پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نگذاریم مواد مخدر بر زندگی ده‌ها میلیون نفر سایه افکند

دبیر کل سازمان ملل:

نگذاریم مواد مخدر بر زندگی ده‌ها میلیون نفر سایه افکند





نگذاریم مواد مخدر بر زندگی ده‌ها میلیون نفر سایه افکند

۶ تیر ۱۴۰۱، ۰:۰۰

دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به روز جهانی مبارزه با موادمخدر گفت: نگذاریم مشکل جهانی مواد مخدر بر زندگی ده‌ها میلیون مردمی که در بحران‌های بشری زندگی می‌کنند، سایه افکند.
به گزارش ایرنا از ستاد مبارزه با موادمخدر؛ آنتونیو گوترش در پیامی به مناسبت روز جهانی مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر و قاچاق غیرقانونی گفت: در این روز مهم، بیایید متعهد شویم تا این سایه شوم را یک بار برای همیشه از میان برداریم و به این موضوع آن طور که شایسته است توجه کنیم و نسبت به آن اقدام کنیم.دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه در این روز جهانی، ما تعهد خود را نسبت به پایان دادن به این بلا و حمایت از قربانیان این بلا، تجدید می‌کنیم، ادامه داد: امسال روز جهانی مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر و قاچاق غیرقانونی بر تاثیر چالش‌های مواد مخدر بر سلامت و بحران‌های بشری متمرکز است.او خاطرنشان کرد: مناقشات، بلایای اقلیمی، جا به جایی اجباری و فقرزدگی بستر مناسبی را برای سوءمصرف مواد مخدر فراهم می‌کند و کووید-۱۹ هم وضعیت بد را حتی بدتر کرده است. در عین حال، افرادی که در شرایط اضطراری انسانی زندگی می‌کنند، دسترسی کمتری به خدمات مراقبتی و درمانی درخور و موردنیاز دارند.گوترش اضافه کرد: در این اثنا، با بالاترین میزان تولید کوکائین و افزایش پنج برابری در کشفیات متامفتامین و کشفیات نزدیک به چهار برابری آمفتامین در دهه گذشته، مجرمان از بدبختی مردم بهره می‌برند. در این روز جهانی مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر و قاچاق غیرقانونی ما تعهد خود را نسبت به پایان دادن به این بلا و حمایت از قربانیان این بلا، تجدید می‌کنیم. این شامل راه‌حل‌های خط مشی بدون تبعیض با محوریت مردم، سلامت و حقوق بشر، بر پایه همکاری‌های بین‌المللی مستحکم به منظور کنترل تجارت غیرقانونی مواد مخدر و محکوم کردن کسانی است که از بدبختی بشر به نفع خود استفاده می‌کنند. دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: ما همچنین می‌بایست خدمات حمایتی و درمانی بر پایه علم را نیز برای مصرف‌کنندگان موادمخدر تقویت کنیم و آنها را قربانیانی بدانیم که به درمان، نه تنبیه، تبعیض و انگ، نیاز دارند؛ از جمله درمان افرادی که مبتلا به بیماری‌های عفونی مانند اچ آی وی / ایدز و هپاتیت هستند. ما نمی‌توانیم بگذاریم مشکل جهانی مواد مخدر بر زندگی دهها میلیون مردمی که در بحران‌های بشری زندگی می‌کنند سایه افکند.
یکی از زمینه‌های همکاری ما کاهش تقاضای مواد مخدر است
الکساندر فدولوف نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) در تهران نیز در این مراسم گفت: این دفتر اهمیت ویژه ای به نقش منطقه‌ای و جهانی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با موادمخدر قائل است.
وی با اشاره به همکاریهای سازنده فی‌مابین دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد و ستاد مبارزه با موادمخدر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: دفتر UNODC فعالیت‌های خود را در سال ۱۹۹۹ در جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد و از آن زمان دفتر UNODC چهار برنامه کشوری را در رابطه با موادمخدر و جرم با همکاری ذینفعان کشوری و کمکهای بین‌المللی به انجام رسانیده است.او گفت: برنامه کنونی مشارکت کشوری UNODC ذیل مبارزه با مواد مخدر شامل «مدیریت مرزی و قاچاق»، «پیشگیری، درمان، بازپروری مواد مخدر و مراقبت‌های اچ آی وی» و «توسعۀ جایگزین و معیشت پایدار» است و این دفتر اهمیت ویژه‌ای به نقش منطقه‌ای و جهانی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر قائل است و کشفیات مواد مخدر توسط نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران نشانگر تلاش‌های کشوری با سازمان ملل در این زمینه فراتر از سطح منطقه‌ای بوده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *