پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | درخواست تشکیل «ستاد بحران قاچاق فیلم» و نمایش فوری فیلم‌ها

درخواست تشکیل «ستاد بحران قاچاق فیلم» و نمایش فوری فیلم‌ها

انتشار نسخهٔ قاچاق سه فیلم در یک هفته، نگرانی و پرسش‌های بسیاری را برای سینماگران به وجود آورد





۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۵۶

|پیام ما| انتشار نسخهٔ قاچاق سه فیلم در یک هفته، نگرانی و پرسش‌های بسیاری را برای سینماگران به وجود آورد. فیلم‌های «تفریق»، «بی‌رؤیا» و «ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا» درحالی در کانال‌های تلگرامی دست‌به‌دست می‌شد که پیش از آن نیز چنین اتفاقی را «هومن سیدی» و «سعید روستایی» برای فیلم‌های «جنگ جهانی سوم» و «برادران لیلا» تجربه کرده بودند.
در پی این اتفاق تهیه‌کنندهٔ فیلم «بی‌رؤیا» از مردم خواست که منتظر اکران نسخهٔ آنلاین فیلمش باشند و دبیر ستاد صیانت از آثار سینمایی نیز توضیح داد که پیگیری این موضوع در دستورکار این ستاد قرار گرفته است. هرچند که او گفته بود انتشار آثار خارج از سازمان‌های دولتی است و ممکن است از سوی «دفاتر فیلم‌ها» یا «جشنواره‌های خارجی» اتفاق افتاده باشد.
حالا در پی این اتفاق «انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران» بیانیه‌ای منتشر و در آن اعلام کرده‌اند که خواستار تشکیل «ستاد بحران قاچاق فیلم» و همچنین نمایش فوری فیلم‌های لو رفته است.
در قسمتی از متن این بیانیه آمده است: «بسیار متأسفیم که طی هفتهٔ گذشته شاهد انتشار نسخه‌های قاچاق فیلم‌های سینمایی همکاران‌مان در ابعاد گسترده هستیم. انتشار پی‌درپی فیلم‌های سینمایی به‌نمایش‌درنیامده به فاصلهٔ کمتر از یک روز زنگ خطری برای امنیت اقتصاد سینمای ایران است.»
آنان در متن بیانیه خود افزوده‌اند: «انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران از تمامی مسئولان سینمایی، قوه قضاییه، پلیس فتا، شورای صیانت از آثار سینمایی و… دعوت می‌کند تا هر چه سریعتر با تشکیل «ستاد بحران قاچاق فیلم» ضمن مسدود کردن درگاه‌های قاچاق، از تداوم دزدی آثار سینمای ایران جلوگیری کنند و با سارقان و عاملان به تاراج رفتن زندگی و سرمایه تهیه‌کنندگان برخورد لازم صورت گیرد.»
همچنین، در ادامه انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران خواستار شده است: «همچنین از سازمان سینمایی انتظار می‌رود برای جلوگیری از هدر رفتن حقوق بیشتر صاحبان و مالکان آثار لورفته، شرایطی برای نمایش فوری این فیلم‌ها در چرخهٔ اکران و اکران آنلاین پلتفرم‌ها ایجاد کند تا تماشاگران پیگیر سینمای ایران برای حمایت از هنرمندان آثار بتوانند به جای سودرسانی به قاچاقچیان با خریداری بلیت رسمی به تماشای قانونی فیلم‌ها بنشینند.»

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *