پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بیمه تکمیلی معلمان مدارس غیردولتی از سال تحصیلی آینده

بیمه تکمیلی معلمان مدارس غیردولتی از سال تحصیلی آینده





بیمه تکمیلی معلمان مدارس غیردولتی از سال تحصیلی آینده

۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۲۷

 رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت:بیمه تکمیلی معلمان مدارس غیر دولتی نیز در حال بررسی‌های نهایی است که در صورت تصویب برای اولین بار اجرایی خواهد شد.

به گزارش پیام ما به نقل از مهر احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به بازنگری قانون در رویکردهای حمایتی و نظارت بر مدارس غیردولتی گفت: در این بازنگری نگاه ویژه‌ای به معلمان مدارس غیردولتی شده است. سال‌ها در حق این معلمان اجحاف شده بود و معلمان در قالب قانون کار، مانند کارگر به حساب می‌آمدند در حالی که معلم، کارگر نیست و بخشی از حضور معلم در کلاس درس و بخشی در محیط‌های یادگیری است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کاهش ساعات کاری معلمان مدارس غیر دولتی در راستای افزایش کیفیت آموزشی گفت: با تلاش‌ها و رایزنی‌های انجام شده در مجلس شورای اسلامی ساعت کاری معلمان از ۴۴ ساعت را به ۳۰ ساعت رساندیم و در حال حاضر این قانون به تمامی مدارس غیردولتی ابلاغ شده است و انتظار می‌رود تمامی موسسین از این رویه پیروی و در اجرا آن اهتمام ورزند. بنابراین از سال جاری، معلمان مدارس غیردولتی ۳۰ ساعت در هفته کار می‌کنند و با این ساعات فعالیت نیز بیمه آن‌ها به صورت کامل محاسبه خواهد شد.

محمودزاده درباره بازنگری در قانون تأسیس مراکز و مدارس غیردولتی اظهار کرد: در این بازنگری به دو موضوع توجه ویژه‌ای شد زیرا دارای تناقضاتی بود. این بازنگری ۲ بند مهم داشته است. یک بند آن مربوط به استقرار مدارس غیردولتی بوده که بر اساس آن احداث مدارس طبق آئین‌نامه ۶۹۷ ارسالی سازمان نوسازی انجام می‌شد و موضوع دوم نظارت بر مدارس استیجاری بوده که با آئین‌نامه فعلی امکانپذیر نبود. به همین خاطر در سال‌های گذشته، دوگانگی در مدارس وجود داشت و مؤسسان نیز از این موضوع رنج می‌بردند و برای سازمان نوسازی مدارس هم مشخص نبود که با چه شاخصی این مدارس را ارزیابی کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه این موضوع را هم در دولت و هم در مجلس پیگیری کردیم و در هر ۲ نهاد، آئین‌نامه مدنظر سازمان یعنی جدا در نظر گرفتن احداثی‌ها و استیجاری‌ها مصوب شد و به این ترتیب اجازه داده شده که در آئین‌نامه‌های فنی این مدارس، سازمان نوسازی متناسب با مقاوم سازی مدارس و ایمنی مورد نیاز بازنگری داشته باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، با بیان اینکه به دنبال تدوین الگوی توسعه کمی و کیفی مدارس غیر دولتی هستیم، تصریح کرد: توانمندسازی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای نیروی انسانی بسیار اهمیت دارد و در همین مسیر ۳۶۰ ساعت پودمان برگزار می‌شود که معلمان مدارس غیر دولتی جهت دریافت کارت صلاحیت حرفه‌ای موظف به گذراندن این دوره‌های آموزشی و تربیتی هستند.

محمود زاده با تاکید بر اینکه اولین دوره این پودمان به مدت ۶۰ ساعت برگزار شده است، اظهار کرد: بر این اساس در پایان هر دوره، آزمون‌های تخصصی از محتوای آن دوره برگزار می‌شود و برگزیدگان موفق به اخذ گواهینامه پایان آن دوره خواهند شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به روند تکمیلی بسته‌های طراحی شده جهت توسعه کمی و کیفی مدارس غیر دولتی، خاطر نشان کرد: بیمه تکمیلی معلمان مدارس غیر دولتی نیز در حال بررسی‌های نهایی است که در صورت تصویب برای اولین بار اجرایی خواهد شد و معلمان مدارس غیردولتی می‌توانند از خدمات این بیمه بهره ببرند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر