پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | جنجال بشقاب‌پرنده‌ها در کنگرۀ آمریکا

جنجال بشقاب‌پرنده‌ها در کنگرۀ آمریکا

پنتاگون: شواهدی از پنهان‌کاری دربارۀ یافتن یا مهندسی معکوس اشیای فرازمینی به‌دست نیامده است





۶ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۵۶

|پیام ما| موضوع اشیای پرندۀ ناشناس یا آنچه در اصطلاح «یوفو» (UFOs) خوانده می‌شود از داستان‌های تخیلی و فیلم‌های هالیوودی، وارد فاز جدید شد. روز چهارشنبه‌ای که گذشت، در کنگرۀ ایالات متحده آمریکا جلسهٔ استماعی برگزار شد که در آن یک مقام اطلاعاتی سابق آمریکا مدعی شد دولت ایالات متحده، شواهد و مدارک به‌دست‌آ‌‌‌مده از فرازمینی‌ها را از کنگره و مردم امریکا پنهان می‌کند. او همچنین ادعا می‌کند که این برنامۀ دولت آمریکا از «دهه‌ها» قبل ادامه دارد. ادعایی که اگرچه در بخشی از آن، گوینده با بیان جملهٔ مشهور «نمی‌توانم وارد جزئیات بشوم» از بیان اطلاعات دقیق خودداری کرد، اما همین ادعا کافی بود تا رسانه‌های جهان بخش ویژه‌ای را به این موضوع اختصاص دهند.

 

«دیوید گروش» که کنگرۀ آمریکا و رسانه‌ها از او به‌عنوان «مقام سابق اطلاعاتی آمریکا» یاد می‌کنند، در جلسۀ استماع کنگره مدعی شد که دولت ایالات متحده برای چند دهه «قطعات وسایل نقلیۀ فرازمینی سقوط‌کرده» را که از آنها به‌عنوان «شیء پرندهٔ ناشناس» یا یوفو یاد می‌شود، جمع‌آوری کرده است و سعی در مهندسی معکوس آنها دارد.
گفته شده که گروش تا همین امسال در یکی از سازمان‌های وابسته به وزارت دفاع ایالات متحده، گروهی را برای تحلیل «پدیده‌های غیرعادی و غیرقابل توضیح» (UAP) رهبری می‌کرده است. او در ماه گذشته میلادی در چند مصاحبه ادعا کرده بود که دولت ایالات متحده به‌صورت مخفیانه فضاپیماهایی با منشأ غیرانسانی و موجودات بیگانه را نگهداری می‌کند. به همین دلیل گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا جلسۀ استماع روز چهارشنبه را تشکیل دادند. گروش در جلسۀ استماع نیز بار دیگر بخشی از همین ادعاها را پس از ادای سوگند تکرار کرد.
گروش گفت که «موجودات فرازمینی و غیرانسانی پیدا شده‌اند و موضوع حیات فرازمینی به اوج خودش رسیده» و در تشریح ادعای خود گفت: «من در جریان وظایف رسمی خود، از یک برنامۀ چند دهه‌ای برای بازیابی پدیده‌های غیرعادی و مهندسی معکوس آنها مطلع شدم، اما از دسترسی به آن محروم شدم.»

دیوید گروش، مقام سابق اطلاعاتی آمریکا: من در جریان وظایف رسمی خود، از یک برنامۀ چند دهه‌ای برای بازیابی پدیده‌های غیرعادی و مهندسی معکوس آنها مطلع شدم، اما از دسترسی به آن محروم شدم

افشاگری که تهدید شد
او در سال ۲۰۲۲ به‌عنوان یک افشاگر، شکایتی را علیه دولت ایالات متحده تنظیم کرده بود. او گفته بود که مأموریتی دولتی داشته تا در مورد اطلاعات نظامی، دفاعی و سایر موارد مربوط به فرزمینی‌ها و وسایل نقلیهٔ آنها تحقیق کند، اما دولت از دسترسی او به برنامه‌های مخفی دربارهٔ یوفوها جلوگیری کرده بود. گروش در جلسۀ استماع گفت که به‌دلیل همین شکایت تهدید به «انتقام وحشیانه» شده است. او گفت: «این موضوع هم از نظر حرفه‌ای و هم از نظر شخصی به من صدمه زده است.»
این مقام سابق اطلاعاتی در پاسخ به سؤال یکی از اعضای کمیتۀ نظارت کنگره که از او پرسید «از جان خود می‌ترسید؟» گفت «بله» و ادامه داد: «امیدوارم اقدام من درنهایت به نتایج مثبتی برای افزایش شفافیت منجر شود.»
او تأکید کرد که اطلاعاتی از افرادی دارد که قبلاً تلاش کرده‌اند تا اقدامات مخفی دولت امریکا دربارۀ یوفوها را افشا کنند، اما آسیب دیده‌اند یا مجروح شده‌اند.
گروش قبلاً در مصاحبه با «نیوزنیشین» (NewsNation) در آمریکا همین ادعاها مبنی‌بر مخفی‌کاری دولت ایالات متحده را مطرح کرده بود که جنجالی شده بود و به‌همین دلیل، جمهوری‌خواهان کنگره یک کمیتۀ نظارت به‌راه انداختند تا تحقیقات فوری را آغاز کند. از زمانی که این ادعاها مطرح شده، بارها در محافل مختلف بحث‌ها بر سر درست بودن یا نادرست بودن ادعاهای گروش بالا گرفته است.
ادعاهایی که با تردید روبه‌رو شدند
«تیم بورچت»، نمایندهٔ جمهوری‌خواه کنگره که تحقیقات مربوط به یوفو را رهبری می‌کند، در هفته‌های اخیر ادعا کرده است که ایالات متحده شواهدی از فناوری‌هایی را در اختیار دارد که «همهٔ قوانین فیزیک ما را نادیده می‌گیرد» و اینکه وسایل نقلیهٔ بیگانگان دارای فناوری‌هایی است که می‌تواند «ما را به یک زغال تبدیل کند.» او گفت: «ما آدم‌های کوچک سبزرنگ یا بشقاب پرندۀ فضایی به جلسه نمی‌آوریم. متأسفم که نیمی از شما را ناامید کردم. ما فقط به حقایق می‌پردازیم.» که البته با خندۀ حضار روبه‌رو شد. اما گروش بار دیگر ادعا کرد که ایالات متحده موجودات بیگانه را بازیابی کرده است.
گروش ماه گذشته به نیوزنیشن گفته بود که دولت امریکا یک سفینه متعلق به فرازمینی‌ها را در اختیار دارد که به بزرگی یک زمین فوتبال است. او به روزنامۀ فرانسوی «لو پاریزین» (Le Parisien) هم گفته بود دولت ایالات متحده شیئی فرازمینی و شبیه به یک ناقوس بزرگ را در اختیار دارد که دولت «بنیتو موسولینی» در سال ۱۹۳۳ آن را در شمال ایتالیا کشف کرده بود.
روزنامۀ انگلیسی گاردین نوشته است: «به نظر می‌رسید که گروش در روز چهارشنبه، با استناد به مسائل امنیتی، تمایلی به پرداختن به جزئیات این ادعاها ندارد. گروش در جلسه گفت که آماده است جزئیات بیشتری را در خلوت ارائه دهد، اما سکوت او باعث گمانه‌زنی از سوی برخی افراد شد.»
«گرت گراف» روزنامه‌نگاری که در حال نگارش کتابی دربارۀ یوفوهاست در توییتی نوشت: «برای من بسیار جالب است که دیوید گروش حاضر نیست مطالب انفجاری‌تر (و عجیب‌تر) در مورد یوفوها را بیان کند و زیر سوگند تکرار کند. به نظر می‌رسد که او با دقت ادعاهایی در مصاحبه با نیوزنیشن را تکرار می‌کند و روی آنها مانور می‌دهد.»
اما به نظر می‌رسد بورچت نمایندۀ کنگره سعی دارد بر درست بودن ادعاهای گروش تأکید کند. او قبلاً هم گفته بود دولت ایالات متحده از سال ۱۹۴۷ شواهدی از حیات فرازمینی را پنهان می‌کند. این‌بار هم به گاردین گفته است که پیدا شدن «اجساد غیرانسانی» را معتبر می‌داند.
با این‌حال، پنتاگون ادعای گروش در مورد پنهان‌کاری را رد کرد. «سو گوگ»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفت که بازرسان «هیچ اطلاعات قابل تأییدی برای اثبات ادعاهایی مبنی‌بر اینکه برنامه‌های مربوط به در اختیار داشتن یا مهندسی معکوس مواد فرازمینی در گذشته وجود داشته یا در حال حاضر وجود دارد، کشف نشده است.»

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

این دهکده دیگر چوبی نیست

آتش‌سوزی «شفت» ۴۰ ساختمان را از بین برد

این دهکده دیگر چوبی نیست

مناسب‌سازی زیرساخت‌های روستای «قلعه‌بالا» برای معلولان

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی شاهرود خبر داد

مناسب‌سازی زیرساخت‌های روستای «قلعه‌بالا» برای معلولان

برخورد با تورهای گردشگری غیرمجاز

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی استان مرکزی اعلام کرد

برخورد با تورهای گردشگری غیرمجاز

خطر شهرک‌سازی روی میراث «دقیانوس»

فاز اول ساخت شهر نوین «جیرفت» با شکایت «میراث فرهنگی» متوقف شد

خطر شهرک‌سازی روی میراث «دقیانوس»

جای خالی «گره‌چینی» چوب

از در و پنجره‌های چشم‌نواز در معماری ایرانی خبری نیست

جای خالی «گره‌چینی» چوب

آثار عیلامی در خطر تعرض است؟

آثار عیلامی در خطر تعرض است؟

شالیزارهای ویران «بابل»

تغییر کاربری زمین‌های اطراف آببندان‌ها جامعۀ محلی‌ را نگران کرده است

شالیزارهای ویران «بابل»

ورود وسایل نقلیه گردشگران خارحی بلامانع است

سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشورهای همسایه:

ورود وسایل نقلیه گردشگران خارحی بلامانع است

سه کاوش جدید در پس‌کرانهٔ خلیج‌فارس

معاون میراث‌فرهنگی بوشهر در گفت‌وگو با «پیام ما» تشریح کرد:

سه کاوش جدید در پس‌کرانهٔ خلیج‌فارس

سیل، بلای جان تاریخ

با نگاهی به تجربه‌های تخریب ناشی از سیلاب در کشورهای مختلف

سیل، بلای جان تاریخ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *