پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | برگزارکنندگان جشن‌های نیمه‌ شعبان درکرمان مجوز ترافیکی دریافت کنند

برگزارکنندگان جشن‌های نیمه‌ شعبان درکرمان مجوز ترافیکی دریافت کنند





۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۲۲

برگزارکنندگان جشن‌های نیمه‌ شعبان درکرمان مجوز ترافیکی دریافت کنند

اکسازی اطراف سایت لندفیل شهرداری از محل های نگهداری دام، صدور مجوز سدمعبر مجاز برای جشن های نیمه شعبان و اجرای عملیات بهسازی پایه‌های تابلوهای شهری منطقه‌ سه از جمله اخبار شهرداری کرمان است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان از پاکسازی اطراف سایت لندفیل شهرداری از محل های نگهداری دام و جلوگیری از چرای غیر قانونی دام ها در این محدوده خبر داد.
محمد جهانشاهی گفت:با دستور مقام قضایی در پاسخ به درخواست اداره منابع طبیعی، شهرداری، محیط زیست، مرکز بهداشت و اداره دامپزشکی مبنی بر رفع تهدید علیه بهداشت عمومی و جلوگیری از چرای غیر قانونی دام ها در اطراف سایت لندفیل و تغذیه دام از معدن دفن زباله این اقدام صورت گرفته است.
وی ادامه داد: تغذیه دام ها از معدن دفن زباله آثار زیانباری بر سلامت جامعه انسانی دارد؛ چرا که حضور دامداران و چوپانان به بهانه چرای دام، زمینه ساز انتقال بیماری های مهمی نظیر سالمونلا، وبا، حصبه، سالک و سرایت آن بین افراد جامعه می شود که آثار زیانبار گسترده ای بر سلامت و بهداشت مردم بر جای می گذراد .
جهانشاهی افزود: همچنین به دلیل وجود ترکیبات سمی نظیر فلزات سنگین مانند سرب و جیوه در ترکیبات زباله، تغذیه گوسفندان از این زباله ها باعث جذب این مواد سمی به داخل شیر و گوشت تولیدی شده و ضمن کاهش کیفیت محصول، موجب انتقال این ترکیبات از چرخه زیستی و غذایی مصرف دام می شود که در دراز مدت موجب افزایش و شیوع سرطان ها و بیماری های ناشناخته خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این موضوع سال ها به عنوان یکی از معضلات شهر کرمان محسوب می شد، تصریح کرد: خوشبختانه هماهنگی خوبی بین ادارات، سازمان ها و نهادهای متولی و مرتبط با محوریت فرمانداری کرمان به وجود آمده است و همچنین اهتمام مقامات قضایی به خصوص دادستان کرمان به مسئله بهداشت و سلامت عمومی باعث شده که این مشکل طی اقدامات قانونی رفع شود.
برگزارکنندگان جشن‌های نیمه‌ شعبان مجوز ترافیکی دریافت کنند
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرمان از ساماندهی جشن‌های نیمه‌ شعبان خبر داد.
علی زنگی‌آبادی گفت: برای ساماندهی ترافیکی که در هنگام برگزاری جشن‌های بزرگ به‌ویژه جشن‌های نیمه‌ شعبان ایجاد می‌شود، سازمان حمل ‌و‌ نقل و ترافیک شهرداری کرمان مجوز سد معبر مجاز صادر می‌کند.
وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: با توجه به اینکه آذین‌بندی و سد معبرهای غیرمجاز موجب مشکلاتی برای همشهریان اعم از پیاده و سواره می‌شود، برای جلوگیری از ترافیک، تمام عزیزانی که قصد برگزاری مراسم جشن نیمه‌ شعبان و هم‌چنین آذین‌بندی پیاده‌روها را دارند، باید با مراجعه به سازمان ترافیک، مجوز ترافیکی دریافت کنند. زنگی‌آبادی ضمن تاکید بر قوانین و مقررات ایمنی و ترافیکی، از شهروندان خواست با احترام به قواین و مقررات ترافیکی موجب کاهش و روان‌سازی ترافیک شوند.
اجرای عملیات بهسازی و رنگ آمیزی پایه‌های تابلوهای شهری منطقه‌سه
شهردار منطقه‌ سه شهر کرمان از بهسازی و رنگ‌آمیزی پایه‌های تابلوهای شهری در این منطقه خبر داد و افزود: در راستای زیباسازی تابلوهای شهری، از ابتدای امسال کار رنگ‌آمیزی و بهسازی تابلوهای شهری آغاز شده است.
وی افزود: همچنین از ابتدای امسال تاکنون، با همکاری معاونت خدمات شهری تعداد ۷۵ تابلوی جدید ساخته و در محله‌های تازه ‌تاسیس نصب شده است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *