پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تدوین‌ برنامه ۱۰ ساله مقابله با گردوغبار در ایران

ابلاغ برنامه به استان‌های غبارخیز

تدوین‌ برنامه ۱۰ ساله مقابله با گردوغبار در ایران





تدوین‌ برنامه ۱۰ ساله مقابله با گردوغبار در ایران

۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۱

دبیر ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی‌ مدیریت‌ مقابله با پدیده گرد و غبار با اشاره به تدوین برنامه عملی ۱۰ ساله مقابله با گرد و غبار از ابلاغ این برنامه به دستگاه‌های عضو و استان‌های غبارخیز خبر داد و گفت: با توجه به سیاست‌ها و راهبردها و برنامه‌های این ستاد، اجرای این برنامه در دستور کار است.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، علی‌محمد طهماسبی‌بیرگانی امروز (اول مردادماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص مدیریت گرد و غبار اظهار کرد: مطابق شناخت از منشأهای گرد و غبار داخلی، برنامه عمل ۱۰ ساله‌ای تدوین و به دستگاه‌های عضو و استان‌های غبارخیز ابلاغ شده است و با توجه به سیاست‌ها و راهبردها و برنامه‌های این ستاد، این موضوع در دستور کار است.

وی افزود: در بعد خارجی نیز متعاقب دو اجلاس منطقه‌ای و بین‌المللی، اسفندماه سال گذشته قطعنامه‌ای در بخش محیط زیست سازمان ملل در کنیا به تصویب رسید که در آن جمهوری اسلامی ایران دو برنامه عمل زیرمنطقه‌ای پیشنهاد داده است.

طهماسبی‌بیرگانی بیان کرد: مدنظر داریم این پیشنهادها را با کشورهای همسایه و اسلامی به اشتراک بگذاریم و اقدامات بین‌المللی در این راستا و طبق وظایف کشورها و تاکید بخش محیط زیست سازمان ملل در این قطعنامه انجام شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در این راستا فعال شده است و به پیشنهاد کشورمان ۱۲ جولای به عنوان روز جهانی مقابله با طوفان‌های ماسه‌ای و گرد و غبار با محوریت افزایش و کمک به تاب‌آوری و آگاهی‌بخشی به مردم، به تصویب سازمان ملل و مجمع عمومی رسید.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر