پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پاستیل های بنفش

پاستیل های بنفش

این کتاب روایتگر داستان نوجوانی به نام «جکسون» است که به اندازهٔ سن و سال خودش با مشکلات مالی خانواده‌اش دست‌وپنجه نرم می‌کند





۸ شهریور ۱۴۰۲، ۲۲:۵۳

کتاب «پاستیل‌های بنفش» اثر «کاترین اپل گیت» برای نخستین‌بار در سال ۲۰۱۵ منتشر شده است. این کتاب روایتگر داستان نوجوانی به نام «جکسون» است که به اندازهٔ سن و سال خودش با مشکلات مالی خانواده‌اش دست‌وپنجه نرم می‌کند. درست در همین زمان که مشکلات خانواده شدت می‌گیرد، جکسون پس از سال‌ها با «کرنشا» که گربه و دوست خیالی قدیمی اوست، مواجه می‌شود. کرنشا در ایام سختی که جکسون با آن روبه‌روست، به کمک او آمده است.
رمان پاستیل‌های بنفش با ترجمهٔ «آناهیتا حضرتی کیاوندانی» و از سوی انتشارات «پرتقال» منتشر شد. کاترین اپل گیت در رمان پاستیل‌های بنفش، در داستانی برگرفته از خیال و واقعیت برخی مسائل واقعی دنیای بزرگسالان را به زبانی ساده و قابل‌فهم برای نوجوانان بیان می‌کند. این کتاب شخصیت‌های زیادی ندارد و عمده‌ٔ داستان در خانواده‌ٔ جکسون و بین پدر و مادرش، رابین، خرگوششان و کرنشا اتفاق می‌افتد.
منتقدان پاستیل‌های بنفش می‌گویند که این کتاب به‌روشنی نشان می‌دهد که مشکلات خانواده، به‌ویژه مشکلات مادی، به‌عنوان مهمترین نهاد اجتماعی که کودکان و نوجوانان با آن در ارتباطند، چه اثراتی بر روی فرزندانشان خواهد گذاشت. علاوه‌براین، کاترین اپل گیت در این کتاب پیامی نهان برای والدین دارد و آن این است که نوجوانانشان بیش از حد تصورشان از مسائل مربوط به خانواده آگاهند و می‌توانند در عبور از این مشکلات به یاری والدین خود بشتابند؛ پس چه بهتر نوجوانان و والدین دربارهٔ این مسائل با یکدیگر صحبت کنند و حقیقت و نظراتشان را از یکدیگر پنهان نکنند.
انتشارات پرتقال اعلام کرده است که این کتاب مناسب رده‌ٔ سنی +۱۲ سال است و به‌عنوان کتاب رده‌ٔ سنی نوجوان در نظر گرفته می‌شود، اما شاید اگر شما هم یک‌بار این کتاب را بخوانید فکر کنید: این کتاب برای بزرگسالان هم جذاب است!

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *