پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رییس مجلس شورای اسلامی در کرمان: ملت را در اقتصاد شریک کنیم

رییس مجلس شورای اسلامی در کرمان: ملت را در اقتصاد شریک کنیم





۲۲ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۲۰

رییس مجلس شورای اسلامی در کرمان:
ملت را در اقتصاد
شریک کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مقامات آمریکایی باید بدانند اگر به دنبال مخدوش کردن توافق هسته ای هستند جمهوری اسلامی مقابل این، هیچ تعهدی به آژانس نخواهد داشت. به گزارش ایرنا علی لاریجانی روز جمعه در اجتماع باشکوه راهپیمایان 22 بهمن در میدان عاشورا شهر کرمان افزود: آنها می گویند ما توافق بدی را امضا کرده ایم؛ مراقب باشید در مسیری قرار نگیریم که مشکلات خودمان را افزایش دهیم زیرا ما در این قضیه راسخ هستیم که از دانش هسته ای مان مراقبت کنیم. وی گفت: تصور نکنید می‌توانید ما را از مسیرمان جدا کنید، ما یک راه روشنی را دنبال می کنیم و اگر به این چارچوب توافق هسته‌ای احترام بگذارید و دنبال بهانه گیری های دیگر نباشید، به نفع خود شماست. رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران از ظرفیت بسیار خوبی در منطقه برخوردار است تصریح کرد: این در سایه هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شده که همه ظرفیت های جمهوری اسلامی را به وجود آورده و بالنده کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: انقلاب اسلامی ایران بزرگترین حادثه قرن ما بود و لرزه هایی به سازه های قدرت در جهان انداخت. وی افزود: 38 سال قبل وقتی ملت ایران برای انقلاب قیام کردند شرایط دنیا اینگونه نبود و دو قطب قدرتمند بودند که همه دنیا در دست آنها قرار داشت و ایران نیز تحت سیطره آمریکا بود. وی بیان کرد: ملت ایران برای نصرت الهی قیام کرد و این قدرت های مادی را کنار گذاشت و به قدرت اصلی جهان تکیه کرد و آن زمان وعده الهی محقق شد زیرا خداوند فرموده است که اگر مرا یاری کنید من نیز شما را یاری کرده و راه شما را پایدار می کنم. لاریجانی با اشاره به اینکه شکوه جمهوریت در کشور ما زیر سایه رهبری محقق شد تاکید کرد: این قدرت با دسیسه‌های سیاسی و بیماری که آنها دنبال می کنند قابل از هم پاشیده شدن نیست. وی گفت: اساس جمهوریت و حضور مردم و استقلال کشور تحت تفکر اسلامی شکل گرفته است و به همین دلیل به فکر راه دیگری رفتند، آنها به این فکر افتادند از طریق فشار نظامی بیرونی انقلاب را از بین ببرند و در این راستا جنگ را راه انداختند و صدام را حمایت کردند. وی خاطرنشان کرد: پس از هشت سال دفاع مقدس ملت ایران، کشورهای بزرگ متوجه شدند با این ایران غیور و شجاع نمی توانند بجنگند و این دستاورد بسیار بزرگی بود که جنگ و سایه جنگ را از سر ایران دور کرد و دیگر کسی جرات حمله به ایران را نخواهد داشت. لاریجانی گفت: این ثمره ایستادگی و حضور مردم در مرحله دوم انقلاب بود.
وی گفت: در تمام این دو مرحله ها علاوه بر دسیسه ها و جنگ، تحریم هایی نیز با شدت و ضعف بر ایران تحمیل می شد و به عنوان مثال در جنگ به ما اسلحه نمی دادند. رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای دفاع از کشور خود مجبور شدیم روی پا خود بایستیم و سئوال این است آیا امروز کشورهای قدرتمند دست از شیطنت برداشتند؛ اینطور نیست و راه و تاکتیک دیگر را به کار بردند و در 10 تا 15 سال اخیر گرفتار رفتار بدخیم آنها هستیم که در زمینه هسته ای و حقوق بشر ماجراجویی می کنند و نگاه نمی‌کنند که دوستان آنها برای یک بار در تاریخشان رای گیری نمی کنند و مجلس آنها نیز فرمایشی است و از آنها ایراد نمی گیرند.
وی اضافه کرد: اگر امروز پس از مذاکرات زمینه رفت و آمدها فراهم شده است باید بهترین استفاده را برای ارتقای علوم کنیم و راهکار همان است که رهبری به عنوان اقتصاد مقاوتی مطرح کرده اند و باید روی پای خود بایستیم و ملت را در اقتصاد مشارکت دهیم. لاریجانی گفت رهبری برای اجرای سیاست های اصل 44 دستور دادند تا زمینه کشور میدان رقابت افراد کارآفرین شود، همینطور که مردم به صحنه آمدند سرنوشت جنگ تغییر کرد، در این مرحله نیز باید به مردم اعتماد کرده و مردم به صحنه اقتصاد ورود کنند. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خوشحالم که می بینم در استان کرمان این فکر به خوبی در حال پیگیری است و استاندار کرمان صاحب ابتکارات خوبی است و هم توفیقات خوبی را در استان رقم زدند و هم در استان از نمایندگان پرکاری در مجلس برخوردار هستید که می توانند زمینه را برای شکوفایی اقتصاد فراهم کنند و اینها سرمایه ای برای استان کرمان است. رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: زمینه هایی که در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی و نیروهای خلاق و تحصیل کرده و ابتکاراتی که در این روزها در استان کرمان مشاهده کرده ام نشان می دهد آینده استان کرمان آینده خوبی خواهد بود و این راه ما را در مرحله سوم انقلاب موفق می کند.
امام جمعه کرمان: ملت ایران به برکت جهاد در راه خدا جایگاه ویژه دارد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: جهاد در راه خدا نعمت بزرگی است که ملت ایران سال ها این جهاد را اختیار کرده و به برکت آن به جایگاه ویژه ای دست یافته است. به گزارش ایرنا آیت الله سید یحیی جعفری در خطبه های نمازجمعه که پس از آیین راهپیمایی 22 بهمن در مصلی امام علی (ع) کرمان برگزار شد افزود: مستکبران و دشمنان از جهاد ملت ایران ناراحت هستند. وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز در علم، دانش و فناوری جزو چند کشور برتر عالم است اظهار کرد: علم و دانش در زندگی فردی و جمعی کارساز و ارزشمند است و بعد از پیروزی انقلاب، جامعه ما تلاش های فراوانی برای رسیدن به قله های علمی داشته و یکی از ناراحتی های مستکبران، پیشرفت های شگرف علمی جمهوری اسلامی ایران است.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: کسانی که وقتشان را صرف کسب علم و دانش می کنند عملشان افضل تر از جهاد در راه خداست. آیت الله جعفری همچنین از مردم برای حضور پرشور در آیین یوم الله 22 بهمن تشکر کرد و گفت: شرکت در این راهپیمایی تکلیف و وظیفه ای بر دوش همه ما بود. وی افزود: امروز جمعه 22 بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است که بسیاری از مردم در این راهپیمایی شرکت کردند و در شهر کرمان از بیانات رئیس مجلس شورای اسلامی بهره مند شدند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

پایش کمی و کیفی ۶۰ درصد تالاب‌ها

معاون سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد

پایش کمی و کیفی ۶۰ درصد تالاب‌ها

ورود سامانه بارشی به غرب کشور در هفته آینده

ورود سامانه بارشی به غرب کشور در هفته آینده

کلاف سردرگم حفاظت

افزایش چهار برابری جریمۀ شکار غیرمجاز حیات‌وحش کارآمد است؟

کلاف سردرگم حفاظت

افزایش حملات خشونت‌بار به روزنامه‌نگاران محیط‌زیست

تحقیق مشترک یونسکو و فدراسیون جهانی روزنامه‌نگاران نشان داد

افزایش حملات خشونت‌بار به روزنامه‌نگاران محیط‌زیست

هیچ بن‌بست محیط زیستی وجود ندارد

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست:

هیچ بن‌بست محیط زیستی وجود ندارد

شرکت کربن ‌تا سال 1405 باید بازسازی و جابه‌جا شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان کرد

شرکت کربن ‌تا سال 1405 باید بازسازی و جابه‌جا شود

مطالبهٔ اقلیمی باید وارد ادبیات عمومی شود

عضو هیئت‌علمی آب و هواشناسی دانشگاه خوارزمی مطرح کرد:

مطالبهٔ اقلیمی باید وارد ادبیات عمومی شود

چراغ سبز به معدن‌کاوان در غیاب کارشناسان

شورای‌عالی محیط‌زیست مجوز معدن‌کاوی در پارک ملی ساریگل و منطقهٔ حفاظت‌شدهٔ انگوران را صادر کرد

چراغ سبز به معدن‌کاوان در غیاب کارشناسان

شورای‌عالی؛ منهای متخصصان محیط زیست

شورای‌عالی؛ منهای متخصصان محیط زیست

نمی‌توانم بدوم

افزایش دمای کره زمین و آلودگی‌ها در حال تهدید ورزش و جان ورزشکاران در نقاط مختلف دنیا است

نمی‌توانم بدوم

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *