پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نیاز سالانه ۲.۴ تریلیون دلاری کشورهای در حال توسعه برای مقابله با تغییر اقلیم

نیاز سالانه ۲.۴ تریلیون دلاری کشورهای در حال توسعه برای مقابله با تغییر اقلیم





نیاز سالانه ۲.۴ تریلیون دلاری کشورهای در حال توسعه برای مقابله با تغییر اقلیم

۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۱

گزارش گروهی از کارشناسان نشان می‌دهد که کشورهای در حال توسعه هر سال به ۲.۴ تریلیون دلار منابع مالی برای سرمایه‌گذاری در راستای مقابله با تغییرات آب و هوایی و کاهش انتشار گازهای کربنی نیاز دارند.

به گزارش پیام ما به نقل از یورونیوز، در گزارش انستیتوی تحقیقاتی گرانتام برای تغییرات آب و هوایی و محیط زیست آمده است که جهان در مسیر دستیابی به اهداف توافق آب و هوایی پاریس قرار ندارد.

این گزارش همزمان با برگزاری نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در دبی منتشر شده است.

کاپ ۲۸ بیست‌وهشتمین نشست اقلیمی سالانه سازمان ملل متحد است که دولت‌ها در آن درباره روش‌های محدود کردن و آمادگی برای تغییرات اقلیمی آینده بحث و گفتگو می‌کنند.

امید این است که کاپ ۲۸ بتواند هدف طولانی‌مدت محدود کردن افزایش دمای کره زمین تا حد ۱.۵ درجه سانتی‌گراد را تحقق بخشد. این توافق در سال ۲۰۱۵ با شرکت حدود ۲۰۰ کشور در پاریس حاصل شد.

بنا بر گزارش «مجمع بین‌المللی تغییرات اقلیم (IPCC) سازمان ملل متحد» رسیدن به هدف ۱.۵ درجه افزایش دما برای جلوگیری از اثرات ویرانگر تغییرات اقلیمی ضروری است.

میزان گرم شدن زمین در طولانی‌مدت اکنون در مقایسه با دوران پیشاصنعتی زمین، پیش از انقلاب صنعتی و دورانی که بشر هنوز استفاده از سوخت‌های فسیلی را شروع نکرده بود، حدود ۱.۱ تا ۱.۲ درجه سانتی‌گراد است.

هرچند جهان با وجود همه تلاش‌ها برای مهار گازهای گلخانه‌ای، در مسیر رسیدن به میزان افزایش دمای حدود ۲.۵ درجه سانتی‌گراد تا سال ۲۱۰۰ است. سازمان ملل اعلام کرده است که حفظ حد ۱.۵ درجه سانتی‌گراد افزایش دما به سرعت در حال ناممکن شدن است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *