پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | شناسایی مشکلات آلایندگی استان خوزستان

نماینده مردم اهواز خبر داد:

شناسایی مشکلات آلایندگی استان خوزستان





شناسایی مشکلات آلایندگی استان خوزستان

۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۰

نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی ضمن بیان مشکلات محیط زیستی استان خوزستان، از اجرای موفق طرح «خوزستان پاکیزه» در استان و پیگیری جمع‌آوری فلرسوزی در محدوده اهواز خبر داد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایرنا، «محمد امیر» روز دوشنبه در نشستی با مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در محل این اداره کل، مجموعه محیط زیست را دستگاه نظارتی دانست و گفت: این اداره کل علاوه بر نظارت باید بر جنبه‌های تعاملی با سایر دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آلودگی‌های محیط زیستی نیز توجه کند.

او افزود: حوزه کاری مجموعه محیط زیست، متنوع، با ارزش و خطیر است و ضرورت دارد با دقت اطلاعات دقیقی از عوامل و علل آلودگی‌های محیط زیست را جمع‌آوری و در اختیار تصمیم‌گیران این حوزه قرار دهند.

او ادامه داد: من به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان، قدردان زحمات کارکنان محیط زیست هستم و این اطمینان را می‌دهم که با جدیت پیگیر مسائل و مشکلات محیط زیستی استان در مجلس باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز گزارشی از وضعیت و مشکلات محیط زیستی استان، همچون ورود پس‌آب‌ها به رودخانه کارون، مشکلات فلرسوزی شرکت‌های نفتی در اطراف کلان‌شهر اهواز و معضل پسماندهای شهری را ارائه کرد.

«داود میرشکار» به برخی از اقدامات که در راستای کاهش آلودگی توسط اداره کل حفاظت محیط استان انجام شده اشاره کرد و از آغاز طرح جابجایی شرکت کربن ایران از داخل شهر به خارج از حریم شهری بعد از گذشت ۱۰ سال خبر داد.

او درباره اجرای موفق طرح «خوزستان پاکیزه» برای نخستین بار در کشور در سال گذشته در ۲ نوبت در آغاز ماه مهر و پایان سال گفت: این طرح به‌عنوان الگوی موفق برای سایر استان‌ها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست معرفی شده‌است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان همچنین بر بهره‌گیری از ظرفیت مانیتورینگ سنجش آلودگی هوا شهرهای استان جهت سنجش دقیق هوا و شناسایی منابع آلاینده و همچنین پیگیری جمع‌آوری فلرسوزی در محدوده شهر اهواز تا پایان سال تاکید کرد.

او از مجمع نمایندگان استان خواست تا پیگیر مسائل محیط زیستی در سطح ملی باشند و با تصویب مصوبه‌هایی برای صنایع مهم و آلاینده استان، همراه با اعتبار و برنامه زمان‌بندی در کاهش آلودگی هوا به مجموعه محیط زیست کمک کنند.

همچنین در این نشست روسای محیط زیست ادارات اهواز، کارون و معاون محیط زیست انسانی از حوزه کاری خود گزارش ارائه کردند و شهردار کارون نیز درخصوص مشکلات شهرستان گزارش داد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر