پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مهاجران مجاز ساماندهی می‌شوند

وزیر کشور:

مهاجران مجاز ساماندهی می‌شوند

مردم مهاجر افغانستان به دلیل ظلم و ستم ابرقدرت‌ها چه در دوره شوروی چه زمانی که آمریکا به این کشور رفت، خانه و کاشانه خود را از دست داده و مجبور به مهاجرت شدند





مهاجران مجاز ساماندهی می‌شوند

۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۸:۴۶

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه «منافقین» در پی ایجاد اختلاف بین مردم ایران و مهاجران افغانستانی هستند، گفت: مردم مهاجر افغانستان به دلیل ظلم و ستم ابرقدرت‌ها چه در دوره شوروی چه زمانی که آمریکا به این کشور رفت، خانه و کاشانه خود را از دست داده و مجبور به مهاجرت شدند. ایرانی‌ها هم با آغوش باز این مهاجرین را پذیرفتند و نگاه ما به مردم افغانستان این است که آن‌ها مردم مظلومی هستند که مورد ستم واقع شده‌اند. با همین نگاه بود که ایران به این مردم کمک کرد و به آن‌ها امکانات داد تا دانش‌آموزان آن‌ها به مدارس بروند. اما برخی تلاش می‌کنند روابط خوب مردم دو کشور را به چالش تبدیل کنند و این حتما طراحی دشمنان دو کشور است. البته برخی مردم نگرانی‌هایی درباره ساماندهی مهاجران دارند که این نگرانی مورد قبول است و مهاجران ساماندهی خواهند شد. او افزود: ولی تلاش برای افغانستان‌ستیزی محکوم بوده و کار غلطی است و به هم ریختن نظم و امنیت کشور را به دنبال دارد. مهاجران غیرقانونی باید از کشور خارج شوند ما آن‌هایی را ساماندهی می‌کنیم که قانونی بوده و ویزا دارند.
اظهار نظر درباره شایعه شباهت قتل مهرجویی با قتل‌های زنجیره‌ای
وزیر کشور هدف از مطرح شدن شباهت قتل مهرجویی با قتل‌های زنجیره ای را ناامن‌سازی روانی جامعه دانست. به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیات دولت درباره آخرین سرنخ‌ها از قتل داریوش مهرجویی و همسرش، گفت: این واقعه تلخی بود و به هر حال افکار عمومی را جریحه‌دار کرد. این کارها به شدت محکوم است و اخلال در نظم و انضباط عمومی و یک جنایت است. فراجا با جدیت در حال پیگیری است و سرنخ‌هایی به‌دست آورده و این کار تا آخر توسط فراجا با نظارت قوه قضاییه انجام می شود و امیدواریم قاتل یا قاتلین پیدا شوند. او در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره شباهت دادن این قتل با قتل های زنجیره‌ای چیست، گفت: اینها اظهارات بی‌پایه و ناصحیحی است. عده‌ای تلاش می‌کنند هر ماجرایی را که از این دست اتفاق می‌افتد را به یک مساله خارج از آن حوزه تبدیل کنند. این افراد به دنبال آشفته سازی و ناامن سازی روانی جامعه هستند. این اظهارات از اساس غلط است. نیت این افراد حتما مورد تردید و سوال است.

مطالب مرتبط

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *