پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سلامت

سلامت





۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۵۱

در این ستون قصد داریم پاسخ سوالات پزشکی خوانندگان مان را در زمینه های مختلف پزشکی بدیم.همچنین توصیه های مهم سلامتی را از زبان خود پزشکان داشته باشیم.در این شماره سوالاتی را که خوانندگان ما در زمینه پوست و زیبایی داشته اند که دکتر عباس صفا به سوالات خوانندگان مان پاسخ داده اند.
خوانندگان محترم لطفا سوالات خود را در رابطه با تمام رشته های تخصصی پزشکی را به شماره 10009353412500 پیامک کنید تا از طریق دکتر صفا با پزشکان متخصص حاذق شهرمان در میان گذاشته و پاسخ را در این ستون چاپ کنیم.
www.drsafa.org

3831…0913
آیا با لیزر می توان کاملا موهای زائد را از بین برد؟
خیر، هیچ دستگاه لیزری نمی تواند بطور کامل موهای بدن را از بین ببرد و هدف از درمان کاهش طولانی مدت تراکم موها کاهش سرعت رشد وکاهش ضخامت مو تا حدی که مورد رضایت بیمار باشد است . هرچه پوست روشنتر و مو تیره تر باشد بهتر جواب میدهد تعداد جلسات درمان برای افراد با پوست تیره یا موی روشن ممکن است بیشتر شود چون درصد رفع موهای زائد در هر جلسه برای این افراد کمتر است. چون سرعت رشد مو در قسمتهای مختلف بدن متفاوت است فاصله بین جلسات درمانی هم فرق میکند.

1949…0938
آیا روش هایفو (HIFU) ماندگار است؟
بله، اما میزان ماندگاری آن بسته به 1- سن شخص 2- جنسیت فرد 3- میزان افتادگی و شلی پوست فرد متفاوت است.
البته بطور تقریبی می توان گفت نتایج هایفو حدودا تا 2 سال ماندگار است ولی اگر شخص بخواهد نتایج و اثرات ماندگار تری و دائمی تری از آن بگیرید با توجه به درجه افتادگی پوست که توسط پزشک شخص تعیین می شود با فواصل زمانی خاص تکرار شود .

4539…0936
بوتاکس برای درمان چه مناطقی به کار می‌رود ؟
کاربرد زیبایی بوتاکس در صورت اغلب ،برای برطرف کردن چین اخم (بین دو ابرو)،خطوط پیشانی و خطوط دور چشم است. تزریق در این مناطق بر لبخند بیمار هیچ اثری ندارد.احساس پوست در این مناطق کاملا طبیعی است و تزریق بر عضلات نواحی دیگر هیچ اثری ندارد. نکته ای که باید توجه کرد این است که بوتاکس حتما باید برای چینهای فعال که نتیجه حرکت عضله است استفاده شود تا موثر واقع شود. بطور کلی از تزریق بوتاکس در امر زیبائی برای رفع چین بین دو ابرو ، خطوط و چین های پیشانی ، بالا بردن ابرو ، خطوط پنجه کلاغی لبه خارجی دور چشم، چین های گردن ، خطوط شعاعی دور لب ، خطوط و چین های مارونت گوشه های دهان ، خطوط خشن چانه، بالا بردن نوک بینی، بالا بردن دم ابروها استفاده می شود.

2185…0914
مزیت و معایب تزریق چربی چیست؟
حسن بزرگ چربی‌ اینست که چون از خود فرد است احتمال خطر حساسیت و پس زدن را ندارد. ایراد آن یکی‌ نیاز به برداشتن آن از بدن است که مشکلات خاص خود را دارد.دومین ایراد در مورد چربی‌‌ها جذب آنان است، به‌نحوی‌که پس از مدتی‌ ممکن است مقدار زیادی از آن جذب شده و در نقاط حساسی مثل لب ایجاد نامنظمی و ناهمگونی کند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *