سایت خبری پیام ما آنلاین | خواستار پایان خشونت و بازنگری قانون هستم

واکنش همایون شجریان به مرگ مهسا امینی

خواستار پایان خشونت و بازنگری قانون هستم





خواستار پایان خشونت و بازنگری قانون هستم

۳۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۵۹

مرگ مهسا (ژینا) امینی چنان تلخ بود که سیل واکنش افکار عمومی نه‌تنها دور از انتظار نبود؛ بلکه می‌شد پیش‌بینی کرد که تا چند روز باید منتظر پیامدهایش باشیم. این اتفاق واکنش گسترده بسیاری از گروه‌ها و اقشار و صنوف را نیز برانگیخت. گستردگی و جنس واکنش نمایندگان صنوف و اقشار گوناگون از جمله ورزشکاران و هنرمندان قابل تامل است تا جایی که می‌توان گفت حالا کمتر چهره شاخص فرهنگی و هنری ایرانی را می‌توان نام برد که در فضای مجازی فعال باشد و این چند روز نام مهسا امینی را هشتگ نکرده باشد. از شهرام ناظری تا حسن یزدانی پهلوان بلندآوازه کشتی ایران و محسن چاوشی خواننده موسیقی پاپ با خانواده مهسا امینی ابراز همدردی کردند. محسن چاوشی حتی از هر گونه قطع همکاری با نهادهای رسمی مانند وزارت ارشاد خبر داد.
دیروز همایون شجریان هم به وقایع واکنش نشان داد. او در متن کوتاهی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام نوشت: «در این روز‌های تلخ حال هیچ‌کدام‌مان خوب نیست. همگی نگران و ناراحت و بیقرار هستیم. نگران ایران، عزیزان و فرزندان مان، ناراحت و بی‌قرار از اتفاقات ناگوار و خشونت‌هایی که شاهد آن هستیم. ما مردمی هستیم که آیین مهرورزی، از خودگذشتگی و عشق‌ورزی، در خون ماست. مردمی که آداب گفت‌وگو و صلح را می‌شناسد. مردمی که هرگز پاسخ مهربانی را با نامهربانی نداده است و قدردان گفتار‌ها و کردار‌های نیک بوده است.»
همایون شجریان در ادامه نوشت: «ما مردم محترمی هستیم که طبیعتا انتظار احترام هم داریم. دلمان می‌خواهد همه جهان ما را به درستی بشناسند، که ما ملت دانا، هوشیار، آگاه، ریشه دار، نجیب، صبور، شجاع، بزرگ، تاثیر گذار و قابل احترام هستیم. مردمی که در طول تاریخ، کمتر شاد زندگی کرده و روزگارش همیشه با سختی عجین بوده، اما همیشه استوار و امیدوار بوده است. مردمی که برای پاسداری از آب و خاک و فرزندانش جان‌ها داده است. آیا چیزی فراتر و با اهمیت‌تر از تحقق خواسته‌های معقول یک ملت شریف و نجیب و بالاتر از تامین رضایت اقشار مختلف جامعه از سوی کسانی که خود را وکیل ملت می‌دانند، وجود دارد؟ وکلایی که با رای مردم برای تحقق خواسته‌های آن‌ها و برای اداره مُلک و مملکتشان، به آن‌ها مسئولیت داده شده است. اگر این حق است، پس چرا این‌همه تعلل؟!» او این نوشته را این‌طور پایان داد: «افسوس، افسوس و صد افسوس… که قدر این مردم نجیب و محترم به درستی دانسته نشده است. به عنوان یکی از همین مردم و هنرمندی که خود را همیشه کنار و همراه مردم می‌دانم؛ خواستار پایان خشونت و بازنگری قانونی هستم که پیشتر نوشته شده، ولی امروز، زنان و مردان ایران زمین، خواهان تغییر آن هستند.»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *