پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | استاندار تهران: تغییر ساعت ادارات گزینه کاهش مصرف برق

استاندار تهران: تغییر ساعت ادارات گزینه کاهش مصرف برق





استاندار تهران: تغییر ساعت ادارات گزینه کاهش مصرف برق

۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۱۴

استاندار تهران تغییر ساعت کار اداری را عامل مؤثری در مدیریت مصرف برق دانست و گفت: باید مدیریت بر مصرف از طریق پیش‌بینی‌ها و طرح‌ریزی‌های جدید صورت گیرد.

علیرضا فخاری، استاندار تهران در جریان بازدید از مرکز رصد و دیسپاچینگ توزیع نیروی برق تهران بزرگ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهر تهران ظرفیت مصرف بسیار زیادی نسبت به کل کشور دارد؛ بخش صنعتی کم‌ترین مصرف را دارد و بیشترین مصرف در بخش اداری، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و بعد بخش خانگی است.

او افزود: ما باید بتوانیم از ابزار‌های کنترلی نظارت دقیقی بر مصرف اداره‌ها و سازمان‌ها داشته باشیم تا ظرفیت جبرانی برای کمبود برق در پیک مصرف تابستان داشته باشیم.

فخاری تغییر ساعت کار اداری را عامل مؤثری در مدیریت مصرف دانست و افزود: مدیریت بر مصرف از طریق پیش‌بینی‌ها و طرح‌ریزی‌های جدید باید صورت گیرد.

استاندار تهران تلاش‌های صورت‌گرفته در نظام تأمین و توزیع و اندازه‌گیری برق در تهران را از درایت و برنامه‌ریزی درازمدت در توزیع برق تهران بزرگ دانست و گفت: این اقدام‌ها و برنامه‌ریزی‌ها آرامش و اطمینان در مردم ایجاد کرده؛ زیرا تأمین برق از نیاز‌های امروز مردم است.

او ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با ظرافت و ظرفیت تلاش می‌کند برق را به‌اندازه برای مردم برساند؛ زیرا برق یکی از ابزار‌هایی است که بشر امروز به آن عادت کرده و قطع آن یک نااطمینانی و فضای روحی و روانی ایجاد می‌کند.

فخاری با بیان اینکه “امروزه همه ابزار‌هایی که استفاده می‌شوند پایه اصلی آن برق است و تلاش برای تأمین برق نوعی مجاهدت است”، گفت: درحال حاضر تأمین و توزیع برق تهران بزرگ بدون هیچ مشکلی و به‌صورت پایدار و بر اساس الگو‌های ارتقا یافته و به‌صورت مطمئن صورت می‌گیرد.

استاندار تهران به استفاده از خوب از ظرفیت‌های الکترونیکی و به‌خصوص نظام ارتباطی مشخصی که می‌تواند لحظه‌به‌لحظه و نقطه‌به‌نقطه همه عوامل مصرف را مشخص کرده و اختلالاتی که ممکن است در سیستم ایجاد شود را مورد شناسایی قرار دهد اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های این امر رسیدگی به‌موقع به امر خاموشی‌ها است.

فخاری ادامه داد: بر اساس ابتکار توزیع تهران از طریق GIS می‌توانند همه نقاط شهر تهران را در کنترل داشته باشند و به‌محض قطع برق تیم‌های عملیاتی می‌توانند به‌موقع اقدام کنند ;i این مسئله از مزیت‌های بسیار خوبی است که در شبکه پیش‌بینی‌شده است.

او افزود: همچنین بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در زمان حوادث غیرمترقبه می‌توانند از نقاط مختلف، وضعیت مصرف و توزیع را در کنترل داشته باشند.

استاندار تهران درباره تأمین برق برای حوزه‌های انتخاباتی تهران گفت: برای انتخابات پیش از اقدام ما دوستان برق اقدام کرده‌اند و همه شعب اخذ رأی تحت‌نظر برق قرار دارد.

فخاری با بیان اینکه “با برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های انجام شده شاهد یک شرایط متعادل خواهیم بود و بدون هیچ مشکلی تأمین برق می‌شود”، گفت: حتی اگر قرار بر الکترونیکی شدن انتخابات شد، به‌واسطه شرایط فراهم شده با اطمینان خاطر می‌توانیم انجام دهیم./تسنیم

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

هوش مصنوعی مترجمان را بیکار کرد

نتایج یک نظرسنجی انجام‌شده توسط انجمن نویسندگان بریتانیا:

هوش مصنوعی مترجمان را بیکار کرد

خروج «محسن دی‌وی‌دی‌»ها از چرخۀ مصرف رسانه‌ای

ظهور پلتفرم‌های پخش آنلاین، چگونه اقتصاد کسب‌و‌کارهای عرضهٔ فیلم را تغییر داد؟

خروج «محسن دی‌وی‌دی‌»ها از چرخۀ مصرف رسانه‌ای

انتقال پر هزینه

انتقال پر هزینه

بازی موفق سیاستگذاری در زمین «نیمه‌هادی‌ها»

چگونه مالزی به یک ابرقدرت جهانی در صنعت میکرو الکترونیک تبدیل شد

بازی موفق سیاستگذاری در زمین «نیمه‌هادی‌ها»

اختصاص بیش‌از ۲۰۰۰ هکتار در 4 استان به ساخت شهرک‌های خورشیدی

اختصاص بیش‌از ۲۰۰۰ هکتار در 4 استان به ساخت شهرک‌های خورشیدی

غولی که هوش مصنوعی را به‌پیش برد

شرکتی که در فناوری ریزتراشه‌های هوش مصنوعی تحول ایجاد کرد

غولی که هوش مصنوعی را به‌پیش برد

سازمان با توسعه مخالف نیست

سازمان با توسعه مخالف نیست

واهمه از «خودآگاهی» ماشین‌ها

دانشمندان از کم‌توجهی به ابعاد مختلف توسعهٔ هوش مصنوعی ابراز نگرانی می‌کنند

واهمه از «خودآگاهی» ماشین‌ها

دهلی «چابهار » را دور می‌زند

بازوی پژوهشی مجلس دربارهٔ تمدید قرارداد با هندوستان زنهار داد

دهلی «چابهار » را دور می‌زند

بدبینی پژوهشگران به هوش مصنوعی

یک پژوهش نشان می‌دهد که اکثر محققان از چت جی‌پی‌تی برای پژوهش استفاده نمی‌کنند

بدبینی پژوهشگران به هوش مصنوعی

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *