پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ازهیچ نامزدی طرفداری نمی‌کنیم

 اطلاعیه انتخاباتی سازمان حفاظت محیط‌زیست:

ازهیچ نامزدی طرفداری نمی‌کنیم





ازهیچ نامزدی طرفداری نمی‌کنیم

۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۹

به دنبال انتشار تصاویر مدیرکل روابط عمومی سازمان محیط زیست که در خیابان‌های تهران برای سعید جلیلی تبلیغ می‌کرد، سازمان حفاظت محیط‌زیست در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این سازمان هیچ‌گونه موضع گیری له یا علیه هیچکدام از نامزدهای محترم ریاست جمهوری ندارد.

به گزارش پیام ما به نقل از مهر، قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در ماده ۶۸، فعالیت کارمندان در ساعات اداری و در حوزه تبلیغات انتخاباتی را ممنوع و این اقدام را قابل پیگرد می‌داند. ماده ۸۸ قانون مزبور برای مرتکبین این رفتار مجازات نیز تعیین کرده است. همچنین، ماده ۵۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز حکمی مشابه این دارد.

وفق ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، تبلیغات از محل مبادی رسمی و دولتی ممنوع بوده لذا بدیهی است مقامات دولتی اجازه نوشتن مقاله یا هر فعالیت تبلیغی دیگری «مستند به شغل و سمت تحت تصدی خود» را ندارند.

با توجه به مقررات مربوطه، در غیر ساعت اداری و در ساعت مرخصی، کارمندان ممنوعیتی در این باب ندارند. لیکن باید توجه داشت این فعالیت به هیچ وجه مستند به سمت تحت تصدی ایشان، مجاز نیست و مستوجب کیفر خواهد بود.

همچنین با عنایت به ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و با توجه به بند ۳ اصل ۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، محدود کردن کارمندان دولت به صورت مطلق، خلاف حقوق شهروندی ایشان است و از آنجا که سمت در ستاد تبلیغاتی، شغل محسوب نمی‌شود، پذیرش سمت و فعالیت در غیر ساعت اداری، بلااشکال است. لازم به ذکر است، چنین امری باید بدون هرگونه بهره‌برداری یا اشاره به جایگاه و سمت تحت تصدی فرد انجام شود.

لذا بر اساس قوانین و دستورات، این سازمان هیچ‌گونه موضع گیری له یا علیه هیچکدام از نامزدهای محترم ریاست جمهوری ندارد و ضمن درخواست از مردم شریف و عزیز ایران اسلامی در راستای مشارکت افتخار آفرین، سازمان اعلام می‌دارد چنانچه هر فردی از مسئولین این سازمان از جایگاه ستاد و استان موضعگیری نسبت به نامزدی محترم دارد حتماً وفق قوانین از مرخصی استفاده کرده و در غیر این صورت این سازمان تخلف‌های احتمالی را از مبادی ذی‌ربط پیگیری می‌نماید.

به نظر می‌رسد اطلاعیه انتخاباتی سازمان حفاظت محیط‌زیست به دنبال فعالیت‌های انتخاباتی مدیر روابط عمومی سازمان است. روز گذشته تصاویری از «میثم سعیدی» مدیرکل روابط عمومی سازمان محیط زیست منتشر شد که او در خیابان‌های تهران برای سعید جلیلی تبلیغ می‌کرد. او دولت احتمالی «مسعود پزشکیان» را به «حمله مغول‌ها» تشبیه کرد. سعیدی پیش از این در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد عنوان رسمی‌اش را پاک می‌کند تا خلاف قانون عمل نکرده باشد. به گفته برخی منابع او این روزها در مرخصی به سر می‌برد. این روزها بسیاری از مدیران دولتی برای تبلیغ «سعید جلیلی» به میدان آمده‌اند که «میثم سعیدی»یکی از این مدیران است.

 

 

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر