پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | با همکاری اداره برق و آموزش و پرورش شهرستان بم؛ سمینار مدیریت مصرف برق برگزار شد

با همکاری اداره برق و آموزش و پرورش شهرستان بم؛ سمینار مدیریت مصرف برق برگزار شد





۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۱۶

با همکاری اداره برق و آموزش و پرورش شهرستان بم؛ سمینار مدیریت مصرف برق برگزار شد

سمینار مدیریت مصرف برق با حضور مهندس پاک نژاد کارشناس ارشد دفتر مدیریت مصرف برق تهران در شهر بم برگزار شد. مهندس سعید عسکری معاونت مشترکین برق جنوب استان کرمان گفت: در بحث استفاده بهینه از مدیریت مصرف برق کارهای زیادی شده است و از این موضوع خرسندیم که شرکت توزیع برق جنوب از مقام سوم پایین تر نیامده است. عسکری در خصوص انرژی تجلیل پذیر در بم از طرح ایستگاه بادی نظام شهر نرماشیر گفت و توضیح داد : نیروگاهی ساخته می شود که از انرژی باد استفاده می کند . همچنین در بحث انرژی خورشیدی که در سطح استان کار شده است و تمام شهرستان ها در ادارات برق، مساجد و هنرستان ها تاسیسات مربوط به آن نصب شده است.
در ادامه این سمینار حبیب الهی رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان بم این اداره را به عنوان یک دستگاه کلیدی در امر آموزش برای توسعه همه جانبه دانست و گفت: مدارس محل یادگیری مهارت ها و آموزش برای زندگی هستند و مکانی برای تمرین زندگیست . وی افزود: آموزش پرورش ضمن آموزش های نظری و توجه به آموزش های تئوری و کمی به آموزش های کیفی و کاربردی تاکید بسیار دارد. در ادامه مهندس پاک نژاد از شرکت توانیر تهران سخن خود را با فرمایشی از مقام معظم رهبری که از سال 87 بحث اصلاح الگوی مصرف را مطرح نمودند آغاز کرد و طرح این شعار را شروع اصلاح الگوی مصرف دانستند. پاک نژاد گفت: در دنیا موضوع انرژی که امنیت هر کشوری در گرو مصرف آن است چشم انداز 250 ساله دارد.
وی اضافه کرد: منابع خدادادی تنها برای این نسل نیست و آسیبی که خودمان از نسل قبل خورده ایم را نباید به نسل بعد انتقال بدهیم. ما یک درصد از کل جمعیت را تشکیل می دهیم ولی ۲درصد از انرژی دنیا را مصرف می کنیم ودر صورتی که به همین شکل مصرف ادامه بدهیم ، طی بیست سال آینده وارد کننده نفت و گاز می شویم.
پاک نژاد افزود: در پروسه تولید و توزیع برق به ازای هر یک وات یک دلار سرمایه گذاری برای تولید برق نیاز است. وی در بحث محیط زیست عامل اصلی تولید گرما را انسان ها دانست و افزود:ساختمان های مسکونی ما از نظر متراژ و وسایل خانه نسبت به کشورهای اروپایی شش برابر بیشتر مصرف می کنند. برای مثال کشور ترکیه با رعایت استانداردها حدود ۶۷ درصد کاهش در مصرف برق داشته است. وی منافع حاصل از صرفه جویی را پرداخت پول کمتر ، مصرف نفت کمتر ، هزینه توسعه شبکه برق کمتر برشمرد و گفت: در صورت کاهش مصرف در ایم موارد فرصت رشد صنایع فراهم می شود، بیکاری کاهش می یابد، رشد اقتصادی بالا می رود، آلودگی کمتر می شود و ذخایر انرژی دیرتر تمام می شود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *