پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رودخانه سن برای شنا آلوده است

ناکامی پاریس در آماده‌سازی‌های المپیک ۲۰۲۴

رودخانه سن برای شنا آلوده است





رودخانه سن برای شنا آلوده است

۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۱

پاریس یک ماه مانده به آغاز بازی‌های المپیک اعلام کرد که آزمایش‌ها نشان می‌دهد رودخانه سن هنوز برای شنا مناسب نیست.

به گزارش پیام ما به نقل از ایمنا، آخرین آزمایش‌های کیفیت آب در رودخانه سن نشان می‌دهد که آب آن هنوز برای شنا کردن بسیار آلوده است. شهرداری پاریس کیفیت پایین آب را به شرایط نامطلوب هیدرولوژیکی، تابش ضعیف آفتاب، دمای کمتر از میانگین فصلی و آلودگی مناطق بالادست نسبت داده است.

 

مقامات فرانسوی طی دهه گذشته ۱.۴ میلیارد یورو (۱.۵ میلیارد دلار) برای پاکسازی رودخانه از طریق بهبود سیستم فاضلاب پاریس، همچنین ساخت تأسیسات جدید تصفیه و ذخیره آب هزینه کرده‌اند، اما توفان‌های شدید هنوز شبکه فاضلاب پایتخت فرانسه را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد که قدمت بخشی از آن به قرن نوزدهم بازمی‌گردد و مستقیم به تخلیه فاضلاب تصفیه‌نشده به رودخانه منجر می‌شود.

 

سطح آب رودخانه سن پس از تجربه ماه‌ها آب‌وهوای غیرمعمول در حال حاضر بالاتر از بستر قرار دارد و طبق بررسی‌های اخیر، جریان آن حدود چهار تا پنج برابر بیشتر از سطح معمول خود در ماه‌های تابستان است.

 

به‌رغم برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای انجام طیف وسیعی از ورزش‌های آبی در امتداد این رودخانه در مرکز پاریس طی بازی‌های المپیک ماه آینده، پاریس از آماده‌سازی‌های لازم ناکام مانده است و برگزارکنندگان امیدوارند آب‌وهوای خشک و تابش خورشید جولای برای مناسب ساختن رودخانه به‌منظور برگزاری مسابقات شنا در فضای باز برای ورزشکاران برتر جهان کافی باشد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر