پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | هشدار زاهدی به وزیر علوم

هشدار زاهدی به وزیر علوم





۳۰ فروردین ۱۳۹۵، ۲۱:۰۷

هشدار زاهدی به وزیر علوم
تمامی ندارد، اختلافات پروفسور زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با وزارت علوم دولت یازدهم. هر بار به یک دلیلی. این دفعه اما موضوع مورد اختلاف دانشگاه پیام نور است. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پنج شنبه هفته گذشته در آیین بزرگداشت مقام استاد در محل دانشگاه پیام نور وزارت علوم را به تحقیق و تفحص از عملکرد شورای گسترش این وزارتخانه تهدید کرد. زاهدی گفت: سعی کردیم دانشگاه پیام نور را از نظر کمی و کیفی به ویژه در جذب هیئت علمی رشد دهیم و دو سوم هیئت علمی این دانشگاه در دولت‌های نهم و دهم جذب شدند. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: علاقه زیادی به دانشگاه پیام نور وجود دارد، اما اخیرا دست‌های پنهان و آشکاری در شورای گسترش وزارت علوم کم‌لطفی‌هایی به دانشگاه پیام ‌نور می‌کنند. زاهدی تاکید کرد: تعجب ما از این است که می‌بینیم در برخی واحدهای دانشگاهی کشور به غیر از پیام نور که یک عضو هیئت علمی ندارد در برخی رشته‌ها مجوز دکترا صادر می‌شود، اما در پیام نور که در همان رشته یک یا دو عضو هیئت علمی با رتبه علمی دارد، مجوز صادر نمی‌شود.
وی گفت: تاکنون این مباحث را به صورت خصوصی با وزیر علوم مطرح کرده‌ام، اما اکنون به صورت علنی اعلام می‌کنم، اگر این روند ادامه داشته باشد ما به عنوان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تحقیق و تفحص از عملکرد شورای گسترش وزارت علوم را آغاز می‌کنیم و اگر این عملکرد مورد کنکاش قرار گیرد به ضرر وزارت علوم تمام می‌شود.
گفتنی ست پیش از این هم پروفسور زاهدی از محدود کردن دانشگاه پیام نور انتقاد کرده بود. زاهدی اسفندماه سال گذشته گفته بود: شهادت می دهم به عنوان کارشناس آموزش عالی کشور و الان هم مسئول کمیسیون آموزش عالی مجلس، من یقین دارم کیفیت در دانشگاه پیام نور بالاتر از دانشگاه های غیردولتی است. این صحبت های زاهدی در واکنش به سخنان معاون آموزش وزارت علوم در نشست شورای دانشگاه تبریز بود. شریعتی گفته بود: برخی از مراکز آموزش عالی کشورمان با توجه به دور شدن از رسالت اصلی خود نظیر پیام نور و یا آموزش های فنی و حرفه ای، احتیاج به کمک دارند که به جایگاه اصلی خود برگردند. البته این کار نیز یک شبه درست نمی شود و باید در این راستا صبر و حوصله کرد. وزیر علوم هم با اشاره به سخنان مطرح شده در این جلسه در خصوص دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی و جامع علمی کاربردی گفته بود: در ابتدای راه‌اندازی دانشگاه پیام نور قرار بود این دانشگاه دانشجوی غیر حضوری و تا حدودی نیمه حضوری پذیرش کند اما سال‌های گذشته اساسنامه این دانشگاه تغییر کرده است و این دانشگاه مانند دیگر دانشگاه‌های کشور دانشجو پذیرش می کند. که ما با جدیت به دنبال بازگشت اساسنامه دانشگاه پیام نور به روال گذشته هستیم.
برخی سایت های خبری این صحبت های وزیر علوم و معاون آموزشی اش را در جهت توجه بیشتر به دانشگاهای مادر و کم رنگ کردن دانشگاههای علمی کاربردی، فنی حرفه ای، آزاد و پیام نور خوانده بودند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *