پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۲۱:۲۰

ذشت ،توانستیم بیش از 18000 انشعاب شهری و روستایی را در سطح کل استان نصب نماییم .
وی ادامه داد در حال حاضر تعداد 316 هزار انشعاب در کل استان نصب شده است و بیش از 515هزار مشترک خانگی ، تجاری ، عمده و صنعت در شهر ها و روستاها جذب شده اند و از گاز طبیعی استفاده می نمایند. وی در ادامه افزود : یکی از اصلی ترین سیاست های بخش انرژی کشور، بهره گیری هرچه بیشتر از منابع گاز طبیعی و افزایش سهم گاز در الگوی مصرف حاملهای انرژی در تمامی بخشهای اقتصادی، بدلیل بهره مندی کشورمان از ذخایر عظیم گاز طبیعی می باشد. ودیعتی به خانوار تحت پوشش گاز طبیعی در کل استان اشاره نمود و گفت : تاکنون این شرکت توانسته حدود 96 هزار خانوار روستایی و 356هزار خانوار شهری را در قالب 43 شهر و 684 روستا جذب نماید و امیدواریم با تداوم مصوبه بند ق همچنین بهره مند از گاز طبیعی قرار داده است و 14 هزار مشترک در سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی جذب گردیده است .
این خدمت رسانی به مردم باعث شده حدود 379 هزار مصرف کننده گاز طبیعی شوند. وی در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و رفاه حال مردم سخت کوش و پرتلاش کرمان و در خصوص اشتراک پذیری گاز و دیگر خدمات مشترکین از جمله رسیدگی به مشکلات صورتحساب و توسعه شبکه و… به جهت کاهش سفرهای درون شهری و صرف جویی در وقت، انرژی این شرکت توانسته با اتکال به خداوند متعال اقدام به عقد قرارداد با 64 دفاتر پیشخوان دولت را در کل استان کرمان نمایید .
مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان در خطاب به شهروندان کرمانی گفت : موفقیت شرکت گاز استان کرمان درنصب 242 هزار نصب انشعاب و 381 هزار پذیرش مشترک و حدود 379 هزار مصرف کننده زمانی شکوفا و تداعی خواهد شد که مردم خوب و شریف استان با رعایت اصول ایمنی و صرفه جویی و بهینه مصرف کردن گاز یاری رسان کارکنان این مجموعه باشند تا همه هم استانی ها بدون رخ دادن هر گونه حادثه ای از نعمت گاز طبیعی استفاده نمایند .

اندیشکده تدبیر آب الگویی برای اتاق‌های
کشور شده است
نایب رییس کمیسیون آب، محیط زیست و اقتصاد سبز اتاق ایران گفت: اندیشکده تدبیر آب به عنوان فرزند اتاق کرمان، در سطح ملی خوش درخشیده و به عنوان یک تشکل نمونه برای اتاق‌های کشور و حتی اتاق ایران مطرح شده است. به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، محسن رشیدفرخی در نشستی با حضور کارشناسان و مدیران کارگروه‌های اندیشکده تدبیر آب در اتاق کرمان، افزود: این اندیشکده می تواند الگوی سازماندهی و نظم دهی برای تشکل‌هایی باشد که در حوزه های مختلف تشکیل خواهد شد. وی با اشاره به اینکه امیدواریم اندیشکده تدبیر آب بتواند برای بخش خصوصی راهگشا و به عنوان یک چراغ راه باشد، اظهار داشت: پنج سال پیش کمتر کسی چنین موفقیت هایی را برای این اندیشکده متصور بود، در حالی که اکنون طرح‌هایی مانند بازار آب، آب مجازی و تعادل بخشی آب های زیرزمینی در این اندیشکده تشکیل شده است. در ادامه این نشست دبیر اندیشکده تدبیر آب، این اندیشکده را محصول دغدغه‌مندی‌های آگاهانه اتاق کرمان عنوان کرد و گفت: اندیشکده در سال جاری مباحث مربوط به یارانه انرژی، حقوق آب و موضوع شناسی مسایل فقهی و حقوقی آب را به طور جدی دنبال خواهد کرد. احمد علوی، در ادامه با اشاره به دغدغه های «مهدی آگاه» متخصص و خبره در بحث آب و ارایه این دغدغه ها در قالب 18 پروژه مطالعاتی افزود: پیگیری و پژوهش این طرح‌ها و مقاله‌ها با هدف اصلاح روند اقدامات مختلف در حوزه آب از جمله تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی با رویکرد فنی و اداری، در سال جاری مورد تاکید اندیشکده قرار دارد. وی خاطرنشان کرد: در برخی پروژه‌های عملیاتی، بدون انجام مطالعات بالادستی، اهداف و سیاست‌هایی تعریف می شود و همین موضوع باعث زمین‌گیر شدن این پروژه ها خواهد شد که اندیشکده سعی دارد با انجام مطالعات و پژوهش ها، پروژه‌های مربوط به آب را بررسی کند. علوی، از راه اندازی پایگاه دانش و معرفی منابع، ماخذ و دانش خبرگی، مربوط به آب در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با راه اندازی این پایگاه، سیستمی مطلوب و قوی برای مراجع مربوط به آب در حوزه های اقتصاد آب، حقوق آب و… شکل می گیرد و همچنین منابع داخلی و خارجی در اختیار دغدغه‌مندان این بخش قرار خواهد گرفت.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر