سایت خبری پیام ما آنلاین | مزایای استفاده از حمل و نقل عمومی

مزایای استفاده از حمل و نقل عمومی





۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۱۴

مزایای استفاده از حمل و نقل عمومی

استفاده از حمل و نقل عمومی ایمنی بیشتری را نسبت به خودروهای شخصی مخصوصا در هنگام سفر برای مسافران ایجاد خواهد نمود.نیمی از این حجم بالای ترافیک را میتوان با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کاهش داد.
مخصوصا افرادی که شاغل هستند و دائما رفت و آمد روزانه دارند می توانند با استفاده از حمل و نقل عمومی هم به اقتصاد خود و هم به اقتصاد جامعه کمک کنند. یکی دیگر از دغدغه های شهرهای بزرگ آلودگی هوا و آلودگی محیط زیست است که بخشی از این آلودگی با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کاهش می یابد. استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی چند مزیت اقتصادی مهم دارد:
صرفه جویی در هزینه های روزمره
قطعا استفاده از حمل و نقل عمومی به اقتصاد خانواده کمک می کند چون سفر کردن در سطح شهر با استفاده از این وسایل به جای خودروی شخصی ارزان تر خواهد بود حتی مسافرتهای بین شهری که انجام می‌دهیم اگر از قطار، هواپیما و اتوبوس استفاده کنیم هزینه‌ی کمتری برای رفت و آمد می پردازیم تا استفاده از خودروی شخصی. مهم‌ترین صرفه جویی که در این زمینه انجام می‌شود صرفه جویی در مصرف سوخت است و سوخت نیز یکی از هزینه های مهم در زندگی است.
کمک به سلامتی همه ی افراد جامعه
قطعا سلامتی جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و چون روزانه در حال رفت و آمد هستیم وسایل حمل و نقل عمومی می‌توانند جای حجم زیادی از خودروهای شخصی را بگیرند و با کاهش میزان ترافیک به کاهش میزان آلاینده ها و آلودگی هوا کمک کند در شهرهای بزرگ آلودگی هوا باعث بروز مشکلاتی در سلامتی می‌شود و ما با استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی می‌توانیم به کاهش میزان آلودگی و آلاینده ها کمک کنیم.
محیط زیست برای همه‌ی جامعه است و وظیفه ی ما حفظ و نگه داری آن است زیرا که نسل های آینده هم از آن استفاده می‌کنند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *