سایت خبری پیام ما آنلاین | پلیس‌بازی در روز سه‌شنبه

پلیس‌بازی در روز سه‌شنبه





۱۴ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۵۰

پلیس‌بازی در روز سه‌شنبه

پیام ما- مأموران امنیتی استان در روزهای گذشته با اقدامات خود موفق به کشف چندین جرم و دستگیری عاملان این جرائم شدند.
دو مقام قضایی و یک مقام نظامی روز گذشته به‌طور جداگانه از کشف جرائم مختلفی خبر دادند. جرائمی که انتشار آن‌ها در یک روز فضای رسانه‌ای کرمان را تحت‌الشعاع قرار داد. صبح دیروز ابتدا رییس پلیس آگاهی استان از کشف کلاه‌برداری سه میلیاردی خبر داد. او همچنین دستگیری پدر و پسر پراید دزد را اعلام کرد. دادستان مرکز استان کرمان هم ساعتی بعد، از کشف سه هزار گوشی قاچاق «گران‌قیمت» خبر داد و دادستان کهنوج انهدام باند سرقت مسلحانه را رسانه‌ای کرد.
90 شاکی در پرونده کلاه‌برداری سه میلیاردی
رییس پلیس آگاهی استان کرمان از دستگیری کلاه‌بردارانی خبر داد که «شرکتی با نام توان افزا نیرو با وعده‌ اشتغال با حقوق روزانه 150 هزار تومان در زمینه ساخت فیلتر هوای انواع ماشین‌ها در فضای مجازی تبلیغ می‌کردند و ظرف 25 روز توانستند بیش از سه میلیارد ریال از 90 شهروند کرمانی کلاه‌برداری کنند که تاکنون بخشی از این رقم به مالباختگان برگردانده شده است.» به گزارش خبرگزاری‌های فارس، ایسنا و پایگاه خبری پلیس، به گفته یدالله حسن‌پور «این شرکت هیچ مجوز کسبی ندارد و ثبت نشده. در یک واحد 40 متری در خیابان آیت‌الله صالحی کار می‌کرده و از شاکیان مبالغی ازجمله دو میلیون تومان، 17 و 60 میلیون تومان برای واگذاری خط تولید این فیلترها پول گرفته و وعده خرید تولیداتشان را داده است.» این مقام مسئول گفته «تولیدات این شرکت فقط به شکل و قالب فیلتر هوای خودرو بوده و از استانداردهای لازم برخوردار نبوده، همچنین آن‌ها قصد داشتند تا یک محموله نیز به تهران ارسال کنند.» به گفته رییس پلیس آگاهی استان مالکان این شرکت چهار نفر بودند که وابستگی خانوادگی دارند. مدرک تحصیلی مدیرعامل این شرکت دیپلم است.
پدر و پسری که 10 پراید را دزدیدند
حسن‌پور همچنین از دستگیری پدر و پسری خبر داده که 10 پراید را دزدیدند. این پدر و پسر پرایدها را پس از دزدی از طریق جعل سند در بازار می‌فروختند. البته جعل سند توسط افراد دیگری صورت می‌گرفته. به گفته رییس پلیس آگاهی، یک مال‌خر نیز دستگیر شده است. از این 10 پراید دزدیده شده، 6 خودرو به صاحبانش بازگردانده شده است.
کشف سه هزار گوشی قاچاق گران‌قیمت
روابط عمومی دادگستری کرمان هم به نقل از دادستان مرکز استان خبر داد که یک محموله گوشی قاچاق کشف‌شده است. دادخدا سالاری گفته: «مأموران اداره کل اطلاعات استان کرمان پس از چندین ماه کار اطلاعاتی و عملیاتی دقیق بر روی یکی از باندهای بزرگ و گسترده شبکه ورود و توزیع گوشی‌های قاچاق در داخل کشور که به‌صورت سازمان‌یافته این اقلام را از خارج از کشور وارد و سپس در داخل مملکت توزیع می‌کردند.» به گفته وی «سربازان گمنام امام زمان (عج) موفق شدند اعضای اصلی و محوری این باند را در حال دپو و حمل کالاهای قاچاق دستگیر کنند و محموله‌های قاچاق قبل از پخش کشف و توقیف شد.» نحوه کار این باند بر اساس گفته دادستان بدین‌صورت بوده که این شبکه از طریق حواله‌های صادره از سوی صرافی‌های داخلی، ارز را به خارج از کشور منتقل و از طریق ایادی خود در کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس گوشی را خریداری و به‌وسیله شبکه قاچاق به کشور وارد و سپس توزیع می‌کردند. سالاری گفته «تاکنون سه هزار دستگاه انواع تلفن همراه گران‌قیمت از متهمان کشف و توقیف و چهار نفر از اعضای اصلی و محوری باند دستگیر و در بازداشت به سر می‌برند.» او همچنین خبر داده که باند مذکور فعالیت گسترده‌ای داشته و تاکنون چندین حساب از نامبردگان با میلیاردها ریال موجودی کشف و توقیف‌شده است.
انهدام باند سرقت مسلحانه
خبرگزاری میزان هم به نقل از دادستان کهنوج خبر داد که باند سرقت مسلحانه و راه‌بندان در کهنوج دستگیر منهدم شده است. به گفته مجید سیمی «این باند از حدود شش ماه گذشته اقدام به سرقت مسلحانه و راه‌بندان در جنوب استان کرمان می‌کرد که پس از دستور قضائی و تلاش‌های شبانه‌روزی مأمورین پلیس اطلاعات این باند منهدم شد.» وی گفته «تمامی از اعضای این باند به اسامی (م.ف)و(ط.الف)و (ع.ق) اهل استان کهکیلویه و بویراحمد هستند و سوابق متعدد کیفری ازجمله سرقت مسلحانه در استان هرمزگان به‌ویژه شهر رودان را در کارنامه سیاه خود دارند.» در عملیات دستگیری متهمین، دو قبضه اسلحه کلاشینکف و مقادیر زیادی فشنگ جنگی کشف‌شده است.

اگر از داخل ماشینتان سرقت شده، به کلانتری 15 بروید
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان هم از دستگیری فردی خبر داد که از داخل خودروها سرقت می‌کرده. سرهنگ عبدالعلی روان‌بخش گفته «در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات داخل خودرو در سطح حوزه استحفاظی، مأموران کلانتری 15 این فرماندهی دستگیری عامل یا عاملان سرقت داخل خودرو را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.» وی با اشاره به اقدامات اطلاعاتی و گشت زنی های هدفمند و تلاش شبانه‌روزی، تصریح کرد: «مأموران کلانتری 15 این فرماندهی موفق شدند سارق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آن را دستگیر کنند.» سرهنگ روان‌بخش افزود: «در تحقیقات و بازجویی‌های انجام‌گرفته از سوی پلیس، متهم به 25 فقره سرقت محتویات داخل خودرو در محله دستغیب و اسدآبادی شهر کرمان اعتراف کرد.» فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: «با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از مخفیگاه سارقان دستگیر شده مقداری زیادی اموال مسروقه از قبیل زاپاس، آچار بکس، جک، تلفن همراه، پمپ آب، زنجیر چرخ، دوربین شکاری، باطری، باند و پخش خودرو و سایر وسایل دیگر کشف شد.» روان‌بخش ادامه داد: «متهم دستگیر شده پس از سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و تعدادی از اموال مکشوفه پس از شناسایی تحویل مالباختگان و تحقیقات پلیس با جدیت به‌منظور شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.» وی از شهروندان خواست که جهت شناسایی اموال خود به کلانتری15 این فرماندهی واقع در بلوار 22 بهمن شهر کرمان مراجعه کنند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *