پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ۲۰ اینفلوئنسر خارجی برای تولید محتوای گردشگری به ایران می‌آیند

️وزارت میراث فرهنگی:

۲۰ اینفلوئنسر خارجی برای تولید محتوای گردشگری به ایران می‌آیند





۲۰ اینفلوئنسر خارجی برای تولید محتوای گردشگری به ایران می‌آیند

۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۲۴

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: نمایشگاه‌ها نشانه‌ای برای افزایش عزم برای جذب گردشگر و رونق گردشگری است. از برخی از کشور‌ها اینفلوئنسر دعوت کردیم و در این نمایشگاه ۲۰ اینفلوئنسر حضور خواهند داشت.

به گزارش پیام ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور در نشست خبری با موضوع هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران که عصر امروز سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ در محل سالن فجر این وزارتخانه برگزار شد، با اعلام این خبر اظهار کرد: در این دوره از نمایشگاه، نمایندگان و فعالان صنعت گردشگری از کشور‌های روسیه، ترکیه، مالزی، اندونزی، تایلند، ازبکستان، ویتنام، تاجیکستان، زیمباوه، تانزانیا و سریلانکا حضور دارند.

معاون گردشگری کشور افزود: همچنین ۶۹ دفتر خدمات مسافرتی خارجی به‌غیر از دفاتری که غرفه دارند، اعلام حضور کردند که بیشتر از شهر‌های کازان و سن‌پترزبورگ روسیه هستند. ضمن این که برای شرکت کنندگان خارجی فضا‌های مذاکرات همکاری تجاری دو و چند جانبه مهیا شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی گفت: در نمایشگاه امسال زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل گردشگری سازمان ملل، دبیرکل سازمان اکو، مدیرانی از سازمان همکاری‌های اسلامی و رئیس کمیته گردشگری ازبکستان نیز حضور خواهند داشت.

شالبافیان با بیان این که هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی وابسته از ۲۳ الی ۲۶ بهمن در تهران برگزار می‌شود، اضافه کرد: این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های ایران است. نمایشگاه برای فعالان حوزه گردشگری است و نتیجه تلاش‌های اهالی گردشگری است.

او افزود: این نمایشگاه در ۲۰ سالن و در فضایی بالغ بر ۶۰ هزار متر مربع برگزار می‌شود که ۳۰ هزار متر مربع غرفه‌سازی شده و ۹۸۲ غرفه در ۹ سالن متعلق به فعالان استان‌ها، ۹ سالن متعلق به دستگاه‌های دانش‌بنیان و یک سالن نیز برای گردشگری سلامت در نظر گرفته شده است. گردشگری سلامت برای ما دارای اهمیت است و یکی از بخش‌های ویژه این نمایشگاه است.

معاون گردشگری کشور یادآور شد: برای فعالان استانی نیز تسهیلات و امکانات بسیار خوبی در نظر گرفته شده و در این میان درخصوص همکاری‌های بین‌المللی تاکید داریم و در همین حال برخی از استان‌ها نیز همکاری بسیار خوبی باهم خواهند داشت.

او ادامه داد: حضور گروه‌های آیینی و نیز معرفی گردشگری خوراک یکی از مهمترین بخش‌های این دوره از نمایشگاه است. همچنین بیش از ۱۵۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری و ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

او در ادامه گفت: در این نمایشگاه شاهد برپایی نشست‌های مختلف هستیم که نشست با معاونان عمرانی، شهرداران و روسای شورای اسلامی شهر‌های مراکز استان‌ها در حاشیه این نمایشگاه برگزار می‌شود.

شالبافیان اضافه کرد: همچنین نشست سفرای کشور‌های اسلامی در روز پنجشنبه ۲۶ بهمن به میزبانی یزد برگزار می‌شود. در همین حال جشنواره کارکتر‌های گردشگری، نشست گردشگری خوراک، نشست و همایش بین‌المللی گردشگری، نشست گردشگری سبز به مدت سه روز و … از مهمترین رویداد‌های جانبی نمایشگاه است.

این مسئول ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه، برپایی میز‌های گردشگری موضوعی، حضور بومگردی‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی و نیز حضور ۲۰ دانشگاه از دیگر برنامه‌های حاشیه‌ای است که در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

او افزود: سال گذشته بیش از تعدادی که اعلام شده بود، شرکت‌های خارجی در نمایشگاه شرکت کردند.

معاون گردشگری کشور گفت: یکی از موضوعات مهم دیگر که باید به آن توجه کرد، همکاری بانک‌های عامل با سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری است. در این نمایشگاه شاهد آمادگی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به پروژه‌های گردشگری خواهیم بود. در این دوره بانک‌های عامل در نمایشگاه حضور خواهند داشت و مسائل و مشکلات و موانع پیش روی سرمایه‌گذاران را در محل برطرف خواهد کرد.

او در ادامه گفت: یکی از برنامه‌هایی که به صورت جدی دنبال می‌کنیم دعوت از علاقه‌مندان به حوزه گردشگری و معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور است.

شالبافیان یادآور شد: نمایشگاه‌هایی که در تمام دنیا برگزار می‌شود محفل آشنایی علاقه‌مندان و فعالان این حوزه است. از این رو به دنبال ایجاد این فرصت و ایجاد هم‌افزایی هستیم.

او افزود: تمرکز ما روی تنوع محصولات گردشگری است. در این باره تاکید بسیار زیادی داریم و خوشبختانه کار‌های خوبی انجام شده است.

شالبافیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود و در پاسخ به سوالی درباره رایگان شدن بازدید راهنمایان گردشگری نیز گفت: مجری نمایشگاه در این نشست خبری حضور دارد و این موضوع را بررسی خواهد کرد. با این حال خوشبختانه ۵۰ درصد تخفیف برای غرفه‌داران در نظر گرفته شده است.

شالبافیان ادامه داد: نمایشگاه‌ها نشانه‌ای برای افزایش عزم برای جذب گردشگر و رونق گردشگری است. از برخی از کشور‌ها اینفلوئنسر دعوت کردیم و در این نمایشگاه ۲۰ اینفلوئنسر حضور خواهند داشت. همچنین وزارت امور خارجه در معرفی و اطلاع‌رسانی این نمایشگاه و نیز تولید محتوا با ما همکاری داشته و باعث شده که این نمایشگاه در کشور‌های هدف ما معرفی شود. در همین حال با توجه به لغو روادید با تعداد زیادی از کشورها، از برخی از آن‌ها در این نمایشگاه غرفه داریم.

او همچنین در پاسخ به سوالی درباره انتخاب مجری نمایشگاه نیز گفت: مجری نمایشگاه گردشگری مانند صد‌ها نمایشگاه‌هی که سازمان توسعه و تجارت برگزار می‌کند از نظر صلاحیت‌های عمومی و فنی در یک چارچوب و اختیارات و زمان‌بندی توسط سازمان توسعه و تجارت انتخاب و اعلام می‌شود همان طور که مجری این نمایشگاه هم قبل از دولت سیزدهم انتخاب و اعلام شده است.

او افزود: ما در محل برگزاری نمایشگاه دو مجری داریم نمایشگاه چوب و خوراک و نمایشگاه‌های دیگر سازمان توسعه تجارت هم همین فرآیند را دارند. این ذهنیت که مجری توسط وزارت میراث‌فرهنگی انتخاب می‌شود درست نیست.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *