پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در حاشیه همایش دو روزه داستان نویسان استان کرمان در جیرفت: همایش داستان نویسان در جهت برنامه ارتقای فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در حاشیه همایش دو روزه داستان نویسان استان کرمان در جیرفت: همایش داستان نویسان در جهت برنامه ارتقای فرهنگی است





۱۸ دی ۱۳۹۵، ۲۲:۱۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در حاشیه همایش دو روزه داستان نویسان استان کرمان در جیرفت:
همایش داستان نویسان در جهت برنامه ارتقای فرهنگی است

همایش دو روزه داستان نویسان استان کرمان به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان شانزدهم و هفدهم دی ماه در جیرفت برگزار شد.
حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این رابطه گفت: داستان و قصه به عنوان یکی از عناصر مهم فرهنگی در زندگی بشر عمری هم پای شکل گیری زبان و گفتگو دارد.
وی افزود:امروزه این هنر متعالی بازتاب دهنده جغرافیای فکری، فرهنگی و طبیعی مردم هر اقلیم و هر سرزمین است و داستان پل ارتباطی شناخت فرهنگ هاست.
اسحاقی در ادامه گفت:از جمله سیاست های دوران مدیریت جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی در جنوب کرمان استفاده از همه ظرفیت ها برای ارتقا و ارتباط فرهنگی ست و برگزاری همایش داستان نویسان استان کرمان در راستای اجرای همین برنامه هاست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تعداد داستان نویسان حاضر در این همایش را هفتاد نفر عنوان کرد و گفت:حضور پر رنگ نویسندگان و صاحب نظران حوزه ادبیات داستانی در منطقه بی شک علاوه بر بحث های تخصصی فواید فرهنگی خاص خود را نیز دارد. چراکه یک نویسنده سفیر فرهنگ و هنر است و تجربه هایش از سفر و برخورد با دیگران را به اثری موثر تبدیل می کند.
وی اضافه کرد:در این همایش علاوه بر داستان خوانی تعدادی از نویسندگان استان، میزگرد و کارگاهی تخصصی پیرامون ادبیات اقلیمی با تاکید بر زیست بوم جنوب کرمان توسط صاحب نظران برگزار شد.
وی دلیل انتخاب مجتمع فرهنگی گردشگری آرمین دلفارد را برای برگزاری همایش معرفی این منطقه نمونه گردشگری عنوان کرد و گفت: لازم است همایش های علمی فرهنگی هنری را علاوه بر مراکز شهرستان ها در مناطق گردشگری و فضاهای تاریخی و باستانی نیز برگزار کنیم تا به بهانه این برنامه ها ظرفیت های گردشگری نیز رسانه ای و معرفی شوند.
وی در ادامه از چاپ مجموعه داستان داستان نویسان جنوب کرمان تا اردیبهشت 96 و ارایه آن در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت:جنوب کرمان با توجه به پیشینه غنی فرهنگی و داشتن خرده فرهنگ های جذاب بسیار سرزمین قصه است و همان طور که باستان شناسان ان را بهشت باستان شناسی نامیده اند، نویسندگان و پژوهشگران نیز می توانند آن را بهشتی سرشار از سوژه های قصه و پژوهش های فرهنگی بنامند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از حضور نویسندگان و صاحب نظران این حوزه از سراسر استان در این برنامه فرهنگی گفت: جا دارد از آقای مهدی محبی کرمانی ریس انجمن داستان کرمان خانم راهدار دبیر انجمن داستان کرمان و آقایان رستم سلطانی، حسین سبزه صادقی، دکتر کیوان رستگاری، کیوان براهام، مهرداد بهزادی که در برگزاری این همایش با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان همکاری صمیمانه اجرایی و تخصصی نمودند تشکر ویژه نمایم.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *