پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۹:۱۷

جنوب کرمان غرفه برتر جشنواره خرما در بم
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، ابوالحسن پیرنیا مدیر روابط عمومی سازمان در این زمینه اظهار داشت: همزمان با جشنواره خرما در بم همایش تخصصی خرما جدید در تاریخ 16/6/94 در منطقه ویژه اقتصادی ارگ به مدت 2 روز برگزار شد. وی گفت: در این همایش که متخصصین بخش کشاورزی از استان های خرماخیز کشور و همچنین اداره کل میوه های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی حضور داشتند مقالاتی در خصوص خشکیدگی خوشه خرما ،فرآوری خرما ،ضایعات خرما و همچنین مشکلات و دیدگاه های باغداران مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وی بیان: داشت همزمان با این همایش نمایشگاهی از ارقام خرما توسط استان های خرماخیز کشور برپا شد.در این نمایشگاه ارقام تجاری و صادراتی خرمای مناطق و همچنین فراورده های خرما ، صنایع تبدیلی و صنایع دستی به نمایش گذاشته شد. وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان به دلیل ارائه ارقام متنوع خرما ، صنایع دستی و صنایع تبدیلی به عنوان غرفه برتر جشنواره خرمای بم انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت.

مشکل فاضلاب مسکن مهر جیرفت مرتفع می شود
فرماندار جیرفت گفت: با اختصاص اعتبار لازم برای احداث تصفیه خانه فاضلاب توسط معاون اول ریاست جمهوری، مشکل فاضلاب سایت های مسکن مهر این شهرستان مرتفع می شود. به گزارش ایرنا احمد امینی روش افزود: یکی از سایت های مسکن مهر شهر جیرفت واقع در شهرک بهشتی به دلیل قرار گرفتن در حاشیه زون آبی، مشکل دفع فاضلاب داشت. وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده در چند روز گذشته معاون اول رییس جمهوری مبلغ پنج هزار میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی سرمایه ای را برای احداث و تکمیل فاضلاب برخی از سایت های مسکن مهر کشور اختصاص دادند که شهرستان جیرفت هم در این لیست قرار دارد. امینی روش خاطرنشان کرد: در سایت مسکن مهر شهید بهشتی جیرفت یک هزار واحد احداث شده که تا کنون 850 واحد آن به بهره برداری رسیده اما این واحدها مشکل دفع فاضلاب دارند. وی ادامه داد: برای احداث و بهره برداری از طرح فاضلاب این واحدها 160 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امید است تمام این اعتبار تخصیص داده شود.

معرفی قاضی ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در کرمان
دادستان کرمان، ‹محمدعلی سلیمانی› معاون دادسرای عمومی و انقلاب کرمان را بعنوان قاضی ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در استان کرمان تعیین کرد. به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان، دادخدا سالاری در نشست هفتگی قضات دادسرای عمومی و انقلاب کرمان گفت: قاضی ویژه انتخابات بایستی پایش دقیقی پیرامون جرایم انتخاباتی انجام دهد. وی ادامه داد: قاضی ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی باید حتی کوچکترین تحرکاتی که به امنیت روانی جامعه در مقوله انتخابات خدشه وارد می کند را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد. دادستان عمومی و انقلاب کرمان از تدوین منشور اخلاق انتخاباتی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: در راستای مصوبات شورای تامین استان این منشور حاوی دغدغه های نظارتی و تبیین الزامات قانونی با محوریت استانداری کرمان تهیه شده و بخش مربوط به الزامات قانونی نیز توسط دادسرای کرمان تدوین و در منشور جانمایی شده است. سالاری عنوان کرد: شور سیاسی و احساس مسوولیت حاکم بر آحاد جامعه، نوید بخش انتخاباتی با حضور حداکثری مردم است و ضرورت دارد همه دستگاه های نظارتی برای صیانت از آراء مردم پیش بینی های لازم را انجام دهند.

مداوای 200 بیمار مادرزادی قلبی در کرمان
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و فوق تخصص قلب گفت: با انجام روش آنژیوگرافی در درمان بیمارهای مادرزادی قلبی، تاکنون 200 بیمار به این روش در بیمارستان شفای کرمان مداوا شده اند. به گزارش ایسنا دکتر محمدمهدی باقری با اعلام این خبر گفت: درمان بیماری های مادرزادی قلبی با روش آنژیوگرافی (اینترونشن)سوراخ های بین دهلیزی داخل قلبی( ASD) و مجرای شریانی باز PDA از طریق آنژیوگرافی، از سال 1390 در این دانشگاه انجام می شود .وی با بیان اینکه این تعداد بیماری که در کرمان درمان شدند از سنین پنج ماهگی تا 60 سالگی و از وزن حداقل 5 کیلو و 900 گرم تا وزن های بالا قرار داشتند تصریح کرد: همچنین بیماران مادرزادی قلب از استان های جنوبی و جنوب شرق کشور نیز برای درمان این بیماری با روش آنژیوگرافی به کرمان سفر می کنند . به گفته این فوق تخصص قلب انجام این روش درمانی در حال حاضر در بیشتر استان های کشور انجام می شود که امیدواریم در استان های همجوار کرمان نیز انجام شود .

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *