پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | استفاده از انرژی های تجدیدپذیر مغفول مانده

استفاده از انرژی های تجدیدپذیر مغفول مانده





۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۶

استفاده از انرژی های تجدیدپذیر مغفول مانده

رئیس انجمن علمی مدیریت مصرف انرژی گفت:  استفاده از انرژی های تجدیدپذیردر دنیا رو به افزایش است اما این مهم در ایران مغفول مانده است.

به گزارش روابط عمومى اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار ؛ جعفر کاظمى در کارگاه تخصصی وبینار مدیریت مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های پاک که در دومین روز رویداد بین‌المللی کلیماتون تهران 2020 برگزار شد با اشاره به این‌که هدف از شرکت در این رخداد محیط‌زیستی استفاده از فرصت‌های موجود برای ارائه یک طرح نوآورانه و پرورش و ارائه آن است، گفت: امروز لازم و ضروی است که نگاه جدیدی به سیاست‌های گازرسانی به اقصی نقاط کشور داشته باشیم چرا که بخش عمده‌ای از کشور تحت پوشش شبکه گاز است و این حوزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند ابده های نوآورانه است.

او با ابراز نگرانی از این‌که استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر کشور در نگاه مسئولان مغفول مانده است، خاطر نشان کرد: کشور ما ایران پتانسیل بسیار بالایی برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر دارد اما مسئله ای که در این‌جا مشکل ساز است غفلت از توجه و پرداختن به این حوزه است.

کاظمی با تاکید بر این‌که در جهان مصرف انرژی رو به رشد است در حالی‌که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته درصد مصرف انرژی‌ها در برخی زمینه‌ها کم شده است، بیان کرد: در دنیا استفاده از انرژی های تجدیدپذیردر حال افزایش است اما در ایران این مهم مورد غفلت است.

او با انتقاد از این‌که ایران در میان سایر کشورها در زمینه مصرف انرژی وضعیت خوبی ندارد، ادامه داد: ایران در زمینه شاخص‌های انرژی برای شدت مصرف انرژی در میان 140 کشور رتبه 125 دارد که اصلا مناسب نیست. هرچند که طبق سند انرژی از سال 89 مقرر شده که مصرف انرژی کم شود اما نه تنها کم نشده بلکه رشد قابل توجهی نیز داشته است.

کاظمی با یادآوری این‌که ایران در دنیا رتبه هفتم در تولید دی اکسید کربن دارد که این میزان تولید گاز کربن اصلا خوب نیست، بیان کرد: در دنیا آلودگی هوا چهارمین علت مرگ است که متاسفانه این معضل در شهر تهران همچنان دامن گیر هوا و فضای سبز است و رفع این معضل تنها با حمایت از انرژی‌های تجدیدپذیر امکان پذیر است. 

رئیس انجمن علمی مدیریت مصرف انرژی ایران کاهش پیماند، مدیریت مصرف و توسعه انرژی‌های پاک، استفاده بهینه از منابع آبی و بازچرخانی آب، حمل و نقل پایدار و ارتقا کیفیت هوا و توسعه ساخاتمان های سبز را راهکار موثری در زمینه حل مشکلات زیست محیطی و کاهش آهنگ تغییر اقلیم شهرها مطرح کرد و بر اهمیت استفاده از انرژِی‌های تجدیدپذیر برای تقویت فضای سبز کلان‌شهرها تاکید کرد. 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *