پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | داستان صمیمیت بی‌ریا بین انسان و آسلات

نگاهی به مستند گربه وحشی

داستان صمیمیت بی‌ریا بین انسان و آسلات

برگرفته از گاردین





داستان صمیمیت بی‌ریا بین انسان و آسلات

۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۹:۵۶

شاید در نگاه اول این مستند، یک داستان احساسی به نظر برسد. این فیلم درباره هری ترنر جوان کهنه‌کاری است که در 18 سالگی به ارتش پیوست و پس از خدمت در افغانستان به دلیل PTSD و افسردگی شدید مرخص شد. در آمازون پرو، او با مراقبت از یک توله «آسلات» (نوعی گربه‌سان وحشی) به معنای جدیدی در زندگی دست پیدا می‌کند. در واقع «گربه وحشی» داستانی از شفا و رشد است و «ملیسا لش» و «ترور فراست» آن را با حساسیت و هوش هیجانی باورنکردنی ساخته‌اند.
فیلم با داوطلب شدن ترنر در یک مرکز نجات حیات وحش در جنگل‌های بارانی پرو آغاز می‌شود که این مرکز را یک دانشجوی دکترای آمریکایی به نام سامانتا زویکر اداره می‌کند. او توضیح می‌دهد که تجربه هری از محیط‌های خشن او را برای جنگل‌های بارانی مناسب می‌کند.
در ادامه یک توله آسلات به مرکز می‌رسد. این توله در درختی پیدا شده که توسط چوب‌بران قطع شده بود. «کیانو»؛ نامی است که برای این گربه‌سان وحشی انتخاب می‌شود. هری این توله را باید بزرگ کند تا 18 ماه دیگر در طبیعت رها شود و به خوبی از تربیت این آسلات ماده برمیاید. این فیلم علاوه بر فراز و نشیب‌های تربیت یک گربه وحشی، پرتره‌ای غیرعاشقانه از سلامت روان ترنر است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر