پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تعویق مسابقات شنای المپیک به‌دلیل آلودگی رودخانه سن

تعویق مسابقات شنای المپیک به‌دلیل آلودگی رودخانه سن





تعویق مسابقات شنای المپیک به‌دلیل آلودگی رودخانه سن

۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۹

آلودگی آب رودخانه سن ممکن است مسابقات شنای المپیک ۲۰۲۴ را به تعویق بیندازد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایمنا، « آن ایدالگو»، شهردار پاریس قرار بود یک جلسه شنا در رودخانه انجام دهد تا کیفیت و تمیزی آن را به مردم و جهان نشان دهد. ترفندی که شهرداری در این رابطه به کار برده است به این دلیل انجام شده که مسئولان به ورزشکاران نشان دهند تلاش‌های کلان و نسبتاً پرهزینه آن‌ها در رابطه با پاک‌سازی رود سن باعث شده است که این رودخانه پس از ۱۰۱ سال، به‌قدری پاک شود که برای شنا کردن المپیکی‌ها نیز کاملاً استاندار باشد.

 

بنیاد Surfrider پیش از این ادعا کرده بود که آزمایش‌های تجزیه و تحلیل نشان می‌دهد آب رودخانه سن که نزدیک به ۸۰۰ کیلومتر در سراسر فرانسه امتداد دارد، در منطقه پاریس، جایی که مسابقات شنای المپیک در آن برگزار می‌شود، آلوده و بالقوه خطرناک است.

 

بسیاری از پاریسی‌ها فکر می‌کنند ۱.۴ میلیارد یورویی که برای بهبود سیستم فاضلاب پاریس و ساخت تأسیسات جدید تصفیه و ذخیره آب که به طرز مبهمی برای ایمن‌سازی شنا در رودخانه خرج شده است، می‌توانست برای امور مهمی همچون بهبود سیستم حمل‌ونقل عمومی هزینه شود. اعتراضات به‌قدری بوده است که حتی بعضی از مردم مسئولان را تهدید به عملی‌کردن کمپینی به نام «دستشویی در سن» کرده‌اند.

 

توفان‌های بزرگ هنوز شبکه فاضلاب این شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهند زیرا قدمت بعضی از تأسیسات به قرن نوزدهم بازمی‌گردد و منجر به تخلیه فاضلاب تصفیه‌نشده مستقیم به رودخانه می‌شود.

 

اکنون در بدترین حالت ممکن است مسابقات سه‌گانه لغو شود و به دوگانه فقط دو و دوچرخه‌سواری، بدون شنا تبدیل شود.

 

رودخانه سن برای شنا آلوده است

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر