پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | «دیده‌بان میانکاله» بازداشت شد

ممنوعیت ورود «حر منصوری» به نشست خبری مجریان پتروشیمی میانکاله

«دیده‌بان میانکاله» بازداشت شد

«حر منصوری»، فعال محیط زیست و دیده‌بان میانکاله، همزمان با برگزاری نشست خبری سرمایه‌گذار پتروشیمی میانکاله در مراتع حسین‌آباد بهشهر بازداشت شد.





«دیده‌بان میانکاله» بازداشت شد

۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۴۸

|پیام ما| «حر منصوری»، فعال محیط زیست و دیده‌بان میانکاله، همزمان با برگزاری نشست خبری سرمایه‌گذار پتروشیمی میانکاله در مراتع حسین‌آباد بهشهر بازداشت شد.
ظهر دیروز، در حالی که سرمایه‌گذاران پتروشیمی میانکاله با دعوت از جمعی از خبرنگاران به‌دنبال توجیه یکی از پرحاشیه‌ترین پروژه‌های صنعتی سال‌های اخیر در شمال کشور بودند، «حر منصوری» بازداشت شد. صاحبان این پروژه در حالی نشست خبری خود را در مرتع حسین‌آباد برگزار کرده‌اند که فنس‌کشی این پروژه، راه‌اندازی کارگاه و حضور ماشین‌های سنگین برای هموار کردن مرتع همگی بدون مجوز محیط زیست بوده است و در روزهای اخیر سازمان حفاظت محیط زیست خواستار برخورد قضایی با مجریان این طرح شده است.
یکی از خبرنگاران حاضر در این نشست با تایید خبر بازداشت حر منصوری به «پیام ما» می‌گوید: «نیروی انتظامی بهشهر نهاد بازداشت‌کننده آقای منصوری است.»
او با تشبیه فضای این نشست به یک «ضیافت ناهار» ادامه می‌دهد: «در این نشست که در چادرهایی در نزدیکی پناهگاه حیات وحش میانکاله برگزار شد، طیفی از خبرنگاران موافق و مخالف پتروشیمی حضور داشتند اما برگزارکنندگان بیشتر قصد توجیه داشتند و ادعاهایشان همان ادعای همیشگی بود. می‌گفتند مجوز محیط زیست را داریم و امضای مسعود تجریشی، معاون وقت محیط زیست انسانی پای این مجوز وجود دارد. اما سازمان محیط زیست بارها این ادعا را رد کرده و گفته هیچ مجوزی صادر نشده و آنچه مجریان بر آن تکیه می‌کنند یک صورتجلسه پرایراد است.»
این خبرنگار همچنین می‌گوید: «فضای جلسه از سوی دیگر به شدت امنیتی بود و سرمایه‌گذار و برگزارکنندگان نشست بارها دوربین‌های ما را بررسی کردند و خواستند تعدادی از تصاویر را از فنس‌ها و ماشین‌های سنگین موجود در محوطه پاک کنیم. به علاوه مدام کارت‌های ما را بررسی می‌کردند و استعلام می‌گرفتند. من با هزار مصیبت وارد نشست شدم و حر منصوری که قصد داشت در نشست شرکت کند اما اجازه نمی‌دادند. در میانه نشست در حالی که سعی داشتند ما را با مغلطه‌ها و توجیه‌های خود سرگرم کنند، با خبر شدیم که آقای منصوری بازداشت شده است.» به گفته او در این نشست بارها موضوع نداشتن مجوز محیط زیست مطرح شد و با وجود ادعای برگزارکنندگان آنها در نهایت پذیرفتند که مجوز ندارند و برای دریافت آن در تلاش هستند. به گزارش «پیام ما»، بیشتر از دو هفته است که عملیات ساخت پتروشیمی میانکاله از سر گرفته شده و مجری پروژه بدون داشتن مجوز محیط زیست فعالیت خود را آغاز کرده است. این پروژه اولین‌بار بیستم اسفند ۱۴۰۰ شروع به کار کرد و خیلی زود با موج گستردۀ مخالفت‌ها روبه‌رو شد، تا آنجا که فروردین سال پیش پرونده‌اش بسته شد و حتی سخنگوی دولت مصوبۀ احداث این پتروشیمی را ناشی از تصمیمات دولت قبل توصیف کرد و گفت که اجرای این پروژه «منوط به دریافت مجوز محیط زیستی است».

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

طراحی فضاهای عمومی برای بهبود مدیریت آب در مکزیک

طراحی فضاهای عمومی برای بهبود مدیریت آب در مکزیک

توصیه‌هایی برای پیشگیری از غرق شدگی

کمپین «غرق نشویم» در سراسر کشور اجرا می‌شود

توصیه‌هایی برای پیشگیری از غرق شدگی

آلودگی هوای ۷ شهر خوزستان

آلودگی هوای ۷ شهر خوزستان

بسیاری از پروژه‌های طرح تعادل‌بخشی سرانجامی نداشت

گفت‌وگو با مشاور امور برنامه‌ریزی معاونت آب‌وخاک وزارت جهادکشاورزی

بسیاری از پروژه‌های طرح تعادل‌بخشی سرانجامی نداشت

پیش‌بینی افزایش دما در خوزستان طی روزهای آینده

مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد

پیش‌بینی افزایش دما در خوزستان طی روزهای آینده

برنج‌کاری در منطقۀ ممنوعه

پس از اعلام تداوم ممنوعیت کشت شلتوک و برنج در حوضۀ مارون و کرخه از سوی نمایندۀ خوزستان مطرح شد

برنج‌کاری در منطقۀ ممنوعه

پیشنهادِ تجدیدنظر در تخصیص آب

هم‌اندیشی متصدیان بخش آب کشور و فعالان بخش خصوصی برای رفع چالش‌های آب برگزار شد

پیشنهادِ تجدیدنظر در تخصیص آب

درخواست کمک برای تامین تجهیزات مهار آتش در جنگل‌ها

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان در پی آتش‌سوزی پارک ملی کرخه خبر داد

درخواست کمک برای تامین تجهیزات مهار آتش در جنگل‌ها

آتش‌سوزی در زیستگاه گوزن زرد ایرانی

آتش‌سوزی در زیستگاه گوزن زرد ایرانی

قنات‌، الگوی کهن پایداری

به‌ مناسبت برگزاری همایش «آب و حکمرانی آب در فرهنگ و تمدن ایران و سرزمین‌های همجوار»:

قنات‌، الگوی کهن پایداری

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر