پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سوگواری مردم بهرمان در منزل پدری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

سوگواری مردم بهرمان در منزل پدری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی





۲۲ دی ۱۳۹۵، ۰:۵۳

سوگواری مردم بهرمان در منزل پدری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

 

مراسم عزاداری ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، عصر دوشنبه در شهر بهرمان و در منزل پدری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

در این مراسم که با حزن، اندوه و ماتم همراه بود، جمع زیادی از مردم شهر بهرمان حضور داشتند و مداحان اهل بیت (ع) به ذکر مصائب اهل بیت (ع) و حضرت معصومه (س) پرداختند و یاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را گرامی داشتند.

شهردار بهرمان در حاشیه این مراسم با تسلیت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به خبرنگار ایسنا گفت:«بیش از دو سال است که شهردار بهرمان هستم و تجربه دیدار مستقیم با حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را نداشتم. مردم احترام ویژه‌ای برای ایشان قائل هستند.»

علی نقی‌زاده با بیان اینکه از شنیدن خبر ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شوکه شده است، افزود:«مدتی پیش ایشان سفری به بهرمان داشتند و به منزل پدری‌شان سر زدند و احوالی از مردم گرفتند. از دانشگاه آزاد اسلامی که توسط ایشان بالنده شد نیز بازدید کردند و دستوراتی برای رونق دانشگاه دادند.»

وی با بیان این که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یک شخصیت شناخته‌شده جهانی است، یادآور شد:«چیزی که انسان را بزرگ می‌کند این است که انسان هدف از پیش تعیین‌شده و استمرار در اهداف داشته باشد. پایبندی ایشان به اصول و اعتدال باعث شد که همه روی ایشان در سطح جهانی حساب کنند.»

شهردار بهرمان تصریح کرد:«ایشان با منش و فکری که داشت با ایده‌های انقلابی و اسلامی در جبهه نظام حرکت کرد و در همین جبهه زندگی کرد و جنگید.»/ایسنا

 

منزل پدری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی 

ثبت ملی می‌شود

به گزارش  خبرگزاری میزان، حسن حسینی  گفت:منزل پدری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یک بنای تاریخی متعلق به دوره پهلوی اول است که در بهرمان واقع‌شده و پرونده این خانه تاریخی برای ثبت در فهرست آثار ملی در حال تدوین است.

وی افزود: قدمت این خانه تاریخی به دوران پهلوی اول بازمی‌گردد و ۱۲۰۰ متر مساحت و ۳۵۰ مترمربع زیربنا دارد.

حسینی خاطرنشان کرد:منزل پدری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در شهر بهرمان هم از جهت معماری و هم از جهت معنوی دارای اهمیت بسیاری است. این منزل تاریخی شامل یک سالن بزرگ که محل دسترسی به سایر اتاق‌ها است، یک بادگیر بزرگ و یک مطبخ به سبک قدیم است و بسیاری از جلسات قبل از انقلاب در این منزل برگزار می‌شده است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *