پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سعید گیلانی عضو شورای شهر: پل امیرکبیر را پیمانکاران کرمانی با نصف قیمت «خاتم» انجام می‌دهند

سعید گیلانی عضو شورای شهر: پل امیرکبیر را پیمانکاران کرمانی با نصف قیمت «خاتم» انجام می‌دهند





۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۴۲

سعید گیلانی عضو شورای شهر:
پل امیرکبیر را پیمانکاران کرمانی با نصف قیمت «خاتم» انجام می‌دهند

نشست عمومی شورای شهر کرمان شب گذشته در حالی برگزار شد که بحث بر سر پروژه‌های شهری، موضوع اصلی این نشست بود.
علی‌اکبر مشرفی رئیس شورا در خصوص پروژه میدان آزادی گفت که هزینه این پروژه حدود 100 میلیارد تومان برآورد شده بود که طرف قرارداد (قرارگاه خاتم) اعلام کرد با 85 میلیارد تومان پروژه را اجرا می‌کند. این عبارت، آغاز بحث بر سر پروژه‌های شهری در جلسه شورا بود. پس‌ازاین سعید گیلانی از شروع پروژه چهارراه امیرکبیر انتقاد کرد. وی گفت: «کاری که شروع شود ولی پلوس آن [قیمت داده‌شده بالاتر از برآورد انجام‌شده کارفرما باشد] مشخص نشده باشد کار درستی نیست، پل امیرکبیر شروع‌شده که ما به‌عنوان نماینده مردم باید جلوی این کار را بگیریم و نگذاریم پول بیت‌المال هدر رود.»
این عضو شورا افزود: « پل امیرکبیر پل‌ هزینه بری است که نباید بدون برنامه‌ریزی شروع به کار کنند. این پروژه‌ها را پیمانکاران کاران کرمانی با نصف قیمت می‌توانند انجام دهند.»
در همین راستا لازم به یادآوری است ماشاالله زنگی آبادی، پیمانکار مطرح کرمانی هم چندی پیش برای اجرای پروژه های شهری به صورت تهاتر اعلام آمادگی کرده بود. گیلانی سپس به پروژه آزادی اشاره کرد و گفت: «برای بررسی پروژه آزادی باید پنج نفر از اعضا شورا شرکت کنند تا این مسئله به‌درستی روشن شود و به این اعضا تفویض اختیار شود. همچنین استاندار قول دادند پروژه ۲۲ بهمن افتتاح شود ولی در قرارداد مدت پروژه ۲۴ ماه ذکرشده است.» مشرفی در پاسخ به گیلانی اظهار کرد: «مدت قرارداد اولیه پروژه میدان آزادی قرار بود ۲۴ ماهه باشد ولی ۱۸ ماهه تحویل داده شود و پرداخت آن سه‌ساله باشد.»
پس ‌از این با نظر اعضای شورا گیلانی، جعفری، مویدی و معصوم زاده مسئول پیگیری و روشن شدن وضعیت پروژه میدان آزادی شدند.
گزارش شهردار به شورا
علی بابایی شهردار کرمان گفت: «طی یک مناقصه تنظیف و جمع‌آوری زباله‌ها به مدت سه سال به بخش خصوصی واگذار شد. در شهر حدوداً ۱۰ پیمانکار وجود دارد و با این کار توانسته‌ایم حدوداً ۴۰ درصد در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم. با این واگذاری‌ها به بخش خصوصی توانسته‌ایم ماهی ۵۰۰ میلیون تومان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم.» وی در خصوص المان‌های شهری اظهار کرد: «:بحث المان و تندیس‌های شهری در حال پیگیری است و تاکنون ۷ عدد تندیس فرهیختگان کرمان آماده‌شده و قرار است به‌زودی نصب شود. تندیس حاج قاسم سلیمانی به دلیل حساسیتی که به آن داشته‌ایم در انتخاب طراح آن‌وقت بیشتری گذاشته‌ایم و تا 2 ماه دیگر آماده می‌شود.» بابایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «در زمینه تعریض زمین‌ها همکاری خوبی با اداره غله انجام‌شده و نزدیک به ۲هزار متر زمین بدون هیچ هزینه‌ای تعریض شده و در سطح شهر هم این تعریض‌ها در حال انجام است.»
تهدید به رسانه‌ای کردن تخلفات در بحث پسماند
مهنوش مؤمنی دبیر کمیته پسماند شورای شهر کرمان بابیان اینکه کمیته پسماند در هفته اخیر تشکیل جلسه داد و قرار بر این شد که شورا به پسماند بیمارستان‌ها نظارت داشته باشد، گفت: «هیچ ماده‌قانونی وجود ندارد که این وظیفه را از شورا سلب کند و اگر لازم باشد فیلم تخلف‌های صورت گرفته را رسانه‌ای می‌کنیم.»
وی افزود: «سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون یورویی که در شهرداری انجام‌شده بعید است به نتیجه برسد و طرف قرارداد از عهده این مبلغ برآید. ضمن اینکه در قرارداد آمده شهرداری باید زیرساخت‌های آن را که شامل گاز و آب است را ایجاد کند لازم است شهرداری در این زمینه شفاف‌سازی انجام دهد.»
در جلسه شب گذشته کمال جوانمرد تنها عضو غایب بود و 14 عضو دیگر حضور داشتند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *