سایت خبری پیام ما آنلاین | رونمایی از رمزارز بنیاد جهانی انرژی

در مراسم اختتامیه جایزه انرژی ایران انجام شد:

رونمایی از رمزارز بنیاد جهانی انرژی

بنیانگذار و رئیس بنیاد جهانی انرژی: در هر سفر به ایران بیش از پیش متقاعد می‌شوم که ما می‌توانیم در این کشور برای اقداماتی در حوزه انرژی برنامه‌ریزی کنیم





رونمایی از رمزارز بنیاد جهانی انرژی

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰:۰۰

| پیام ما | جایزه انرژی گلوب ایران، با هدف جذب طرح‌های پایداری با حضور میهمانان بین‌المللی و ملی در جزیره کیش و به‌عنوان بزرگترین جایزه در حوزه توسعه پایدار ایران برگزار شد. در بخشی از این برنامه از رمزارز بنیاد توسعه انرژی به شکل رسمی رونمایی شد و همچنین این رمز ارز به عنوان بخشی از هدایا به برندگان تعلق گرفت. رمز ارز بنیاد توسعه‌انرژی با عنوان SGCR برای استخراج نیاز به صرف برق ندارد.

 

جایزه انرژی گلوب ایران از میان 22 طرح برتر و نامزد دریافت جایزه، به 7 طرح برتر به‌عنوان رتبه نخست در زمینه‌های زمین، هوا، آب، آتش یا انرژی، جوانان و بانوان، ساختمان پایدار و استارت‌آپ جایزه اهدا شد و از سایر طرح‌های کاندیدا در مرحله نهایی، تقدیر به عمل آمد. همچنین براساس آرای عمومی و مردمی شرکت سامانه راهکار دلفین اسپادانا که با طرح کاهش آلودگی هوا و مصرف انرژی با تحول دیجیتال در صنعت حمل‌و‌نقل برنده بخش هوا نیز شده بود؛ به عنوان برنده برنده‌ها انتخاب شد تا در کنار همتایان خود از سایر کشورها با حضور در سازمان ملل مقر وین طرح خود را معرفی کند.

با وجود اینکه در آغاز به کار بنیاد جهانی انرژی، عنوان و عبارت پایداری موضوعی بود که اساسا با استقبال مواجه نمی‌شد اما امروز ما بیش از 3000 طرح پایدار از سراسر کشورهای جهان را داریم که تمرکز بر پایداری منابع دارند

ولف گان نومن، بنیان‌گذار بنیاد جهانی انرژی، کریستف لیت رئیس اتاق بازرگانی جهانی، طارق ایمتراه، رئیس بخش انرژی یونیدو، الکساندر فرش سفیر آب‌و‌هوای اتحادیه اروپا، کریستوفر میون و مجید سرایداریان از سخنرانان ویژه این برنامه بودند. همچنین مانکا گاندی نماینده پارلمان هندوستان و کری آین ایک دبیرکل شهرهای پایدار ملل متحد، به شکل ویدیوکنفرانسی در این برنامه سخنرانی کردند.
بنیانگذار و رئیس بنیاد جهانی انرژی در این برنامه گفت: با وجود اینکه در آغاز به کار ما، عنوان و عبارت پایداری موضوعی بود که اساسا با استقبال مواجه نمی‌شد اما امروز ما بیش از 3000 طرح پایدار از سراسر کشورهای جهان را داریم که تمرکز بر پایداری منابع دارند.
ولف گان نومن ادامه داد: در هر سفر به ایران بیش از پیش متقاعد می‌شوم که ما می‌توانیم در این کشور اقدامات بسیاری را متصور شویم و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم. من فکر می‌کنم با کمک هم می‌توانیم به راه‌حل‌هایی دست پیدا کنیم که تضمین‌کننده آینده فرزندانمان باشد. یکی از مسائلی که در بنیاد و در این جایزه بر آن تمرکز می‌کنیم بحث تامین مالی طرح‌هایی است که بررسی می‌کنیم. بنابراین فکر می‌کنم امروز و اینجا شروع یک اتفاق بزرگ خواهد بود.
رئیس بخش انرژی یونیدو نیز در سخنانی کوتاه در این برنامه گفت: آنچه محور توجه ما در این برنامه و برنامه‌های مشابه آن و همین‌طور در سازمان ماست، رفع چالشی به نام رقم خوردن سناریوی یکی و نیم درجه‌ای گرمایش زمین است.
دکتر طارق ایمتراه ادامه داد: اهمیت اجرایی طرح‌هایی که امروز آن‌ها را بررسی می‌کنیم زمانی مشخص می‌شود که بدانیم بخش صنعت در زمین، بیش از یک سوم گازهای گلخانه‌ای را تولید می‌کند. بنابراین همه باید دست به دست هم دهیم تا اجرای هر طرح پایداری را به سرانجام برسانیم.

بخش صنعت در زمین، بیش از یک سوم گازهای گلخانه‌ای را تولید می‌کند، بنابراین همه باید دست به دست هم دهیم تا اجرای هر طرح پایداری را به سرانجام برسانیم

مهم‌ترین بخش برنامه مانند دوره‌های گذشته معرفی طرح‌های کاندیدای دریافت جایزه و در نهایت تقدیر از نفرات برتر هر یک از گروه‌ها بود.
در گروه زمین جایزه نفر اول، به جهانگیر عرب از منجیل در گیلان و برای طرح افزایش بهره‌وری و کارایی زمین با اجرای کاشت سوپر متراکم درختان زیتون در وسعت 800 هکتار رسید. انجمن محیط زیستی «گه‌لای» اورامان با طرح احیا و بازرویانی درختان بَنه و ارغوان و خسرو سلجوقی با طرح فرآوری پسماند از مبدا با استفاده از کرم قرمز کالیفرنیایی و تولید ورمی کمپوست دو نامزد دیگر دریافت جایزه این بخش بودند.
در بخش هوا، شرکت سامانه راهکار دلفین اسپادانا با طرح کاهش الگوی هوا و مصرف انرژی با تحول دیجیتال در صنعت حمل‌ونقل جایزه نفر اول را کسب کرد.
همچنین شرکت پرتوتاب رایان با طرح سامانه کشاورزی هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا و هوش مصنوعی و سامانه هوشمند ضد سرمازدگی باغات و اراضی کشاورزی دو نامزد دیگر دریافت جایزه بودند.
جایزه نفر اول بخش آتش به شرکت سامان انرژی اصفهان با طرح سیستم هوشمند بالانسینگ آب سرد و گرم موتورخانه رسید و از شرکت فولاد کاشان نوین با طرح انعکاس‌دهنده نور خورشید به منظور تامین نور طبیعی در طبقات پایین ساختمان و شهرداری مشهد برای تامین 20 درصدی انرژی موردنیاز ساختمان‌هایش از نیروگاه خورشیدی در سقف، تقدیر شد.
جایزه نفر اول بخش آب نیز به محفوظ ادولی برای بازسازی برف چال در منطقه اورامان رسید و از کوروش کمالی برای طرح استحصال آب از مه در مناطق کوهستانی و مجتمع فولاد بوتیای ایرانیان در کرمان به منظور تامین آب پایدار صنعت فولاد تقدیر شد.
حامد کامل‌نیا با طرح برج‌های مسکونی سبز کوثر و مسعود کریمان و شیوا کریم‌پور با طرح مانوستیک، طراحی براساس چرخه عمر، تقدیرشدگان بخش ساختمان پایدار بودند و جایزه نفر نخست این بخش به شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب با طرح برج مسکونی مثلث با 18 طبقه در شیراز رسید.
بخش جوانان و بانوان تنها بخشی از برنامه بود که 4 نامزد دریافت جایزه داشت. محبوبه رحیمی با طرح تولید پوشاک دست‌بافت با الیاف طبیعی از خور و بیابانک، موسسه کاریار: مدرسه آموزش کدنویسی متصل به بازار کار، موسسه ندای ماندگار موسسه کارآفرینی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از دروازه غار تهران، نامزدهای دریافت جایزه این بخش بودند که جایزه نفر اول به رئوف آذری با طرح آموزش صلح و دوستی در سردشت، نخستین شهر قربانی بمباران شیمیایی جهان رسید.
در بخش استارت‌آپ‌ها مرضیه کدیور با استارت‌آپ توسعه مواد مبتنی بر بامبو با کارایی بالا از طریق فرآیند تراکم برنده طرح برتر شد. همچنین استارت‌آپ‌های منشور شهرهای آینده با ایده ابتکار ذهنیت زیست بومی برای کودکان و نوجوانان: راه‌حل‌های پایدار برای شهرهای آینده و سعید اکبریان با استارت آپ‌نیروبان فعال در زمینه کنترل و کاهش مصرف برق نیز تقدیر شدند.
در این دوره علاوه بر پروژه‌های بزرگ توجه جایزه به سمت کسب‌وکارها و استارت‌آپ‌های خرد و محلی و با دغدغه‌های اجتماعی تا امکان فرصت برابر برای کسب‌وکارهای خلاقانه همسو با توسعه پایدار فراهم شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *