پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | محل جدید مدیریت پسماند آمل در منطقه «شوکاشور» منتفی شد

فرماندار آمل: چند مکان دیگر در حال بررسی کارشناسی است

محل جدید مدیریت پسماند آمل در منطقه «شوکاشور» منتفی شد





محل جدید مدیریت پسماند آمل در منطقه «شوکاشور» منتفی شد

۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۵۳

فرماندار آمل :منطقه ” شوکاشور” درکیلومترحدود ۱۷ جاده هراز که برای مدیریت پسماند زباله شهرآمل پس از ضرب الاجل ۱۵ روزه رئیس جمهور انتخاب شده بود، به علت صادرنشدن مجوز محیط زیست، از دستور کار خارج شد.

منطقه ” شوکا شور” به عنوان یکی ازگزینه های پیشنهادی برای مدیریت پسماند آمل مورد توجه قرار گرفت که پس از بررسی میدانی با حضور مدیران و کارشناسان مرتبط و ازآن جایی که تاکنون برای این منطقه مجوز محیط زیستی صادر نشده است، از دستورکار خارج شد.

به گزارش ایرنا فرماندار آمل اضافه کرد: چند مکان دیگر در حال بررسی کارشناسی است و به طور حتم مکانی انتخاب خواهد شد که کارشناسی شده و مورد تایید نهادهای مرتبط باشد.

وی اضافه کرد: موضوع محل دفن زباله در آمل سابقه‌ای طولانی داشته و متاسفانه به دلیل ترک فعل ها و کم کاری های دولت های گذشته این بحران به دولت مردمی سیزدهم منتقل شد.

زارعی با بیان اینکه، شرایط بد نفوذ شیرابه ها از منطقه دفن زباله در منطقه کوه عمارت به سمت پایین دست جاده هراز و سدمخزنی درحال ساخت هراز، درچند وقت اخیر باعث توقف کامل عملیات ادامه ساخت این سد شده است، گفت: به عنایت به پیشرفت قابل توجه سد هراز به خصوص در ۲ سال گذشته از دولت سیزدهم بوده، و با افتتاح آن آب مورد نیاز حدود ۱۱۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان آمل و چند شهر مرکزی مازندران تامین و مشکلات کم آبی بیش از یک میلیون مشترک نیز برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: به علت مجاورت محل دپوی زباله عمارت در مجاورت کاسه سدهراز، رئیس جمهور به همت علت ضرب الاجلی ۱۵ روزه را برای انتخاب مکان مناسب برای دپوی موقت زباله (تا زمان تاسیس کارخانه زباله سوز که حدود سه سال طول می کشد) مشخص کرد.

 

محل جدید دفن زباله یعنی جنگل‌تراشی

تهدید شیرابهٔ زباله برای آب هراز

آبگیری سد «هراز» در گروی پاکسازی «عمارت»

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *