پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | وزیر کشور در صحن علنی مجلس مطرح کرد: وارد کردن 27 هزار خودروی لوکس به اسم کمیته امداد

وزیر کشور در صحن علنی مجلس مطرح کرد: وارد کردن 27 هزار خودروی لوکس به اسم کمیته امداد





۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۰۰

وزیر کشور در صحن علنی مجلس مطرح کرد: وارد کردن 27 هزار خودروی لوکس به اسم کمیته امداد

اواخر سال گذشته بود که وزیر کشور نسبت به ورود پول های کثیف به انتخابات هشدار داد. رحمانی فضلی گفته بود: ورود این پول‌ها به چرخه انتخاباتی متاسفانه باعث ایجاد شکاف، اعمال‌نظر و اعمال‌قدرت توسط برخی افراد شده است؛ تا جایی که اگر دقت لازم را نداشته باشیم، ورود این پول‌ها توانایی آن را دارد که قدرت‌ها را نیز آلوده کند. بعد از این صحبت ها برخی از نمایندگان مجلس از این صحبت های رحمانی فضلی انتقاد کردند و از وی خواستند برای ارائه توضیحات و شفاف سازی درباره پول های کثیف به مجلس بیاید. رحمانی فضلی یکشنبه با حضور در مجلس تا حدودی از صحبت های قبلی خود عقب نشینی کرد. گزیده ای از سخنان وزیر کشور را در صحن علنی مجلس به نقل از ایسنا و مهر می خوانید:
• در حوزه اجتماعی نیز مسأله قاچاق و ورود پول‌های ناشی از آن باعث شده که یک میلیون و 500 هزار نفر معتاد که با خانواده‌های آنها جمعیتی بالغ بر 5.5 تا 6 میلیون نفر می‌شود به وجود آید. در نهایت این خانواده‌ها متلاشی شده و مباحثی مثل بزهکاری، سرقت و قتل رخ می‌دهد. اینها همه به دلیل قاچاق و پولهای ناشی از آن است.
• در حوزه سیاسی اگر مواظب نباشیم قاچاقچیان و کسانی که دنبال پول‌های کثیف هستند به حامی احتیاج دارند و حامی را در حوزه قدرت جستجو می کنند که اگر هوشیار نباشیم امکان دارد از طرق مختلف در حوزه سیاسی از جمله انتقال قدرت که در قالب انتخابات صورت می‌گیرد، اعمال نظر و اعمال نفوذ کنند.
• اگر به موضوع پول‌های کثیف توجه نشود یقین بدانید که این پول‌ها به همه حوزه‌ها نفوذ خواهند کرد تا با جلب حامی منافع و قدرت کسب کنند.
• فردی با 35 سال سن، 5 کلاس سواد در ظرف دو سال 200 تن مواد مخدر را جابجا کرده است و 2300میلیارد تومان پول در حساب هایش چرخانده، حسابی که مربوط به خودش هم نبوده و این ها همه خلاف است. بررسی‌هایی که به عمل آمد نهایتا به بیش از 2000 شماره حساب رسیدیم که همه با هم مرتبط بودند. افرادی که در حوزه‌های مختلف کشوری و لشگری حق حساب دادند.
• آیا به روند هزینه‌های انتخابات در کشور نظارت و کنترلی وجود دارد؟ آیا قدرتمندان و سودجویان به دنبال استفاده از این مساله هستند؟ بنابراین معتقدم باید با اقدامات جدی جلوی پولهای کثیف گرفته شود.
• در کمیته امداد، افرادی بودند که 27 هزار خودروی وارداتی را به اسم این افراد وارد کشور کردند از قبیل پورشه، لکسوز و ….. برای این که مالیات به گمرک ندهند و این افراد دچار این نوع سوء استفاده‌ها قرار دارند.
• شرکت‌هایی به ثبت رسیدند که یک کد آدرس دارند به عنوان مثال از 9 هزار و 570 شرکت ، 2 هزار و 714 شرکت با یک آدرس به ثبت رسیده در واقع کد پستی 99 درصد شرکت‌های ثبت شده یک رقم بوده است و این باعث شده که حدود 200 میلیارد دلار مالیاتی که کشور می‌توانسته دریافت کند را نگیرد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *