پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آلودگی آب‌ آشامیدنی میلیون‌ها آمریکایی

آلودگی آب‌ آشامیدنی میلیون‌ها آمریکایی

آب آشامیدنی حدود ۲۶ میلیون آمریکایی که در نقاط مختلف این کشور زندگی می‌کنند به سطوح خطرناکی از مواد شیمیایی سمی و پایدار آلوده است





۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۴۷

|پیام ما| آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که آب آشامیدنی حدود ۲۶ میلیون آمریکایی که در نقاط مختلف این کشور زندگی می‌کنند به سطوح خطرناکی از مواد شیمیایی سمی و پایدار آلوده است. این مواد آلاینده، خانواده‌ای از ترکیباتی شیمیایی هستند که پیش از این به صورت گسترده در صنعت مورد استفاده قرار می‌گرفتند اما مطالعات جدید نشان داده است که این محصولات برای انسان مضر هستند.
آنطور که گاردین نوشته است، مطالعات نشان می‌دهند که این مواد شیمیایی با سرطان، نقص ایمنی، آسیب‌های تولیدمثلی و اثرات رشدی در کودکان مرتبط هستند. این در حالی است که از سال‌ها قبل، عده‌ای از دانشمندان و فعالان محیط زیست دربارهٔ برخی از این مواد شیمیایی و استفاده گسترده از آنها در صنایع هشدار داده بودند. در نهایت آژانس حفاظت محیط زیست و سازندگان مواد شیمیایی در سال ۲۰۱۵ بر سر حذف تدریجی این مواد توافق کردند. اسید پرفلوئورواکتانوئیک (PFOA) و سولفونات پرفلوروکتان (PFOS) از مشهورترین این مواد هستند. اگرچه برخی از این مواد حذف شده‌اند، اما آلودگی پایدار محیط زیست و بدن انسان با این مواد برای همیشه ادامه خواهد داشت. مطالعات نشان می‌دهد که تقریباً در بدن همهٔ آمریکایی‌ها سطحی از PFOA، PFOS و مواد شیمیایی مشابه در گردش است. تجزیه و تحلیل‌های اضافی نشان می‌دهد که صدها میلیون آمریکایی احتمالاً از طریق آلودگی آب آشامیدنی درمعرض خطر قرار می‌گیرند.
یافته‌های اخیر، نتیجهٔ تجزیه و تحلیلی است که توسط «گروه کاری محیط زیست» (EWG) یک سازمان غیرانتفاعی روی داده‌های آژانس حفاظت محیط زیست امریکا (EPA) انجام شده است. این برنامه، بخشی از برنامه ۲۷ سالهٔ EPA برای نمونه‌برداری از آب آشامیدنی کشور و با هدف یافتن مواد شیمیایی غیرقانونی است.
داده‌های منتشر شده در روز پنجشنبه، نخستین فاز این برنامه است که اکثر سیستم‌های آبی امریکا را برای 29 ماده شیمیایی مختلف پایدار و همچنین فلز «لیتیوم» در سه سال آینده آزمایش می‌کند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *