدیران ادارات در این گروه حاضر هستند و به انتقادات پاسخ می دهند. گاهی با ادمین ها جلسه‌ای گذاشته می‌شود و سیاست گذاری می کنند.در ادامه با حسین شهابی یکی از ادمین های این گروه که کارشناس حوزه ارتباطات هستند گفت و گویی کردیم .
استاندار پاسخگو
قبل از سال و به پیشنهاد نخعی مشاور استاندار تعدادی از مدیران در یک گروه تلگرامی عضو شدند.این گروه به منظور هماهنگی بین رزم حسینی و مدیران حوزه های مختلف ایجاد شد.حسین شهابی در مورد نحوه شکل گیری گروه «در کنار استاندار» ادامه داد: از نوروز ۹۵ کارکنان دستگاههای اداری هم به این گروه اضافه شدند. از ابتدای سال با حضور ۱۰ نفر از ادمین ها جلسه ای گذاشتیم و به منظور اثربخش کردن استفاده از فضای تلگرام و این گروه همفکری انجام شد.که با پیشنهاد من مقرر شد که گروه به شکل تخصصی تر کار خود را ادامه بدهد.شهابی گفت:تعداد بالای اعضای گروه باعث می‌شد گفت و گو ها‌ شکل پراکنده‌ای به خود بگیرند.با این تصمیم از دل گروه «درکنار استاندار» گروههای تخصصی در حوزه های مختلف: فرهنگ ، هنر و گردشگری،عمرانی،اقتصادی و تولیدی و … متولد شد.هر کدام از ادمین ها با توجه به تخصص خود مشغول مدیریت این گروهها شدند.
در این گروهها از بین اعضای گروه کسانی که پیشنهادات خوبی می دهند و یا راهکار مناسبی پیرامون موضوعات مختلف دارند را بعنوان مشاورین در حوزه های مختلف گزینش می کنیم. برای مثال الان در گروه فرهنگ ، هنر و گردشگری تعدادی از کرمانی ها که دغدغه این بخش را دارند ، گرد هم جمع کرده و از نظرات مشاوره ای آنها استفاده می کنیم.
وی در مورد نحوه مدیریت این گروهها توضیح داد:ما هر هفته برنامه‌ای را اعلام می کنیم.هر روز را به یک موضوع اختصاص می دهیم و همه شهروندان می توانند از هر کجای استان مسائل خود را در روز مورد نظر مطرح کنند.مدیران مربوطه هم در گروه آنلاین هستند و به موارد طرح شده پاسخ می دهند.برای نمونه در هشت هفته گذشته ریس میراث فرهنگی و علوم پزشکی به مواردی که در مورد حوزه کاریشان سوال شده پاسخ داده‌اند.
حسین شهابی در توضیح کارکرد این گروه و مفید بودن تصمیم رزم حسینی می گوید:جمع‌آوری نظر مردم کرمان از سراسر جغرافیای استان و مدون شدن و انتقال آنها به استاندار را می شود بزرگترین دستاورد این گروه دانست.همه مواردی که در گروه طرح می‌شود بصورت دسته بندی شده و یکجا در اختیار آقای رزم‌حسینی قرار می گیرد.در این بین برخی پیشنهادات مفید هم طرح موضوع می‌شود که باعث تصمیمات تاثیر‌گذار در سیستم مدیریت استان شده است.شهابی اضافه کرد: در کنار این کارکرد ما بعنوان فعالین حوزه رسانه بدنبال پاسخگو کردن مدیران در سطوح مختلف هستیم. وقتی که شخص استاندار کرمان بعنوان نفر اول اجرایی در این گروه حاضر می شود و ضمن مطالعه روزانه گفت و گوها در مواردی شخصا و یا از طریق معاونینش پاسخ می دهد این می تواند به پاسخگو کردن سایر مدیران میانی و سطوح پایین تر نیز کمک کند.
روزهای پیش روی تلگرام
روزهای پیش‌رو اما یقینا ابعاد بیشتری از شکل‌گیری این گروهها را روشن می سازد. آنچه مسلم است اینترنت و فضای مجازی دنیای ما را به آکواریمی تبدیل کرده و رفتار شهروندان را زیر ذره‌بین عمومی قرارداده است.ذره‌بینی که برایش تفاوتی ندارد شهروند باشی یا سوپراستار سینما و یا سیاستمدار کهنه کار.رسانه‌های اجتماعی بر بستر اینترنت حالا به استقرار دموکراسی کمک می کنند.فرزاد حسنی را که در رسانه رسمی کشور میکروفن در دست دارد را به چالش می کشد و سرباز راهنمایی رانندگی را که از لباس خود بعنوان سرپناه کودکی استفاده کرده ، بعنوان نماد شعور و مهربانی معرفی می کند.رزم حسینی تا اینجا به خوبی توانسته از کارکرد این رسانه به نفع خودش استفاده کند. او از خود و همکارانش چهره‌ای پاسخگو ترسیم کرده که برای شنیدن صدای شهروندان کرمانی حتی تا پاسی از شب بیدار می ماند. چه بسا میوه این تدبیرش را در سال ۹۶و هنگامی که مردم باید بار دیگر به ریس‌قوه مجریه رای بدهند برداشت کند! شما هم می‌توانید با جست و جوی ساده ای در تلگرام به این گروه اضافه شوید و صدای خود را بی واسطه به گوش نفر اول دولت در استان برسانید.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *